Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:27:22 GMT

اثبات نقض حق اختراع یک شرکت فناوری توسط گوگل

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۲۹۴۹

اثبات نقض حق اختراع یک شرکت فناوری توسط گوگل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کمیسیون بین‌المللی تجارت آمریکا در آگوست گذشته تأیید کرده بود که محصولات صوتی گوگل با نقض ۵ حق اختراع ثبت شده شرکت سونوس ساخته شده‌اند و لذا گوگل حق واردات بلندگوهای شبکه ای و نیز محصولات این چنینی که با گوشی و لپ تاپ کنترل می‌شوند را ندارد.

بر طبق حکم دادگاه، گوگل حق واردات محصولاتی را که طراحی آنها را به منظور اجتناب از نقض حق اختراع شرکت سونوس، بازطراحی کرده، ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از سخنگویان گوگل در واکنش به صدور این حکم گفت که انتظار ندارد این تصمیم بر توانایی آن برای واردات یا فروش محصولاتش تأثیر بگذارد. این شرکت افزوده است ما به دنبال بررسی بیشتر موضوع خواهیم بود و به دفاع از خود در برابر ادعاهای بیهوده سونوس در مورد نقض حقوق مالکیت معنوی آن ادامه خواهیم داد.

ادی لازاروس، مدیر ارشد حقوقی سونوس، این حکم را یک پیروزی کلی خواند و گفت: محصولات گوگل علیرغم تلاش‌هایی که برای طراحی ظاهر آنها انجام شده، همچنان حقوق ثبت اختراع سونوس را نقض می‌کنند. سهام سونوس در معاملات اواخر صبح روز جمعه ۱.۵ درصد افزایش داشت. ارزش این سهام قبلاً هم بیش از سه درصد افزایش یافته بود.

کد خبر 5394542

منبع: مهر

کلیدواژه: گوگل ثبت اختراع نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری هوش مصنوعی تلسکوپ گوگل فناوری فضایی خودروی برقی اینستاگرام حکمرانی فضای مجازی شرکت دانش بنیان خودروی خودران قاسم سلیمانی ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۲۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، گوگل فون یک آپدیت عجیب دریافت می کند که ممکن است برای بسیاری از کاربران تعجب برانگیز باشد. یک نسخه بتا از اپ نشان می دهد این شرکت تصمیم دارد ایموجی های صوتی را بیفزاید که در حقیقت جلوه های صوتی است که کاربران می توانند هنگام تماس تلفنی پخش کنند.

این ایموجی های صوتی در ۶ دسته مختلف دست زدن، خندیدن، گریه کردن، سروصدای جشن گرفتن ، صدای طبل زدن وغیره ارائه می شود. کاربر هنگام تماس تلفنی می تواند یک منو یا پرچم کوچک در پایین نمایشگر مشاهده و از طریق آن به این ایموجی ها دسترسی یابد.

نمی توان ادعا کرد این ویژگی جدید کارآمد است اما به نظر می رسد کاربران آن را پسندیده اند. البته در بلند مدت می توان میزان کارآمدی این ویژگی را مشخص کرد.

یک ارتقای قابل توجه برای این ویژگی افزودن صداهایی آپلود شده توسط خودکاربران، پیام های از پیش ضبط شده و گزینه تبدیل متن به صحبت کرددن است. این امر یک تجربه جالب به نطر می رسد و احتمالا تکامل یابد. با این وجود شرکت از کاربران خواسته تا از ایموجی های صوتی به طور مکرر در تماس با دوستان و آشنایانشان استفاده نکردند.

کد خبر 6094780 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • قطع واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو به کشور
  • با اختراع جدید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!
  • با اختراع جید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!
  • گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • ساندرا پیچای به باشگاه میلیاردی‌ها می‌پیوندد