Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، «ایدوس اوکباییف» سخنگوی«نور سلطان نظربایف»رئیس جمهور سابق قزاقستان در کشور و به طور مشخص در نورسلطان پایتخت حضور دارد و از همه می خواهد که از «توکایف» رئیس جمهور کنونی حمایت کنند.

سخنگوی نظربایف با صدور بیانیه ای گفت: از همه می خواهیم که اطلاعات اشتباه و گمانه زنی منتشر نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظربایف مرتب نشست های مشاوره ای برگزار می کند و با قاسم ژومارت توکایف رئیس جمهور قزاقستان در تماس مستقیم است.

این سخنگو تأکید کرد که با روسای چند کشور دوست قزاقستان تماس تلفنی برقرار کرده است.

سخنگوی رئیس جمهور سابق قزاقستان تأکید کرد که نظربایف از همه  مردم این کشور می خواهد که از توکایف حمایت کنند تا بحران کنونی را پشت سر بگذارد.

این در حالی است که برخی منابع گزارش دادند که برادرزاده نظربایف رئیس جمهور سابق قزاقستان در دبی دستگیر شد و احتمالا خود رئیس جمهور سابق قزاقستان در چین حضور دارد.

 اطلاعاتی در مورد دستگیری «کایرات ساتیبالدا» برادرزاده نورسلطان نظربایف، رئیس جمهور سابق قزاقستان، در دبی نیز منتشر شده اشت.

 آرکادی دوبنوف، کارشناس آسیای مرکزی، کارشناس علوم سیاسی در صفحه فیس بوک خود نوشت که نظربایف خود در چین است. این کارشناس سیاسی آسیای مرکزی در ادامه می نویسد: "اطلاعات در مورد دستگیری کایرات ساتیبالدی، برادرزاده رئیس جمهور سابق قزاقستان وجود دارد، همچنین اطلاعاتی در مورد بازداشت برادر کوچکترش صامت آبیش نیز منتشر شده است". 

پیش از این، گئورگی بووت، کارشناس علوم سیاسی گفته بود که نظربایف می توانست به قرقیزستان، روسیه یا امارات متحده عربی فرار کند.

در 7 ژانویه پرتال خبری Orda.kz گزارش داد که نظربایف، دخترانش و خانواده هایشان کشور را ترک کرده اند. فقط برادر کوچکتر نظربایف، بولات، در قزاقستان باقی ماند.

نظربایف تقریباً 30 سال به عنوان رئیس جمهور قزاقستان خدمت کرد و در مارس 2019 این کشور را ترک کرد. پس از آن، او رئیس مادام العمر شورای امنیت قزاقستان و رئیس حزب حاکم نور اوتان شد و پایتخت جمهوری، آستانه، به افتخار او به نام نورسلطان تغییر پیدا کرد.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا بحران قزاقستان افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا رئیس جمهور سابق قزاقستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۲۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو دیدار اردوغان و بایدن

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رسانه های ترکیه از لغو برنامه دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

قرار بود اردوغان برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا نهم ماه مه عازم واشنگتن شود.

وبگاه روزنامه قرار در گزارشی نوشت هر چند منابع کاخ ریاست جمهوری ترکیه لغو این برنامه را به عنوان تغییر در تاریخ اعلام کرده اند اما، آمریکا این سفر را لغو کرده است.

به نوشته روزنامه قرار کاخ سفید با انتشار مطلبی اعلام کرده بی‌صبرانه منتظر پذیرایی از جناب اردوغان هستیم اما نتوانستیم تاریخی را که مناسب دو طرف باشد، تعیین کنیم، به همین دلیل در حال حاضر دیداری مطرح نیست که اعلام کنیم.

روسای جمهور دو کشور پارسال در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی با هم دیدار کرده بودند.

دیگر خبرها

  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • استوری تند و تیز محمد انصاری؛ برای نبرد با زمین‌خواری و اختلاس لباس رزم به تن کنید! + عکس
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیس سازمان نظام روانشناسی: انتشار اسامی روان‌شناس‌نماها نتیجه خوبی نداشت
  • اخبار ضد و نقیض درباره وضعیت سلامتی پادشاه انگلیس
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است