Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حسین مدرس خیابانی امروز در جمع خبرنگاران در مناطق سیلزده با اشاره به اینکه در حال حاضر مردم به شدت نیاز به بازسازی فوری منازل مسکونی خود دارند، اظهار داشت: در پی فعالیت سامانه بارشی قوی هفته گذشته و بارش عمده باران در شهرستان کنارک، ۳۴۰ میلیمتر معادل ۴ سال بارندگی در این شهرستان گزارش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شکل شهرسازی شهر کنارک کاسه‌ای و گودی شکل است و این موضوع باعث شد؛ علاوه بر معابر عمومی، حدود ۷۰ سانتی متر آب به درون منازل مسکونی مردم نفوذ کند که تقریباً منجر به از بین رفتن تمامی اثاثیه و لوازم منزل مردم شده است.

مدرس خیابانی گفت: در اولین اقدام با بسیج همگانی و تلاش مجموعه ستاد بحران و دستگاه‌های اجرایی و خدماتی و همچنین گروه های جهادی و مردمی، با استفاده از دستگاه های پمپاژ قوی خوشبختانه معابر عمومی و ۸۰ درصد آب منازل مسکونی شهر کنارک جمع‌آوری شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان بیان داشت: کار امدادرسانی و توزیع اقلام مورد نیاز مردم به وسیله چهار فروند هواپیما انجام شد.

استاندارسیستان و بلوچستان در ادامه گفت: متاسفانه پروژه جمع آوری فاضلاب شهر کنارک به کندی پیش می‌رود و طرح اجرای آبهای سطحی این شهر نیز عملی نشده که با مساعدت وزیر نیرو؛ مبلغ ۱۷۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شد.

حسین مدرس خیابانی گفت: در جنوب استان سدهای بزرگی داریم که البته سد کهیر با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که برای تکمیل نیاز به ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سرزمین خشک سیستان و بلوچستان حتماً باید با آب دریا سیراب شود، اظهار داشت: تنها راه حلی که مشکل آب سیستان و بلوچستان را به صورت ریشه‌ای و اساسی حل می‌کند؛ انتقال آب دریای عمان به نقاط مختلف استان است که خوشبختانه نمونه موفق شیرین سازی آب دریا در کشورهای حوزه خلیج فارس و کشور خودمان هم وجود دارد.

وی در ادامه به طرح های کوتاه مدت پیرامون تامین آب مورد نیاز شهرها و روستاهای منطقه سیستان و شهر زاهدان اشاره کرد و گفت: ۷۰ میلیون متر مکعب آب از منابع آبی چاه نیمه ها برای مقابله با تنش آبی ۱۴۰۱ انتقال شد.

وی همچنین حفره ۱۰ حلقه چاه در منطقه حرمک برای تامین آب مصرفی شهر زاهدان، کف شکنی و حفر چاه در ۱۵۰ نقطه با استفاده از آب‌های مرزی در مسیر تهلاب و حفر چاه‌های ژرف را از جمله اقدامات دیگر جهت تامین آب مورد نیاز استان برشمرد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکل استان در اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی کمبود اعتبارات است که امیدواریم از محل تهاتر نفت یا اعتبارات صندوق توسعه ملی تأمین شود.

مدرس خیابانی افزود: از مجموع بیش از ۲۰ هزار کیلومتر شبکه بزرگراهی کشور، تنها ۴۰۰ کیلومتر مربوط به سیستان و بلوچستان با یازده و نیم درصد مساحت کشور است و عمده تصادفات در جاده‌های دو طرفه استان به وقوع می پیوندد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان در تمامی شاخص‌های توسعه با فاصله از استان قبلی، در رتبه ۳۱ کشوری قرار دارد که امیدواریم در قالب سند آمایش سرزمین؛ توسعه متوازن شکل بگیرد و با بودجه‌های انفجاری استان را به میانگین شاخص های کشوری برسانیم.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: مدرس خیابانی سیلاب در کنارک سیل در چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۳۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال بیش از ۶۴ هزار نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از اشتغال ۶۴ هزار و ۵۵۸ نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: طرح نهضت ملی مسکن، یک طرح پیشران است که منجر به رونق اشتغال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، عطاالله اکبری با اشاره به روند پرداخت تسهیلات به واحدهای معرفی شده نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون در سراسر استان ۳۴ هزار و ۸۴۸ نفر به بانک معرفی شدند که قرارداد ۲۴ هزار و ۲۴۸ واحد منعقد شده است.

وی افزود: تاکنون برای ساخت ۴۵ هزار و ۷۱۹ واحد شهری و روستایی، پروانه ساختمانی صادر شده که متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها به ۵۰ درصد رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از اشتغال ۶۴ هزار و ۵۵۸ نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: طرح نهضت ملی مسکن، یک طرح پیشران است که نه تنها منجر به رونق اشتغال می‌شود، بلکه از ابعاد دیگر نظیر رفع چالش مسکن جوانان و جوانی جمعیت و نیز توسعه اقتصادی نیز حائز اهمیت است.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همه دستگاه‌ها اعم از بانک‌ها و سازمان‌های مرتبط با زیرساخت‌های مسکن در استان، باید کمک کنند و پای کار باشند که لحظه‌ای درنگ نشود.

وی تصریح کرد: افزایش تولید مسکن در قالب طرح نهضت ملی و با مشارکت مردم را به‌عنوان یکی از اولویت‌های اجرایی سال ۱۴۰۳ قرار داده‌ایم و با به‌کارگیری همه ظرفیت‌های مرتبط در استان و با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا شاهد جهشی مثبت و تأثیرگذار در تولید مسکن استان باشیم.

اکبری با اشاره به اهمیت خدمات روبنایی در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان بیان کرد: همه کاربری‌های عمومی، فضای تجاری، آموزشی، فرهنگی و مذهبی در داخل سایت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان درنظر گرفته شده است و به‌منظور بهره‌مندی شهروندان گرامی از استفاده از این امکانات هم‌زمان با ساخت واحدها علاوه بر واگذاری اراضی به دستگاه‌های متولی تعدادی از این مراکز از محل اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن توسط این اداره‌کل در دست ساخت است.

کد خبر 747732

دیگر خبرها

  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از سد کهیر شهرستان کنارک
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • سیلاب، راه ۱۰ روستای بم را مسدود کرد
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • اشتغال بیش از ۶۴ هزار نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان