Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@23:44:20 GMT

هر چیزی که راجع به آزمون کنکور ریاضی باید بدانید

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۲۷۵۹

هر چیزی که راجع به آزمون کنکور ریاضی باید بدانید

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، یکی از مهم‌ترین مراحل تحصیل برای کسانی که درس خواندن را به‌عنوان مسیر زندگی خود انتخاب می‌کنند شرکت در آزمون کنکور است. این آزمون فرصتی برای همه‌ی دانش آموزان است تا با داشتن یک برنامه‌ریزی درسی مناسب و استفاده از منابع موردنیاز جایگاه موردعلاقه‌شان را به دست آورند و حتی در فهرست رتبه‌های برتر قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشته‌ی ریاضی با توجه به فرصت‌های زیادی که در اختیار دانش آموزان می‌گذارد یکی از رشته‌های محبوب است و رقابت هم در آن بسیار زیاد است. این روزها شما دیگر نمی‌توانید برای درس خواندن به منابع اکتفا کنید و نیاز به کتاب کنکور دارید پس ابتدا باید بدانید به چه کتاب‌هایی نیاز دارید و چه شرایطی باید برقرار باشد تا بتوانید در این امتحان مهم موفق باشید. پرفروش‌ترین کتاب‌های کنکور را هم می‌توانید در این آدرس در اختیار داشته باشید.

شرایط شرکت در کنکور سراسری

تمام کسانی که دیپلم نظام قدیم یا مدرک پیش‌دانشگاهی نظام جدید را دریافت کرده‌اند می‌توانند هر سال در بازه‌ی زمانی اعلام‌شده دفترچه ثبت‌نام کنکور را دریافت کرده و در رشته‌ی موردنظر خودشان ثبت‌نام کنند. در دفترچه‌ی ثبت‌نام اطلاعاتی مانند سهمیه‌های کنکور، ضرایب دروس، تاریخ امتحان و سایر اطلاعات تکمیلی در دسترس است. برای قبولی در دانشگاه پیام نور هم می‌توانید از مسیر شرکت در آزمون سراسری استفاده کنید.

کنکور ریاضی اولین کنکور در گروه نظری است که برگزار می‌شود و معمولاً روز برگزاری آن صبح پنجشنبه است. چند روز پیش از تاریخ اعلام شده برای کنکور سراسری، کارت ورود به جلسه صادر می‌شود که همه‌ی داوطلبان باید آن را تهیه‌کرده و همراه با مداد نرم و پاک کن در روز جلسه به همراه داشته باشند. داشتن مدرک شناسایی معتبر هم در روز امتحان ضروری است.

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری چند هفته پس از آزمون انجام می‌شود. در این مرحله شما می‌توانید با توجه به رشته محل‌های اعلام‌شده و با در نظر گرفتن رتبه و علایقتان از یک تا صد انتخاب داشته باشید. بهتر است در فاصله بین کنکور تا اعلام نتایج درباره‌ی رشته‌هایی که امکان انتخابشان را دارید و دانشگاه‌ها اطلاعات بیشتری به دست آورید.

نکته‌ی جالب دیگری که بهتر است بدانید این است که با توجه به تأثیر جدی و مستقیم سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۱، وزارت آموزش و پرورش این امکان را ایجاد کرده است که داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را بعد از ۸۴ و مدرک پیش‌دانشگاهی خود را بعد از ۹۱ گرفته‌اند در طرح ترمیم معادل شرکت کنند یعنی بتوانند مجدداً دروسی را که قبلاً نمرات مناسبی در آن کسب نکرده‌اند را امتحان بدهند تا نمرات جدید جایگزین نمرات قدیمی آن‌ها شده و فرصت موفقیت بیشتر را برایشان فراهم کنند

منابع کنکور ریاضی و فیزیک

برای انجام یک برنامه‌ریزی کنکور درست و حسابی ابتدا باید بدانید باید چه چیزی بخوانید. منابع درسی عمومی و اختصاصی مختلف برای شرکت در این آزمون اعلام شده‌اند. کتاب‌های فارسی ۱ و ۲ و ۳ یعنی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم، عربی، زبان قرآن ۱ و ۲ و ۳، دین و زندگی ۱ و ۲ و ۳ و زبان انگلیسی ۱ و ۲ و ۳ منابع عمومی آزمون هستند.

منابع اختصاصی کنکور ریاضی هم در سه دسته‌ی فیزیک، شیمی و ریاضیات قرار می‌گیرند. دروس فیزیک ۱ و ۲ و ۳ و شیمی ۱ و ۲ و ۳ منابع این دو درس هستند و در گروه ریاضیات باید به دروس هندسه ۱ و ۲ و ۳، ریاضیات گسسته، آمار و احتمال و حسابان ۱ و ۲ مسلط باشید.

ضرایب دروس اختصاصی و عمومی در کنکور ریاضی

یکی از موارد مهمی که برای موفقیت در کنکور ریاضی باید بدانید ضرایب دروس است. این ضرایب هستند که نشان می‌دهند روی کدام درس باید وقت بیشتری بگذارید یا برای کتاب کنکور کدام دروس بیشتر هزینه کنید. اولین چیزی که باید بدانید این است که تأثیر دروس اختصاصی از دروس عمومی سه برابر بیشتر است اما از آن جایی که دفترچه دروس عمومی در ابتدا در اختیار شما قرار می‌گیرد و نمی‌توانید زمانش را به دروس اختصاصی اختصاص دهید بنابراین باید بتوانید به‌اندازه‌ی کافی سوالات عمومی را پاسخ دهید.

در میان دروس اختصاصی ادبیات ضریب ۴، معارف اسلامی ضریب ۳ و عربی و زبان انگلیسی ضریب ۲ دارند. این ضرایب را می‌توانید برای زمانی که به مطالعه‌ی این دروس یا حتی جواب دادن به سؤال‌های آن در کنکور می‌گذارید در نظر بگیرید.

درباره‌ی دروس اختصاصی ماجرا کمی پیچیده‌تر است. در رشته‌ی ریاضی سه زیرگروه وجود دارد که در دفترچه کنکور می‌توانید با آن‌ها آشنا شوید. در زیرگروه یک، ضریب درس ریاضیات ۴، فیزیک ۳ و شیمی ۲ است. در زیرگروه دو این ترتیب به ۴، ۳، ۳ و در زیرگروه سه به ۳، ۲، ۳ تغییر می‌کند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5394728

منبع: مهر

کلیدواژه: کنکور کنکور سراسری علم ریاضی کسب و کار گروه خودروسازی سایپا گروه صنعتی ایران خودرو خرید آنلاین قیمت خودرو میوه فیلمسازی بیمه شخص ثالث قاسم سلیمانی استخدام سرمایه گذاری صنعت پوشاک محیط کسب و کار ایران اکوسیستم کارآفرینی ایران دروس اختصاصی باید بدانید کنکور ریاضی اعلام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۲۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت داوطلبان خوزستانی گروه‌های علوم ریاضی، زبان و هنر در مرحله اول کنکور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در خوزستان گفت: عصر امروز ۵ هزار و ۸۹۷ داوطلب گروه علوم ریاضی و فنی در مرحله نخست آزمون سراسری شرکت کردند.

دکتر رحیم پیغان افزود: همچنین یک هزار و ۹۶۷ داوطلب گروه زبان خارجه و ۴ هزار و ۷۲ داوطلب گروه هنر در آزمون سراسری شرکت کردند. 

وی ادامه داد: در مرحله اول آزمون سراسری امسال که امروز و فردا جمعه برگزار می‌شود، بیش از ۷۱ هزار داوطلب با هم به رقابت می‌پردازند.

 

دکتر رحیم پیغان افزود: این داوطلبان در ۴۷ حوزه امتحانی و در گروه‌های علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، زبان‌های خارجه و هنر با هم به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد:فردا جمعه نیز ۳۲ هزار و ۲۲۸ داوطلب گروه علوم تجربی در آزمون سراسری با هم به رقابت می‌پردازند

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد:مرحله دوم آزمون سراسری روز‌های ۶ و ۷ تیرماه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • رقابت داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی یزد
  • دفترچه سوالات گروه علوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • رقابت داوطلبان خوزستانی گروه‌های علوم ریاضی، زبان و هنر در مرحله اول کنکور
  • دفترچه سوالات هنر و زبان‌های خارجی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد + لینک سایت sanjesh.org
  • دفترچه سوالات کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان به پایان رسید
  • دفترچه سؤالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سوالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • رقابت کنکور ۱۴۰۳ با آزمون «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» آغاز شد