Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@09:13:29 GMT

رمان «باغ پسته» روایتگر داستان فدک می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۱۵۸۸

رمان «باغ پسته» روایتگر داستان فدک می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، رامونا میرحاجیان مدیر تولید انتشارات «به‌نشر» در خصوص تازه‌های این انتشارات در حوزه فاطمی به برنامه «تقاطع فرهنگ» رادیو گفت‌وگو گفت: ما سابقه‌ای ۳۷ ساله در حوزه نشر داریم و تا امروز حدود ۲۸۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده‌ایم. در چند سال اخیر بر ادبیات دینی تمرکز داریم و آثار وجوه هنری و آئینی را توأمان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این کتب با نام «عروس مهربان» منتشر شده است که داستان زندگی حضرت زهرا(س) را برای مخاطبان کودک روایت می‌کند.

دو کتاب برای آشنایی نوجوانان با زندگی حضرت زهرا(س)

مدیر تولید انتشارات «به‌نشر» ادامه داد: «پیراهن دوستی» مجموعه داستان‌های تاریخی برای کودک و نوجوان است و اثر دیگر با نام «یک نفر تو را دوست دارد» در باب آموزه‌هایی در رابطه با زندگی حضرت زهرا(س) برای قشر نوجوان منتشر شده است.

وی با اشاره به اینکه رمان و داستان با موضوع اهل بیت(ع) به ندرت منتشر می‌شود، ادامه داد: این مسئله صرفاً در خصوص کتبی با موضوع حضرت زهرا(س) نیست و زندگی اهل بیت(ع) را هم دربر می‌گیرد.

لزوم ایجاد مشوق برای گسترش کار در حوزه ادبیات دینی

میرحاجیان در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن تایید سخنان مجری برنامه مبنی بر اینکه جوایزی نظیر «خاتم» بر افزایش سطح کمی کتاب‌ها درباره زندگی پیامبر مکرم اسلام(ص) افزوده است، گفت: ما به مشوق‌هایی نظیر جشنواره با موضوع ادبیات دینی نیاز داریم و نهادهای مختلف باید در این زمینه تمرکز کرده و درباره آن کار کنند. ما به دست‌مایه‌های داستانی هم نیاز داریم. لذا برای نویسندگان حوزه ادبیات دینی باید خوراک مناسب را تهیه کنیم که از طریق نشست‌های تخصصی فراهم می‌آید.

وی انتشارات «به‌نشر» را از جمله فعالانِ این عرصه خواند و افزود: پژوهش نامه‌های دینی و نشست‌های تخصصی باید فراهم آید. عالمان دینی و داستان‌نویسان مختلف با حضور در این نشست‌ها، کمک می‌کنند دست‌مایه‌های داستانی برای نویسنده‌ها فراهم آید. البته بسیاری آثار صرفاً از جنبه تاریخی به مسائل می‌نگرند و فاقد وجوه هنری هستند.

هیچ کتابی درباره زندگی امام هادی(ع) نداریم

میرحاجیان همچنین از نبود هیچ اثری در باب زندگی امام هادی(ع) انتقاد کرد و گفت: شاید دلیلِ اندک بودنِ داستان‌هایی با موضوع زندگی حضرت زهرا(س) این است که حوادث زندگی این حضرت، در سایه پیامبر(ص) و حضرت امیر(ع) قرار گرفته است. ما در «به‌نشر» اقدام به برنامه‌ریزی محتوایی کرده‌ایم تا جنبه‌های مختلف زندگیِ حضرت را مدِنظر قرار دهیم. از طرفی بر محورهای الگوپذیری از زندگیِ ایشان تاکید داریم و در این مسیر، سفارشِ نوشتن مجموعه داستان یا رمان‌هایی را داده‌ایم.

وی همچنین از استقبال این انتشارات از نویسندگانی که در حوزه زندگی ائمه اطهار(ع) کار کرده‌اند، خبر داد و گفت: ما آثار را از دو جنبه بررسی می‌کنیم و صرفِ این که برخی آثار به ادبیاتِ دینی بپردازند، در «به‌نشر» به چاپ نمی‌رسند. آثار باید از جنبه دینی، تاریخی، هنری و محتوایی بررسی شود و طی این مراحل، منجر به انتشار یک داستان خواهد شد و نویسنده‌هایی که آثاری در این راستا دارند، می‌توانند با مراجعه به سایت «به‌نشر» آن را برای انتشارات، ایمیل کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انتشارات به نشر شهادت حضرت زهرا رادیو گفت وگو زندگی حضرت زهرا س ادبیات دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۱۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان

به گزارش قدس آنلاین،‌ آثاری از «آن انرایت»، «کیت گرنویل» و «ایزابلا حماد» در فهرست نامزدهای نهایی جایزه ادبیات داستانی زنان در سال ۲۰۲۴ قرار گرفته است. «ری لسکیور» نویسنده فرانسوی-چینی-آمریکایی نیز با رمان «رودخانه شرق، رودخانه غرب» تنها نویسنده‌ای است که با اولین رمان بلند خود نامزد این جایزه ادبی شده است.

«ایزابلا حماد» نویسنده انگلیسی که پدرش فلسطینی است با رمان «شبح را وارد کنید» شانس کسب جایزه دارد. داستان این کتاب درباره بازیگری به نام سونیاست که برای دیدن خواهرش و  بازی در نمایش هملت در کرانه باختری از لندن به حیفا سفر می‌کند.

«وی. وی. گانشانانتان‌» نویسنده آمریکایی که در سال ۲۰۰۹ نیز با رمان «ازدواج عاشقانه» در فهرست نامزدهای اولیه ادبیات داستانی زنان قرار گرفته بود، امسال برای نگارش رمانی درباره جنگ داخلی سریلانکا با عنوان «شب بی‌برادری» به عنوان نامزد نهایی انتخاب شده است.

«کیت گرنویل» که در سال ۲۰۰۱ برنده جایزه ادبیات داستانی زمان که در آن زمان «جایزه اورنج»‌ نام داشت، شده بود این بار با رمان «دالی ماندر بی‌قرار» در فهرست نامزدهای نهایی این جایزه دیده می‌شود.

«دِ ورِن» نوشته «آن انرایت» که درباره رابطه دختر و نوه یک شاعر فقید است و «سرباز ملوان» نوشته «کلر کیلروی» دیگر نامزدهای نهایی امسال جایزه ادبیات داستانی زنان را تشکیل می‌دهند.

به گزارش گاردین، برنده نهایی جایزه ادبیات داستانی زنان روز ۱۳ ژوئن (۲۴ خرداد) معرفی می‌شود.

از برندگان قبلی این جایزه ادبی می‌توان به «مگی اوفارل»، «سوزانا کلارک» و «روث اوزکی»‌ اشاره کرد. سال گذشته «باربارا کینگ‌سالور»‌ برای رمان «دمون کاپرهد» برنده جایزه ادبیات داستانی زنان و همچنین جایزه پولیتزر ادبیات شد.

دیگر خبرها

  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان