Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی شهردار منطقه ثامن گفت: با قرار گرفتن در ایام مناسبتی خاص در طول سال و افزایش ورود زائرین به مشهد مقدس، به ویژه در فصول سرد سال، خبرهای ناگواری از ایجاد مشکلاتی مانند گازگرفتگی و مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، سقوط در چاه، برق گرفتگی و ... به گوش می‌رسد که جان زائرین را به خطر می‌اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدفرهاد حجازی با اشاره به اینکه براساس پایش‌های صورت گرفته توسط کارگروه آسیب شناسی شهرداری منطقه ثامن ۹۰۹ مورد واحد اقامتی غیرمجاز و ناایمن در اطراف حرم مطهررضوی شناسایی شده است، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۲۹۲ مورد بازدید و پایش ایمنی از این واحدهای اقامتی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: از این تعداد مجموعه اقامتی که دارای استانداردهای لازم نبوده و یا ضوابط بهداشتی، ایمنی و دیگر موارد را رعایت نکرده و دارای مغایرت بوده‌اند؛ اخطاریه‌های قانونی لازم را دریافت کردند و ۲۱ مورد نیز با اخذ دستور از مقام قضایی پلمب شده‌اند.

شهردار منطقه ثامن ادامه داد: برای کاهش هرچه بیشتر این موضوعات در منطقه، به دنبال ارائه و اجرای طرحی هستیم که با مشارکت اصناف و اتحادیه و جامعه هتلداران مشهد، نسبت به الزام آموزش و توجیه کلیه پرسنل شاغل در این مراکز اقامتی، در خصوص مبانی و اصول بهداشتی و ایمنی از طریق شرکت‌های معتبر و ذی‌صلاح که زیر نظر وزارت کار و رفاه اجتماعی، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی و ارائه گواهینامه‌های لازم می‌کند، اقدام کنند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به اینکه به ایام پایانی سال ۱۴۰۰ و نوروز ۱۴۰۱ نزدیک می‌شویم، در ادامه طرح ارزیابی و پایش موارد ایمنی و بهداشتی، از اواخر دی ماه کلیه مراکز اقامتی مجاز نیز با حضور نمایندگانی از سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، مرکز بهداشت ثامن و نمایندگان مجتمع قضایی ثامن مورد ارزیابی از نظر آیتم‌های مربوط به ایمنی تجهیزات،HSE و موارد بهداشتی و زیست محیطی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد منطقه ثامن مشهد شهرداری منطقه ثامن پلمب واحدهای اقامتی مجاز واحدهای اقامتی غیررسمی حرم مطهر رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۲۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی پیکر مطهر شهید جهانگیر بیات پس از ۴۱ سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ شهید والامقام جهانگیر بیات، فرزند جهان‌شاه، به‌عنوان بسیجی از کرج به جبهه اعزام و در سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه بر اثر اصابت تركش مستقيم دشمن به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به جمع شهدای جاويدالاثر پیوست.


پیکر مطهر شهید پس از ۴۱ سال کشف و شناسایی شد. مسئولین استان البرز با حضور در منزل شهید خبر مسرت بخش تفحص و شناسایی شهید  را به بازماندگان شهید رساندند.

دیگر خبرها

  • حال و هوای حرم مطهر رضوی در چهارشنبه زیارتی
  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • کشف پیکر مطهر یک شهید پس از ۴۰ سال
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی 
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • شناسایی پیکر مطهر شهید جهانگیر بیات پس از ۴۱ سال
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند