Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: بیمه‌های تکمیلی از زمانی که قانون نسخه نویسی الکترونیکی به تصویب رسیده است هنوز به سامانه الکترونیکی متصل نشده اند. محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در خصوص میزان آمادگی مراکز درمانی در سطح کشور برای نسخه نویسی الکترونیکی اظهار کرد: میانگین اجرای این کار در سطح کشور برای بیمه شدگان بیمه سلامت ۹۶ درصد است، که در این میان دو استان تهران و خراسان رضوی به میانگین سطح کشور نرسیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: نقطه ضعف ما در یکپارچگی اجرای طرح الکترونیکی نسخه‌های پزشکی عمدتا در استان تهران است. در تهران تا ده روز گذشته کمتر از ۵۰ درصد مراکز درمانی برای بیمه شدگان بیمه سلامت از نسخه الکترونیکی استفاده میشد، اما هم اکنون در پایتخت ۸۱ درصد مراکز درمانی برای بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت از نسخ الکترونیکی استفاده می‌کنند.

وی افزود: ما گمان می‌کردیم که در استان‌های کهگیلویه یا استان ایلام مشکل زیرساختی داشته باشیم، اما این استان‌ها از دو ماه پیش به پوشش ۱۰۰ درصدی رسیده اند. همچنین استان کرمان و کردستان نیز به پوشش ۹۹ درصدی در نسخه نویسی الکترونیکی رسیده اند.

ناصحی در پاسخ به سوال مجری برنامه با مضمون مشکلات پذیرش نسخه‌های الکترونیکی توسط بیمه‌های تکمیلی توضیح داد: بیمه‌های تکمیلی از زمانی که قانون نسخه نویسی الکترونیکی به تصویب رسیده است هنوز به سامانه الکترونیکی متصل نشده اند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت خاطر نشان کرد: الزام قانونی برای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی وجود دارد، امیدواریم طی چند ماه آینده بیمه‌های تکمیلی نیز به سامانه‌های الکترونیکی متصل شوند.

محمد مهدی ناصحی تأکید کرد: درحال حاضر افرادی که می‌خواهند به بیمه‌های تکمیلی مراجعه کنند می‌بایست پرینت نسخه دستی و فاکتور را همراه خود داشته باشند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بیمه سلامت پوشش بیمه ای بیمه بیمه رایگان عملکرد صنعت بیمه در سال 1400 مدیرعامل سازمان بیمه سلامت نسخه نویسی الکترونیکی الکترونیکی متصل بیمه های تکمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۱۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، رضا تحویلیان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه دولت طرح‌های تشویقی خوبی را برای زوج‌ها در جهت فرزندآوری و جوانی جمعیت در نظر گرفته است، گفت : یکی از این طرح‌ها، زیر پوشش بیمه‌ای قرار دادن کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان است. وی افزود: از ابتدای سال جاری طرح پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان توسط بیمه سلامت اجرا شده و خدمات و هزینه‌های درمانی ارائه شده به این کودکان در تمام مراکز دولتی رایگان است. مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: طرح رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان تا سن هفت سالگی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هیأت دولت تصویب و پایان سال گذشته به بیمه‌های پایه ابلاغ شد. تحویلیان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری بیمه سلامت ۱۰۰ درصد هزینه خدمات سرپایی و بستری برای این کودکان را در مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت می‌کند

دیگر خبرها

  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون آموزگاری» + مراحل گزینش و مدارک امتیازآور
  • اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون آموزگاری»
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر
  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری