Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر به دلیل وجود محدودیت در میزان واکسن آسترازنکا تا زمانی که محموله جدیدی در اختیار ما قرار نگیرد، این واکسن تنها برای دوز دومی‌ها تزریق می‌شود.

محمد پهلوان کاشی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص کمبود واکسن آسترازنکا برای تزریق دوز سوم اظهار کرد: نباید از یاد برد که بهترین واکسن در دسترس‌ترین واکسن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مردم خواهشمندیم تزریق دوز سوم خود را به دلیل کمبود آسترازنکا به تاخیر نیندازند چراکه واکسن‌های موجود نیز اثربخشی خود را نشان داده‌اند و با توجه به شناسایی امیکرون، مردم باید پروتکل‌ها را در حداکثر میزان رعایت کرده و دوز سوم را در اسرع وقت تزریق کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص رفع کمبود واکسن آسترازنکا گفت: ظاهرا محموله جدیدی از آسترازنکا قرار است به کشور وارد شود که امیدواریم به زودی خبرهایی در این خصوص دریافت کنیم.

پهلوان در پاسخ به این سوال که با توجه به این‌که اکثریت متخصصین توصیه می‌کنند برای دوز سوم، واکسن آسترازنکا تزریق شود، تکلیف مردم چیست، گفت: مساله تنوع واکسن‌های تزریق‌ شده مورد تایید تمام متخصصین نیست. برخی معتقد هستند که تزریق واکسن‌ متفاوت برای دوز سوم می‌تواند اثربخشی بیشتری داشته باشد اما مهم‌تر از این موضوع مساله زمان و فاصله بین تزریق واکسن‌هاست که نباید به تعویق بیفتد.

وی افزود: پس از پنج‌ ماه که از تزریق واکسن می‌گذرد، میزان آنتی‌بادی‌هایی که در بدن تولید شده کاهش پیدا می‌کند و فرد مجددا در خطر ابتلا قرار می‌گیرد. بنابراین توصیه می‌شود افراد به علت عدم وجود نوع خاصی از واکسن خود را در معرض خطر قرار ندهند.

اکثر شهرهای خراسان رضوی در وضعیت آبی قرار دارند

پهلوان در ادامه با بیان این‌که در حال حاضر رنگ‌بندی استان‌ها تنها بر اساس میزان بستری‌های کرونایی است و هم‌اکنون اکثر شهرهای استان در وضعیت آبی قرار دارنگود، تصریح کرد: از آن‌جایی که اکنون میزان بستری‌ها بیشتر نشده و عدد بالایی نیست، رنگبندی در شرایط غیرهشدار است اما پیشنهاد کمیته‌های علمی کرونا این بوده که در تعیین رنگبندی‌ها میزان بیماران سرپایی نیز لحاظ شود چراکه افزایش بیماران سرپایی ۲ هفته قبل از افزایش بستری‌ها اثر خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: این پیشنهاد به کمیته ملی کرونا ارائه شده و قرار است تصویب شود. بر این اساس رنگ‌بندی‌ها تغییر پیدا خواهد کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن تاکید بر اهمیت میزان بیماران سرپایی گفت: به دلیل این‌که ابتلا به امیکرون بیشتر در بیماران سرپایی شناسایی می‌شود، ما تمام درمانگاه‌های مورد تایید در سطح شهر را معرفی کردیم. علاوه بر این افراد باید حتی در هنگام ابتلا به یک سرماخوردگی ساده نیز به شدت مراقبت کنند تا این موضوع منجر به وضعیت وخیم‌تری نشود.

پهلوان تاکید کرد: افرادی که از تزریق واکسن آن‌ها بیش‌ از پنج ماه گذشته باشد، ممکن است با ابتلا به امیکرون، درگیری شدیدی پیدا کنند اما در مورد افرادی که واکسن تزریق کردند، ممکن است این بیماری در حد یک سرماخوردگی خفیف بروز پیدا کند.

ابتلای ۷۸ نفر به امیکرون در خراسان رضوی

وی با بیان این‌که آخرین آمار ابتلا به امیکرون در خراسان رضوی ۷۸ نفر است، گفت: زمانی‌ که یک فرد در یک خانواده مبتلا شود، عملا سایر اعضای خانواده نیز به ویروس آلوده شده‌اند؛ حتی اگر علائمی نداشته باشند.

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۲۴ ساعت گذشته در خراسان رضوی ۱۲۹ نفر بستری جدید و در بیمارستان‌های استان ۳۱۳ نفر با تشخیص قطعی یا مشکوک به کرونا بستری هستند که از این تعداد ۹۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

افزایش بیماران سرپایی با شیب ملایم

پهلوان تصریح کرد: در حال حاضر میزان بستری‌ها در استان در حالت صعودی قرار ندارد اما از لحاظ میزان بیماران سرپایی وضعیتی صعودی با شیب ملایم را شاهد هستیم.

وی در مورد آمار واکسیناسیون در خراسان رضوی گفت: ۹۳ درصد از مردم، دوز اول، ۷۶ درصد، دوز دوم و حدود ۱۴ درصد دوز سوم را تزریق کرده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص پیش‌بینی آینده وضعیت کرونا گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد به جهت احتمال شدت مجدد ابتلا به کرونا در آینده در آمادگی کامل قرار دارد اما در حال حاضر چیزی که تعیین‌کننده آینده کشور در خصوص وضعیت کروناست، همکاری و همراهی مردم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس همه باهم علیه کرونا کرونا در ایران دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسن آسترازنکا ا میکرون واکسن آسترازنکا بیماران سرپایی خراسان رضوی تزریق واکسن حال حاضر برای دوز بستری ها دوز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۴۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد خرم افزود: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

خرم تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یکهزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان است.

وی ادامه داد: واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر آغاز شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنندخرم افزود: یکهزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یکهزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شد.

کد خبر 6088916

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد