Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: قطعا با توجه به سرایت بالای امیکرون انتظار می‌رود در این هفته، بین ۷۰ تا ۸۰ درصد تست های پی سی آر،  امیکرون مثبت باشد و قطعا در طی هفته بعد شاهد جایگزینی امیکرون به جای دلتا خواهبم بود.

دکتر فاطمه نوروزیان صبح امروز (۱۸ دی ماه) در جمع خبرنگاران، در مقایسه آماری کرونا در دو هفته ای که گذشت، افزود: در هفته گذشته شاهد کاهش ۱۲ درصدی شاخص موارد تست و غربالگری به نسبت هفته ماقبل بودیم همچنین موارد شناسایی مثبت هم ۱۳ درصد کاهش داشت و موارد بستری با تست مثبت پی سی آر ۳۵ درصد کاهش داشته

وی اضافه کرد: در هفته ای که گذشت یک مورد فوت ثبت گردید که سابقه  واکسیناسیون نداشت، در صورتی‌که هفته ماقبل هیچ مورد فوتی بدلیل کرونا نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروزیان با اشاره به اینکه شاخص ها در هفته ای که گذشت خوب بود، اظهار کرد: اما شاهد افزایش شناسایی موارد مثبت در شهرستانهای بندر لنگه، پارسیان ، بشاگرد، جاسک ، کیش، میناب و بندرعباس بودیم.

وی با بیان اینکه در سیریک و ابوموسی موارد مثبت ثابت بود و بقیه شهرستان‌ها هم موارد کاهشی داشتند، عنوان کرد: در مورد امیکرون، شاهد افزایش روز به روز موارد مثبت امیکرون هستیم، با توجه به اینکه تمام موارد مثبت pcr بیماران مشکوک در خصوص امیکرون هم چک می شود در بررسی انجام شده در  هفته گذشته ۴۵ درصد از پی سی آر مثبت های ما امیکرون بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: قطعا با توجه به سرایت بالای امیکرون انتظار می‌رود در این هفته، بین ۷۰ تا ۸۰ درصد تست های پی سی آر،  امیکرون مثبت باشد و قطعا در طی هفته بعد شاهد جایگزینی امیکرون به جای دلتا خواهبم بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه این پیش بینی خوبی نیست و نتیجه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه است، تصریح کرد: یکی از مهمترین دلایل این مسئله ساده انگاری عمومی است، افراد به دلیل اینکه واکسیناسیون انجام داده اند با ساده انگاری و عدم رعایت اصولی پروتکل های بهداشتی باعث شیوع این بیماری در جامعه می شوند.

نوروزیان اظهار کرد: چه بسا کشورهایی که پیش از ما واکسیناسیون را کامل کردند اما بعد از کم شدن رعایت پروتکل های بهداشتی  در کشورشان شاهد بروز علائم مثبت بیشتری هستند و علی رغم اینکه تصور میشد امیکرون موارد بستری و فوت کمتری داشته باشد موارد بستری و موارد فوت در آن کشورها رو به افزایش است که سبب ایجاد نگرانی در تمامی کشورها شده است.

نوروزیان در پایان گفت: از هرمزگانی‌ها درخواست می شود علیرغم انجام واکسیناسیون کامل به دلیل سوش جدید امیکرون که هنوز به صورت کامل شناخته شده نیست و ممکن است دوباره ما را درگیر پیک جدید بیماری نماید دستورالعملهای بهداشتی را همانند گذشته با جدیت رعایت کنند و با توجه به اینکه در حال حاضر آنفلوآنزا نیز در حال افزایش است و رعایت پروتکل های بهداشتی خصوصا بهداشت دست و زدن ماسک که متاسفانه این روزها بهداشت دست حتی کمتر از استفاده از ماسک رعایت می شود،  در کنترل و مهار آنفلوآنزا نیز تاثیر بسزایی دارد رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت جدی مد نظر قرار دهند و امید است با همکاری و همدلی عمومی از این بحران به سلامت گذر کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی رعایت پروتکل های بهداشتی موارد مثبت پی سی آر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۱۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود

استاندار هرمزگان، در آیین زنگ سلام معلم از افزایش سرانه فضای آموزشی استان در سال جدید با ساخت ۶۰۰کلاس درس جدید خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح امروز 11 اردیبهشت در آیین زنگ سلام معلم اظهار داشت: افزایش سرانه‌ی فضای آموزشی یکی از سیاست‌های دولت بود که در سطح استان هرمزگان با جدیت دنبال شده است. 

وی با تأکید بر توسعه و افزایش سرانه آموزشی در مناطق حاشیه‌ای به ویژه در شهر بندرعباس، افزود: سال گذشته بیش از 800 کلاس درس به فضاهای آموزشی استان افزوده شد و امسال هم برنامه ریزی برای احداث 600 کلاس درس جدید انجام شده است. 

استاندار هرمزگان با پرداختن به نقاط قوت استان در حوزه آموزش و پرورش گفت: همان اندازه که پرداختن به نقاط قوت امید ‌آفرین است تلاش و تمرکز بر رفع 2 ضعف عمده‌ی آموزش استان نیز ضرورت دارد که یکی افزایش تعداد ورودی‌های کنکور استان به دانشگاه‌های برتر کشور و دوم ارتقاء میانگین نمرات دانش آموزان در آزمون‌های نهایی است.

وی با تاکید بر لزوم تکریم معلمان و افزایش سطح خدمات رفاهی ایشان تصریح کرد: همه‌ ما هر چه آموخته‌ایم نتیجه آموزش و زحمت معلمان شریف بوده و به پاس آن در حوزه کیفیت‌دهی به خدمات رفاهی تلاش داریم، سال قبل در حوزه رفاهی معلمان اقدامات خوبی صورت گرفته و امسال نیز اتمام و بهره‌برداری از پروژه‌هایی جدید در حال اجرا، تقدیم جامعه فرهنگیان استان می‌شود. 

نماینده عالی دولت خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما وارثان تمدن بزرگ ایران اسلامی و پاسبانان قدرتمند خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای مکران هستید، شما وارث بزرگان و شاعران نامداری همچون حافظ و سعدی و مولانا هستید، باید خوب درس بخوانید و قوی باشید تا با دانش و تدبیر سکان مدیریت آینده استان را در دست بگیرید. 

دوستی با اشاره به شرایط منطقه و لزوم افزایش قدرت کشور گفت: دانش‌آموزان عزیز قدر خود را بدانید شما بسیار مهم هستید و در جای مهمی قراردارید، در منطقه ما باید قدرتمند و مجهز به دانش و تجهیزات و تسلیحات روز باشیم تا دشمنان جرأت جسارت نداشته باشند.

گفتنی است در این آیین از جمعی از معلمان نمونه استان هرمزگان تجلیل شد که فردا 7 نفر از ایشان در دیدار معلمان با مقام معظم رهبری شرکت خواهند داشت.

در پایان مراسم زنگ سپاس معلم نیز به صدا در آمد. 

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • زنگ معلم سپاس در مدارس هرمزگان نواخته شد
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • ۳۷۰۰ برنامه ویژه بزرگداشت هفته معلم در هرمزگان اجرا می‌شود
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان