Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@19:35:30 GMT

رفسنجان شخصیت‌های ملی تاثیرگذاری دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۳۲۶۱

رفسنجان شخصیت‌های ملی تاثیرگذاری دارد

ایسنا/کرمان معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان رفسنجان گفت: رفسنجان شخصیت های ملی تاثیرگذاری دارد.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد حسینی صبح امروز 18 دی در مراسم بزرگداشت روز رفسنجان در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) اظهار کرد: رفسنجان به طلای سبز به خاطر وجود محصول پسته یا قبل از انقلاب به خاطر روحیه مذهبی و ولایتمداری به عنوان قم ثانی مطرح بود و در دوران حماسه دفاع مقدس به فاتحان اروند معروف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از قیام ۱۵ خرداد به بعد مردم رفسنجان مقلد امام بودند و این شهرستان محل رفت و آمد روحانیون و شاگردان امام بود، افزود: سال ۸۴ مقام معظم رهبری در سفری که به استان کرمان داشتند، فرمودند حرف‌هایی که هیچ جا نمی‌توانستم بگویم در رفسنجان به‌راحتی مطرح می‌کردم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: آیت‌الله رئیسی دوران تبعید خود در رفسنجان حضور داشتند و مبارزانی قبل از انقلاب امثال شهید بصیرزاده به شهادت رسید.

وی ادامه داد: به‌مناسبت اولین چهلمی که برگزار شد برای شهدای قم که فردا سالگرد آن است، در رفسنجان مردم حرکت کردند و تعدادی توسط ساواک دستگیر شدند.

حسینی خاطرنشان کرد: از دهه ۵۰ به بعد گروهی در  رفسنجان نمایش‌های مذهبی با عناوین ابوذر، حر، سلحشوران علوی و...اجرا می‌کردند.این نمایش‌ها در مردم خیلی اثر داشت و در شهرستان راور هم این گروه‌ها برای اجرای نمایش‌ها می‌رفتند، هنرشان جهت داشت برگرفته از میراث گران‌سنگ خودمان و از داستان‌های صدر اسلام بود و از غرب برگرفته نبود.

حسینی عنوان کرد: امروز هم روز ۱۸ دی روز رفسنجان پایان سیطره دوران ستمشاهی بود و کمیته‌های نیروهای انقلاب شهر را به دست گرفته بودند و از شهر حفاظت می‌کردند.

وی به یاران حاج‌قاسم در این شهرستان اشاره  کرد و بیان داشت: فرماندهان گردان‌های ۱۱۰، ۴۱۲، ۴۱۸ و غواصان در عملیات‌های مختلف امثال شهید حاج‌علی محمدی‌پور، شهید عابدینی، حاج‌احمد امینی و... بودند و سردار سلیمانی همواره از این شهدا یاد می‌کردند.

وی در ادامه ابراز کرد: مرغوبیت پسته رفسنجان شهرت جهانی دارد، رفسنجان را در جهان با پسته می‌شناسند و اصل و قطب پسته ایران است.

وی تصریح کرد: این شهرستان خیران بزرگی دارد که از قبل از انقلاب تاکنون تاثیرگذار بودند و شخصیت‌های ملی تاثیرگذاری در کشور دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور صنایع مس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، ‌ جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهرستان را ذکر کرد و دره راگه را یکی از جاذبه‌های طبیعی برشمرد که زیبایی‌های خاص خود را دارد و افزود: اماکن تاریخی، بقعه‌های متبرکه و ظرفیت‌های ورزشی این شهرستان مثال‌زدنی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رفسنجان كميسيون فرهنگي استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۳۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزشی آفات مکنده در یزد

ملانوری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: دوره آموزشی آفات مکنده باتاکید برکنترل آفات فصل بهارپسته، با حضور مهدی بصیرت عضو هیات علمی موسسه تحقیقات پسته کشور در راستای ارتقا دانش کارشناسان وبهره برداران باروش‌های کنترل آفات فصل بهاردرختان پسته برنامه ریزی شد.
 
 وی افزود: در این دوره کارشناسان و بهره برداران باروش‌های کنترل آفات مکنده همچون سن وسنک، زنجره (شیره تر) وشپشک‌های پسته توسط مدرس محترم مهدی بصیرت عضوهیات علمی موسسه تحقیقات پسته کشور به فراگیران ارائه شد.
 
  لازم به ذکر است به منظور بهره برداری حداکثری از مطالب، این دوره به دو صورت حضوری و مجازی اجرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • برگزاری دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • نقل، سوغات معروف شهر ارومیه
  • دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان
  • پرآبی مسیل‌ها در محور انار- رفسنجان