Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - علی دیانتی مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب در جلسه ساماندهی شرکت‌های توزیع کننده نهاده‌های دامی گفت: این تعداد شامل ۵۲۸ هزار رأس دام سبک و ۶۶ هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین است که پلاک کوبی و پس از آن در سامانه جامع هویت گذاری ثبت شده اند.
وی گفت: بروزرسانی و ثبت به موقع مشخصات دام‌های پلاک کوبی شده در سامانه جامع هویت گذاری ضروری است و در این راستا تشدید نظارت‌ها، رصد و پایش مستمر توزیع نهاده‌های دامی و راستی آزمایی از تعاونی‌های توزیع کننده این نهاده‌ها لازم به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته دیانتی شهرستان میاندوآب با دارا بودن ۸۳ هزار رأس دام سنگین و ۵۸۰ هزار دام سبک، ۸۵ واحد گاوداری صنعتی با ظرفیت چهار هزار و ۹۱۸ رأس و تولید سالانه ۱۷۷ هزار تن فرآورده‌های دامی، یکی از قطب‌های مهم دامپروری استان محسوب می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب می گوید: در راستای حمایت از دامداران، از آذر ماه سال گذشته تاکنون نزدیک به ۴۵ هزار تن انواع نهاده‌های دامی و کنسانتره در بین دامداران شهرستان توزیع شده است.

دیانتی گفت: توزیع نهاده‌های دامی براساس دستورالعمل ارسالی از وزارت جهاد کشاورزی و براساس پلاک کوبی دام انجام می‌گیرد.

پلاک ۱۵ رقمی به عنوان کد ملی و شناسنامه دام محسوب می‌شود و تمامی هزینه‌های پلاک زنی به عهده دامدار است و دامی که پلاک زده می‌شود، باید اطلاعات آن در سامانه هویت وزارت جهاد کشاورزی ثبت شود.

طبق آمار موجود ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در استان آذربایجان غربی وجود دارد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامداران میاندوآب آذربایجان غربی نهاده های دامی نهاده های دامی پلاک کوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۲۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند

محمد رحمانی فرماندار آبدانان در بازدید از مناطق عشایری آبدانان اظهار کرد: عشایر شهرستان آبدانان با دارا بودن ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری استان در قالب یک هزار و ۵۶۰ خانوار و جمعیت هشت هزار و ۷۰۰ نفری در رتبه اول نسبت به سایر شهرستان استان ایلام قرار دارد.

وی بیان کرد: بیش از ۴۰۰ هزار راس دام سبک از نوع گوسفند و بز شهرستان آبدانان را به قطب دامپروری استان تبدیل کرده است.

رحمانی بیان کرد: در این بازدید مشکلاتی که متوجه جامعه عشایری شهرستان آبدانان در شرایط فعلی است، دسته بندی و تصمیمات لازم برای حل مشکلات در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فرماندار آبدانان با اشاره به خدمات دولت سیزدهم به عشایر شهرستان اشاره کرد و بیان کرد: از فروردین ۱۴۰۲ لغایت پایان فروردین ۱۴۰۳ توزیع ماهیانه ۲ هزار کیسه آرد سفید، خرید و توزیع آب شرب سالم رایگان به کی هزذر و ۱۰۰ خانوار کوچرو به ارزش ریالی ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، مرمت، نگهداری و بازگشایی راه‌های عشایری شهرستان با ادوات راه سازی به مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، توزیع ۳۸۰ هزار لیتر نفت سفید به عشایر کوچرو شهرستان، تخصیص توزیع ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات تبصره ۱۸ توسعه شغل دامداری بین ۸۴ نفر و.. برای عشایر شهرستان خدمات انجام شده است.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد