Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@05:05:44 GMT

تاثیر شگفت انگیز تابلو در زیبایی دکوراسیون

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۲۴۵۲

تاثیر شگفت انگیز تابلو در زیبایی دکوراسیون

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، چیدمان اصولی تابلو راز اصلی یک دکوراسیون استاندارد است. انتخاب تابلو دیواری نیز مانند هر عنصر تزئینی دیگر در معماری، دارای قواعد خاصی است. فضای مورد نظر ممکن است پذیرایی، نشیمن یا یک فضای غیر رسمی باشد. در هر صورت باید بر طبق یک راهنما، این عنصر را انتخاب و در جای مناسب قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاهی یک طرح می‌تواند برای فضای خاص مناسب باشد. به همین دلیل از تابلو دکوراتیو خاص کم‌تر در مکان‌های غیر رسمی استفاده می‌شود. به عنوان مثال یک اثر چاپی هنری برای فضاهایی مانند کافه، مراکز هنری و … انتخاب مناسب‌تری است. از این رو باید در هنگام خرید تابلو به این نکات دقت شود. تابلو می‌تواند به صورت افقی یا عمودی باشد. جهت آن می‌تواند روی ذهنیت مخاطب و تأثیرات بصری آن مؤثر باشد. هر عنصر تزئینی علاوه بر طرح مناسب، باید دارای شکل هندسی مناسبی نیز باشد. انتخاب تابلو برای منزل کاملاً سلیقه‌ای است. اما باید به رنگ و طرح آن دقت شود. زیرا این عوامل می‌تواند از نظری بصری تأثیرات چشمگیری روی فضا داشته باشد. آثار جدید و شیک برای سبک معماری مدرن کاربرد بیشتری دارند. از این رو اغلب به دنبال این نوع آثار هنری هستند.

نحوه انتخاب تابلو دیواری مناسب برای پذیرایی

فضاهایی که جنبه‌ی نیمه رسمی دارند، باید با استفاده از تصاویر متنوع تزئین شوند. رعایت اصول و قواعد در انتخاب یک تابلو دکوراتیو، می‌تواند به خلق یک فضای متعادل کمک کند. پذیرایی ممکن است دارای یک فضای وسیع یا کوچک باشد. در این صورت باید طبق وسعت فضا نسبت به خرید تابلو اقدام کرد. یکی از ویژگی‌های فضاهای بزرگ، امکان استفاده از آثار هنری با زمینه‌ی تیره در آن‌ها است. به عنوان مثال شما می‌توانید یک تابلو دیواری تیره رنگ را در این فضا در ابعاد وسیع به کار ببرید. البته باید به این نکته توجه شود که فضای پذیرایی هر چقدر هم وسیع باشد، نباید در حد افراط از رنگ‌های تیره در آن استفاده شود. زیرا این بخش جزو یک واحد مسکونی است. معمولاً نیز این گونه فضاها باید روشن طراحی شوند. اما در صورتی که اتاق پذیرایی کوچک باشد، بهتر است از یک اثر چاپی با رنگ روشن استفاده شود. این رنگ علاوه بر زیبایی بیشتر، فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. البته این ویژگی‌های تنها از جنبه بصری ذکر می‌شوند. در یک فضا برای پذیرایی مهمان معمولاً از میز ناهارخوری استفاده می‌شود. قطعاً یک فضای خالی در پشت آن می‌تواند گزینه‎‌ی مناسبی برای نصب تابلو دیواری باشد. علاوه بر این فضا می‌توان از بخش‌های مختلف در بالای مبلمان نیز استفاده کرد.

خرید تابلو جدید و شیک

امروزه انواع تصاویر متنوع مدرن و جدید روی بوم نقاشی چاپ می‌شوند. تابلو جدید و شیک را می‌توانید از میان صدها طرح متنوع موجود در بازار انتخاب کنید. تنوع این آثار آنقدر زیاد است که نیازی به سفارش طرح خاص، وجود ندارد. در واقع شما می‌توانید با جستجو در میان طرح‌ها، موضوع مورد نظر خود را انتخاب کنید. مثلاً این گونه آثار با موضوعاتی مانند تابلو گل، طبیعت، منظره، مذهبی، کودک، فنگ شویی، چهره و … در دسترس هستند. یکی از ویژگی‌های انواع تابلو چاپی، قیمت ارزان آن است. ممکن است یک طرح جدید با قیمت بیشتری در بازار عرضه شود. اما این موضوع به ندرت اتفاق می‌افتد. گاهی یک طرح بسیار پرفروش است. اما این امر نیز روی قیمت تابلو تأثیری ندارد. انتخاب ابعاد بوم کاملاً سلیقه‌ای است. امکان سفارش طرح‌های چاپی در ابعاد مختلف نیز وجود دارد. گاهی یک طرح با سبک‌های مختلف خلق می‌شود. مثلاً آثار کلاسیک، مدرن و مینیمال طرفداران بیشتری دارند. به همین دلیل تنوع بسیار بالایی نیز دارند. برخی اوقات یک عکس برای تابلو دکوراتیو در نظر گرفته می‌شود. استفاده از عکس نیز برای چاپ بسیار رایج است.

انتخاب عکس برای تابلو دکوراتیو

همانطور که گفته شد می‌توانیم از عکس برای تابلو دکوراتیو استفاده کنیم. معمولاً در این حالت از تصاویر طبیعت و مناظر استفاده می‌شود. مثلاً صحنه دویدن اسب در طبیعت یا سایر عناصر موجود در طبیعت. در هر صورت عکس مورد نظر ممکن است بدون ادیت و ویرایش، یا با ویرایش روی بوم نقاشی چاپ شود. یک تابلو نقاشی چاپی را می‌توانیم به صورت رویایی نیز سفارش دهیم. برای این منظور معمولاً طراح از روش‌های مختلف برای رویایی تر کردن تصویر استفاده می‌کند. این امر موجب می‌شود که طرح زیباتر شود. البته عکس‌های با کیفیت بالا، بدون ادیت نیز زیبا به نظر می‌رسند. زاویه دید عکاس و مهارت او در عکاسی نیز می‌تواند روی زیبایی عکس برای تابلو دیواری، مؤثر باشد. بهتر است از یک طرح در طبیعت مانند آبشار، جنگل، کوه و … برای انتخاب عکس استفاده شود. یکی از ویژگی‌های این گونه آثار نیز امکان نصب آن در کاربری‌های مختلف است. این نوع تصاویر برای فضای خاصی طراحی نشده است. به همین دلیل انتخاب مکان نصب آن چندان دشوار نیست. میزان فروش تابلو دیواری با این نوع طرح نسبت به طرح‌های دیگر، بیشتر است. به این معنی که طرح مورد نظر پرفروش است.

چیدمان اصولی تابلو

یکی از اصول چیدمان اصولی تابلو دیواری، توجه به سبک به کار رفته در دکوراسیون است. این مرحله بسیار مهم است و باید به آن توجه شود. در صورت عدم توجه به آن ممکن است که یک فضای آشفته از نظر بصری شکل گیرد. برخی اوقات پیش می‌آید که به یک فضا وارد می‌شویم و احساس می‌کنیم که فضای مورد نظر تعادل ندارد. این امر موجب می‌شود که احساس ناخوشایندی در آن مکان داشته باشید. شاید حتی دلیل آن را متوجه نشوید. اما معماران به دلیل تجربه و مهارتی که در چیدمان دارند، کوچک‌ترین ناهماهنگی را متوجه می‌شوند. در واقع انتخاب غیر اصولی تابلو دیواری نیز می‌تواند منجر به ایجاد چنین احساسی در مخاطب شود. این موضوع موجب می‌شود که در صورتی که اطلاعی از نوع دکوراسیون نداریم، کار را به فرد با تجربه بسپاریم. انتخاب تابلو دیواری برای منزل می‌تواند بر اساس رنگ تابلو انجام شود. باید توجه کنید که رنگ قالب در فضا چیست. بعد با توجه به نوع رنگ، یک اثر چاپی مناسب را خریداری کنید. مکان نصب، ابعاد تابلو و … نیز می‌توانند از نکات مهم در چیدمان اصولی یک فضا در هنگام دیزاین و طراحی باشند.

تابلو سبک مدرن

تابلو چاپی دیواری با سبک‌های متنوعی ارائه می‌شود. اما سبک مدرن یکی از پرطرفدارترین سبک‌ها است. یکی از دلایل این موضوع، انتخاب شیوه‌ی مدرن برای طراحی منازل و ساختمان‌ها است. امروزه کمتر فضایی را می‌توانیم پیدا کنیم که با سبک‌های جدید و امروزی مانند مدرن، طراحی نشده باشد. از طراحی اولیه تا نوع چیدمان و مبلمان، همگی با استفاده از این سبک انجام می‌شود. عدم استفاده از تزئینات و عناصر تزئینی پیچیده از ویژگی‌های اصلی آن است. تابلو سبک مدرن می‌تواند دارای طرح و موضوعات متنوع باشد. اغلب طرح‌های ساده برای این کار استفاده می‌شوند. برخی از تصاویر چاپ شده روی بوم نقاشی نیز فانتزی هستند. این نوع طرح طرفداران بسیار زیادی دارد. مدرنیته از همان ابتدای ظهور مورد توجه هنرمندان قرار گرفت. در تمامی عرصه‌ها مانند ادبیات، هنر و … توانست جایگاه مناسبی را برای خود کسب کند. به همین دلیل در حال حاضر نیز به عنوان یکی از پرکاربردترین سبک‌ها شناخته شده است. این نوع سبک و شیوه برای معماری امروزی بهترین انتخاب است. انواع تابلو دیواری با سبک مدرن با طرح‌های متنوع در دسترس هستند. با خرید تابلو می‌توانید فضای مورد نظر را در کمترین زمان ممکن دیزاین کنید. میزان فروش آثار مدرن نیز بیشتر از سایر سبک‌ها است.

برای اطلاع از قیمت‌ها و خرید انواع تابلو به سایت دکورآفیس مراجعه فرمائید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5394724

منبع: مهر

کلیدواژه: دکوراسیون منزل طراحی داخلی تابلو کسب و کار گروه خودروسازی سایپا گروه صنعتی ایران خودرو خرید آنلاین قیمت خودرو میوه فیلمسازی بیمه شخص ثالث قاسم سلیمانی استخدام سرمایه گذاری صنعت پوشاک محیط کسب و کار ایران اکوسیستم کارآفرینی ایران عکس برای تابلو چیدمان اصولی انتخاب تابلو تابلو دیواری همین دلیل خرید تابلو سبک مدرن مورد نظر یک فضای طرح ها یک فضا یک طرح سبک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۲۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: معجزه پاکسازی مغز با مصرف خاکشیر (فیلم) انواع چای و خواص آن را بشناسید (فیلم) خواص رازیانه؛ گیاهی سرشار از خواص معجزه آسا (فیلم)

دیگر خبرها

  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • آنچلوتی: این رئال شگفت‌انگیز است
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • (ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری ۲۰ میلیون بار دیده شد
  • دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم
  • هفت کشف شگفت‌انگیز درباره سیاره عطارد