Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهسا بهادری: سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت (۱۱ تا ۱۷ دی)، فروش ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی را با ۲۷۴ هزار و ۹۰۴ مخاطب تجربه کرد. این رقم نسبت به هفته گذشته، با کاهش ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی مواجه بود.

«دینامیت» رکورد فروش سینما را شکست

با مشخص شدن مجموع فروش فیلم «دینامیت» به قیمت ۳۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان این فیلم رکورد فروش سینمای ایران را شکست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دو سال گذشته تنها فیلم سینمایی «مطرب» این رکورد را برای خود ثبت کرده بود اما «دینامیت» که در اوج بحران کرونا و اوایل تیر اکران خود را آغاز کرد، با ۲۴ هفته اکران، رکورد فروش فیلم در دوسال اخیر را به نام خود ثبت کرده است. پس از آن نیز «گشت ارشاد ۳» با فروش ۳۱ میلیارد تومانی در دنبال رسیدن به رکورد فیلم «دینامیت» است و در جایگاه سوم نیز «قهرمان» با فروش ۱۱ میلیارد تومانی قرار دارد. 

فروش گیشه فیلم سینمایی «مطرب» ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود، البته نمی‌توان گفت که «دینامیت» رکورد «مطرب» را شکسته یا خیر، چون آن زمان قیمت بلیت ۲۰ هزار تومان بود اما در حال حاضر ۳۰ هزار تومان است. اگر صرفا بخواهیم فروش گیشه را در نظر بگیریم ساخته مسعود اطیابی توانسته رکورد «مطرب» را بشکند.

      بیشتر بخوانید:      ◾️«گشت ارشاد» از مرز ۲۱ میلیارد عبور کرد      ◾️هدیه تهرانی و باران کوثری در تعقیب «گشت ارشاد»      ◾️«دینامیت» از «قهرمان» فرهادی پیشی گرفت هیچ فیلمی اکران نشد

باتوجه به ترافیک اکران، در شش ماه گذشته، هر هفته تقریبا یک فیلم سینمایی اکران شد، اما در هفته‌ای گه پشت سرگذاشتیم، هیچ فیلمی اکران نشد.

سه فیلمی که همچنان پرفروش گیشه‌اند

طبق آخرین امار مشخص شد فیلم سینمایی «دینامیت» در شش ماه اکران خود، بیش‌ترین فروش را داشته و تا کنون ۳۸ میلیارد تومان فروخته و در هفته گذشته نیز یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان را برای خود ثبت کرد. فیلم «گشت ارشاد ۳» که در فروش هفتگی، جایگاه دوم گیشه را دارد و تا کنون ۳۱ میلیارد تومان فروخته، این فیلم در هفته گذشته نیز  فروش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی را برای خودثبت کرد. فیلم سینمایی «بی همه چیز» که جایگاه سوم جدول فروش را در اختیار دارد، در هفته گذشته یک میلیارد تومان فروش داشت.

فروش‌های زیر ده میلیون تومان

فیلم سینمایی «عطر شیرین، عطر تلخ» به کارگردانی ناصر محمدی، که ده روز پیش اکران شد تا کنون ۶ میلیون و ۴۰۰ هرار تومان فروخته است. فیلم سینمایی «حکم تجدید نظر» به کارگردانی محمدامین کریم‌پور نیز فیلمی است که در ابتدا کار خود را خوب شروع کرد اما با گذشت زمان با کاهش فروش زیادی مواجه شد. در هفته گذشته، این فیلم تنها ۴۵۰ هزار تومان فروخت. فیلم سینمایی«رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده در هفته گذشته، از بین ۲۱ فیلم، با فروش یک میلیون و دویست هرزار تومانی جایگاه نوزدهم را به خود اختصاص داد. فیلم «بندر بند» با کارگردانی منیژه حکمت، نیز تنها ۸۰۰ هزار تومان فروخت که افزایش بسیار اندکی نسبته به دو هفته قبل داشت. 

فیلم سینمایی «تومان» به کارگردانی مرتضی فرشباف نیز تنها ۳ میلیون تومان و فیلم «پوست» به کارگردانی برادران ارک تنها ۴ میلیون تومان فروش را تجربه کردند. فیلم «پوست» در هفته‌های اول اکران، جایگاه سوم گیشه را به خود اختصاص داده بود.

جدول فروش فیلم‌های روی پرده را که اطلاعات آن از سامانه سمفا، تنظیم شده است، در زیر می‌بینید:

فیلم‌ها کارگردان زمان اکران فروش هفتگی مخاطب هفتگی فروش کل مخاطب کل «دینامیت» مسعود اطیابی ۱۰ تیر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ۷۴ هزار و ۳۴۶ نفر ۳۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان یک میلیون و ۷۴۵ هزار و ۶۶۳ نفر «گشت ارشاد ۳» سعید سهیلی  ۲۶ آبان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ۷۶ هزار و ۶۷۹ نفر ۳۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان یک میلیون و ۴۳۷ هزار و ۹۴۹ نفر «بی همه چیز» محسن قرایی ۲۴ آذر یک میلیارد تومان ۴۴ هزار و ۸۹۲ نفر چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ۱۷۸ هزار و ۴۹۳ نفر «شهر گربه‌ها» سید جواد هاشمی ۳ آذر ۳۰۰ میلیون تومان ۱۵ هزا و ۷۹۶ نفر  سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ۱۶۶ هزار و ۷۵۰ نفر «آتابای» نیکی کریمی ۳ آذر ۲۷۷ میلیون تومان ۱۲هزار و ۷۵۳ نفر  چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ۱۹۸ هزار و ۷۴۰ نفر «قهرمان» اصغرفرهادی ۵ آبان ۲۷۰ میلیون تومان ۱۱ هزار و ۳۱۲ نفر ۱۱ میلیارد و ۱۷۴ میلیون تومان ۴۶۴ هزار و ۴۷۴ نفر «گربه سیاه» کریم امینی ۲۴ آذر ۲۱۷ میلیون تومان ۹ هزار و ۶۲۱ نفر یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان ۴۹ هزار و ۷۶۶ نفر «صحنه زنی» علیرضا صمدی ۱ دی ۲۱۰ میلیون تومان ۹ هزار و ۶۱۵ نفر ۸۴ میلیون تومان ۳۶ هزار و ۸۷۹ نفر مستند «قاسم» مهدی فارسی ۱۳ دی ۴۳۰ هزار تومان ۱۲ هزار و ۷۹۲ نفر ۴۳۰ هزار تومان ۱۲ هزار و ۷۹۲ نفر «منصور» سیاوش سرمدی ۱۹ آبان ۴۱ میلیون تومان ۲ هزار و ۱۹۸ نفر سه میلیارد تومان  ۱۴۴ هزار نفر «ازدواج جنجالی» اصغر نصیری ۸ دی ۳۳ میلیون ۸۰۰ هزار تومان هزار و ۴۹۱ نفر ۵۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ۲هزار و ۱۵۶ نفر «جنایت بی‌دقت» شهرام مکری ۱۷ آذر ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هزار و ۷۰ نفر ۲۰۴ میلیون تومان هشت هزار و ۲۹۹ نفر «آپاچی» آرش معیریان ۲۶ آبان ۱۱ میلیون تومان ۶۴۸ نفر ۴۵۰ میلیون تومان ۲۲ هزار و ۵۷۴ نفر «درخت گردو» محمد حسین مهدویان  ۱۰ شهریور ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ۴۵۲ نفر ۳ میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان ۱۶۴ هزار و ۱۱۷نفر «اتومبیل» علی میری‌رامشه ۲۴ آذر ۷ میلیون تومان ۳۵۲ نفر ۵۰ میلیون تومان ۲ هزار و ۶۷ نفر «عطر شیرین، عطر تلخ» ناصر محمدی ۸ دی پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ۲۴۰ نفر شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان  ۲۸۱ نفر «پوست» برادران ارک ۲۱ مهر ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۲۰۹ نفر ۸۱۶ میلیون تومان ۳۷ هزار و ۴۱۲ نفر «تومان» مرتضی فرشباف ۱۲ آبان ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ۱۶۹ نفر ۱۲۹ میلیون تومان پنج هزار و ۸۴۳ نفر «رمانتیسم عماد و طوبا» کاوه صباغ‌زاده ۳ آذر یک میلیون و دویست هزار تومان ۶۳ نفر ۱۵۴ میلیون تومان شش هزار و ۷۷۴ نفر «بندربند» منیژه حکمت ۱۰ آذر ۸۱۵ هزار تومان ۳۹ نفر  ۷۰ میلیون تومان سه هزار و ۸۳ نفر «حکم تجدید نظر» محمد امین کریم‌پور ۲۶ آبان ۲۶۰ هزار تومان  ۲۵ نفر ۲۶۴ میلیون تومان ۱۰ هزار و ۹۷۳ نفر  ۵۸۲۴۵ کد خبر 1590245

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پرویز پرستویی مصطفی کیایی سینمای ایران فیلم مطرب هدیه تهرانی میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان میلیارد تومان هفته گذشته فیلم سینمایی میلیون و ۴۰۰ یک میلیارد یک میلیون هزار تومان ۳۸ میلیارد گشت ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۱۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود

به گزارش خبرآنلاین، کارگردان فیلم سینمایی «لازانیا» درباره ساخت فیلم انیمیشن و ارتباط بهتر مخاطب با این آثار گفت: من به سینمای انیمیشن نیز علاقه دارم و اتفاقاً دو طرح برای ساخت اثر در این قالب نوشته‌ام. من هیچ‌گاه به دنبال کسب جایزه از جشنواره‌ها نبودم و سینمایی که مورد علاقه‌ام بوده را دنبال کردم و در فیلم‌هایم به فضای فانتزی همواره توجه داشته‌ام. سینمای من غیر از فیلم «دزد و پری» که مختص مخاطب خردسال است، معمولاً سینمایی است که مخاطبش خانواده‌ها هستند و سعی دارم قصه‌پردازی کنم و فانتزی را هم به خوبی می‌شناسم. سریال «دیو و ماه پیشونی» همزمان در چهار پلتفرم پخش شد توانست جزو پربیننده‌ترین سریال‌های کودک و نوجوان شبکه نمایش خانگی باشد. در این سریال سعی کردم خانواده‌ها و کودکان را به شاهنامه و کتابخوانی علاقه‌مند کنم و جالب است که در زمان پخش خانواده‌هایی که حتی بچه‌های ۵ یا ۶ساله داشتند و بچه‌هایشان توان خواندن و نوشتن نداشتند هم از علاقه‌مند شدن آن‌ها به شاهنامه می‌گفتند و این برای من اتفاق بسیار خوشایندی بود. متأسفانه همانطور که پیش‌تر گفتم شرایط سینمای کودک بسیار بد است و اگر حمایت نهادهای دولتی نباشد ساخت فیلم تقریباً غیرممکن است. همیشه مسئولان شعارهای خوبی برای حمایت از این سینما مطرح کرده‌اند اما هیچ‌گاه عملکردی که شاهد بودیم در حد شعارهای مطرح شده نبوده و واقعیت موجود در سینمای کودک بسیار ناامیدکننده است.


این کارگردان درباره موضوع فیلم «والدین امانتی» توضیح داد: اولین مسئله‌ام برای ساخت یک فیلم کودک و نوجوان سرگرم‌کننده بودن اثر است. در «والدین امانتی» یکی از مفاهیمی که مدنظر داشتم مسئله محیط زیست بود. متأسفانه محیط زیست ما با بی‌توجهی در خطر از دست رفتن است و به نظر من بسیار مهم است که نسل جدید نگاهی دلسوزانه به محیط زیست داشته باشد.

وی افزود: لوکیشن فیلم «والدین امانتی» در جنگل‌های هیرکانی است که درخت‌هایی مربوط به قرن‌ها قبل در آن حضور دارند و شاید برخی درختان مربوط به چهارهزار سال پیش باشند اما متأسفانه امسال شاهد بودم که نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ هزار درخت را قطع کرده‌اند تا یک پارکینگ بسازند و اتفاقاتی اینچنین نشان می‌دهد که ما درباره محیط زیست نیاز به فرهنگ‌سازی داریم. همانطور که گفتم یکی از دغدغه‌های من همین مسئله بود و قصد داشتم اهمیتش را به کودکان گوشزد کنم و فکر می‌کنم مهم‌ترین مسئله برای نجات محیط زیست این است که به کودکانمان حفاظت از آن را آموزش دهیم. موضوع بعدی که در این فیلم مدنظر داشتم موضوع خانواده و احترام به پدر و مادر بود. خانواده برای من کلمه‌ای قابل احترام است و سعی کردم در قالبی سرگرم‌کننده اهمیت آن را برای کودکان و نوجوانان بازگو کنم.

قناعت در پایان اظهاراتش تأکید کرد: خوشبختانه از نتیجه کار و محصول نهایی رضایت دارم و اکران آنلاین نیز تا الآن برایم با بازخوردهای خوبی همراه بوده و از مسئولان فیلم‌نت نیز تشکر می‌کنم که شرایطی را برای اکران این اثر فراهم کردند.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900919

دیگر خبرها

  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • «مدیر مدرسه» به اکران آنلاین رسید
  • «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی در مشهد اکران می‌شود
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • ۳ فیلم در راه اکران
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد