Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- انتشار بوی گاز در عسلویه در روز‌های اخیر مشکلات زیادی را برای مردم این شهر ایجاد کرده است؛ بویی که از مخازن میعانات گازی که در نزدیکی خانه‌های مردم است به مشام می‌رسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر امروز به سراغ مخازن میعانات گازی عسلویه رفت و در جمع شهروندان حاضر در محل، درباره اقدامات قبلی برای مدیریت آلودگی مخازن صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهاد قلی‌نژاد پس از بازدید از وضعیت کنونی این مخازن، گفت: در بازدید سرزده‌ای که امروز از این مخازن با حضور نمایندگان شورای اسلامی شهر عسلویه انجام گرفت، پس از شناسایی منبع آلودگی، بررسی‌های لازم انجام شد.

او گفت: مردم از این وضعیت بسیار آزار دیده‌اند و بوی نامطبوعی در منطقه وجود داشت که به نوعی سلامتی مردم را تحت شعاع خود قرار داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: به همین دلیل درخواست دادیم که ستاد بحران شهرستان عسلویه در فرمانداری تشکیل شود که در آن با حضور مسئولان شرکت‌های نفتی و ادارات کل استانی و شهرستانی این موضوع بررسی خواهد شد.

قلی‌نژاد گفت: در این بازدید راهکار‌های اجرایی ارائه  شده و درخواست محیط زیست استان بوشهر از ستاد بحران این است که راهکار‌های چندساعته برای برطرف کردن این آلودگی را در دستور کار خود قرار دهند.

او گفت: این مخازن در نزدیکی منازل مسکونی جانمایی شده بود و محل استقرار مخازن مکانی استاندارد نیست. پیگیری‌های حقوقی نیز از طرف محیط زیست استان صورت گرفته است و طبق دادنامه صادر شده باید این مخازن از این مکان جابه‌جا شود.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، بارندگی شدید روزهای اخیر در عسلویه  می‌تواند دلیل دیگری برای انتشار این بوی نامطبوع باشد.

قلی‌نژاد در همین حال گفت: البته این بو به طور مستمر در منطقه وجود دارد که باعث اذیت و آزار شدید مردم منطقه شده است.

او گفت: لازم است که وزارت نفت و شرکت‌های تابعه در منطقه راهکار‌های پیشگیرانه نه فقط برای حوادثی مانند بارندگی شدید بلکه برای هرگونه رخدادی در نظر بگیرند، زیرا اینجا کانونی از صنایع شکل گرفته و به طور حتم باید تدابیر لازم و پیشگیرانه انجام گیرد که بعد از این مردم شاهد این معضلات نباشند و سلامت مردم تحت الشعاع قرار نگیرد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلودگی زیست محیطی محیط زیست عسلویه پارس جنوبی محیط زیست استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۴۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی بیش از ۳۲ هزار مسافر در راه‌ آهن زاگرس

تین نیوز

مدیرکل راه آهن زاگرس از جابه جایی ۳۲ هزار و ۷۲۸ مسافر در این پایانه ریلی در فروردین امسال خبر داد.

به گزارش  تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسن زیودار، مدیرکل راه آهن زاگرس گفت: در فروردین امسال ۳۲ هزار و ۷۲۸ مسافر در راه آهن زاگرس جابه جا شده اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که این رقم ۳۲ هزار و ۳۳۹ نفر بوده است، رشد یک درصدی نشان می دهد.

وی افزود: این تعداد مسافر در مدت یادشده به وسیله ۴۷۴ رام قطار جابه جا شدند.

زیودار نفر کیلومتر ثبت در فروردین امسال را ۲ میلیون و ۴۱۴ هزار کیلومتر عنوان کرد و افزود: این رقم در مقایسه با فروردین پارسال که ۶۱ میلیون و ۳۱۸ هزار کیلومتر ثبت شده، گویای رشد ۴ درصدی است.

راه آهن زاگرس یکی از نواحی بیست و یک گانه راه آهن جمهوری اسلامی ایران است که اداره راه آهن زاگرس، مأموریت بهره برداری از شبکه و تجهیزات آن به منظور ارائه خدمات حمل و نقل بار در شبکه ریلی و همچنین حفاظت از حریم خطوط و ایستگاه های حوزه استحفاظی شوشتر و هفت تپه تا تنگ هفت استان لرستان به طول ۲۲۵ کیلومتر و با محوریت ایستگاه تشکیلاتی اندیمشک را برعهده دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد/ آخرین وضعیت سد دز
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • امدادرسانی به خدمه سکوی متحرک در آب‌های عسلویه انجام شد
  • هشدار مهم هواشناسی پس از پر شدن ۸۱ درصد مخازن سد‌های خوزستان
  • کاهش حجم آب سد طالقان علت کاهش حق آبه قزوین
  • جابه‌جایی بیش از ۳۲ هزار مسافر در راه‌ آهن زاگرس
  • شستشوی مخزن زمینی ۱۰۰ مترمکعبی روستای عسگرآباد ارومیه
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران