Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@16:30:34 GMT

اندیشه سپهبد شهید سلیمانی برای دشمن زنگ خطر است

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۴۲۲۱

اندیشه سپهبد شهید سلیمانی برای دشمن زنگ خطر است

آیت الله عبادی گفت: دشمنان سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سایر انسان های ارزشمند از قبیل مطهری ها و بهشتی ها را از جهت فیزیکی از بین می برند اما آنچه که برای آن ها خطر است اندیشه سپهبد سلیمانی است، آن ها با این اندیشه می جنگند چون از اندیشه او می ترسند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با نیروهای مسلح استان به مناسبت حمله به پایگاه آمریکا در عین الاسد ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و حاج قاسم سلیمانی و بزرگداشت ایام دهه بصیرت و میثاق با ولایت و یوم الله عملیات علیه پایگاه نظامی آمریکا به عین الاسد، گفت: خدا به شما نیروهای مسلح قوت دهد، آبروی شما آبروی اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، بیان کرد: مهم ترین شاخصه عالمی که در آن زندگی می کنیم نسبت به عوالم دیگر این است که عالم تضاد است، ما نمی توانیم همه حکمت های جهان تکوین را بفهمیم اما مسلم حکمت های عظیمی در عالم وجود دارد و بر اساس آن حکمت هاست که ما آزمایش می شویم و نمره می گیریم و انسان اشرف مخلوقات قرار می گیریم، اگر آزمایش نباشد عزت نیست.

وی افزود: خداوند متعال اگر بخواهد به صورت جبری همه را هدایت کند برای او مشکلی ندارد، او می توانست همه انسان ها را مانند زنبور عسل خلق می کرد که همه چیز به صورت منظم سر جای خودش قرار می گرفت اما این نوع خلقت برای انسان نمره و نتیجه ای ندارد.

آیت الله عبادی، اظهار داشت: تضاد در عالم جمادات، موجودات ذره بینی و زندگی حشرات و حیوانات وجود دارد، ما هم چون از عالم ماده هستیم در موضوع تضاد با این ها شریک هستیم اما ما ماده نیستیم، همچنان که با نباتات شریکیم، رویش هایی که از یک گیاه تعریف می شود در وجود ما است اما خود ما نبات نیستیم، خصوصیات حیوان اعم از انواع غرائض در ما وجود دارد اما خود ما حیوان نیستیم و تا اینجا در جهت تنازع بقاء در تضاد جمادی، نباتی و حیوانی هستیم.

وی ادامه داد: انسان اندیشه است، در اندیشه هم تضاد وجود دارد، اما این تضاد با تضاد قبلی فرق می کند، بنابراین جنگ اندیشه و اراده حق و باطل وجود دارد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به آیه وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ، ابراز داشت: خدای متعال مطابق جهان خلقت که تکوین است در تشریع که عالم دیانت است جهاد را واجب کرده است، چون نظام خلقت به اینگونه است که اگر دفاع و جهاد نباشد همه ارزش ها و خوبی ها از بین می روند و محو می شوند بنابراین متناسب با این نظام خلقت و تکوین در عالم تشریع هم خدا جهاد را واجب کرده چون امری اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: کار پیامبران برای جنگ نیست و برای اندیشه است اما وقتی دشمن مانع ایجاد می کند باید مانع را برطرف کرد و لذاست که ماهیت جنگ و جهاد و دفاعی که مکتب انبیاء می کند با بقیه فرق می کند، کار بقیه از نوع حیوانات در تنازع بقاء حیوانی است اما ماهیت کار انبیاء و پیروان آن ها که در راه اندیشه صحیح و حق است فرق می کند، جنگ مکتب انبیاء برای صلح است اما جنگ دیگران برای طمع، سلطه و سوء استفاده است و این دو با همدیگر کاملا متفاوت هستند در عین حالی که از نظر ظاهری شبیه همدیگر هستند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، گفت: دنیای کفر و شرک و شهوت پرست به هیچ چیز رحم نمی کند، فساد، تباهی و ظلم در عالم فراگیر شده و هیچ جای کره زمین را این ها برای انسان ها امن باقی نگذاشتند و اگر آنچه را که آن ها می خواهند در اختیارشان باشد همه جهان را زیر چکمه خود از بین می برند.

آیت الله عبادی ادامه داد: آن ها زن و بچه ها را می کشند، کشورها را در محاصره اقتصادی قرار می دهند، بی گناهان را در دریا غرق می کنند، اگر اندیشه ای صحیح در مقابل این اندیشه فاسد نباشد که دست آنان را کوتاه کند هیچ کسی از دست آن ها در امان نخواهد بود، اینجاست که واجب است در مقابل ظلم جهاد شود و جلوی ظلم ظالم گرفته شود به همین دلیل در مکتب انبیاء جهاد واجب است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، ابراز داشت: آنچه که مهم است این است که در این سلطه اگر دشمنان سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سایر انسان های ارزشمند از قبیل مطهری ها و بهشتی ها را از جهت فیزیکی از بین می برند اما آنچه که برای آن ها خطر است اندیشه سپهبد سلیمانی است، آن ها با این اندیشه می جنگند چون از اندیشه او می ترسند، اندیشه حق پرستی و باطل پرستی در مقابل یکدیگر قرار دارند و اگر دفاع نباشد همه ارزش ها از بین می رود.

وی با اشاره به حدیث الجُنُوُد بِإذنِ اللّه ِ حُصُونُ الرَّعیَّةِ وَ زَینُ الوُلاةِ وَ عِزُّالدِّینِ وَ سُبُلُ الأَمنِ، گفت: نیروهای مسلح دژهایی هستند که مردم بدون سلاح و مظلوم را حفظ می کنند و امنیت را نگه می دارند، جایگاهی که شما بزرگواران دارید جایگاهی است که در کنار انواع عبادت ها از اشرف عبادت هاست زیرا در جامعه انسانی هر کس هر کاری که می خواهد بکند شرط اولش امنیت است، شما در همه کارهای خیر افراد جامعه شریک هستید چون همه این کارها یک مقدمه نیاز دارد و مقدمه اش این است که امنیت وجود داشته باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، اظهار داشت: امروز خدای متعال شرایط ویژه ای را برای ما، شما و انسان های آزاده قرار داده است، بر خلاف تصوراتی که دشمن و دشمن پرست ها می کردند و وعده می دادند کار جمهوری اسلامی تمام است و ۱۳ آبان و ۹ دی و ۲۲ بهمنی نخواهد بود اما این انقلاب وجود دارد و آن ها نیستند.

وی ادامه داد: دشمنان از اول انقلاب تا به حالا وعده نابودی جمهوری اسلامی را می دهند اما اتفاقی که امروز در ایران و جهان افتاده است یک اتفاق ویژه است، شما اگر این اتفاق را با پیروزی انقلاب مقایسه کنید این اتفاق خیلی مهم تر از پیروزی انقلاب است، فرقش این است که آن روز با ایثار مردم و روشنگری که امام داشت به تعبیر دشمن زلزله ای ایجاد شد ولی با همه این حرف ها یک کمبود داشت و آن کمبود باور بود.

آیت الله عبادی در ادامه، خاطر نشان کرد: باور پیروزی انقلاب هم در داخل برای جبهه خودی مشکل بود و هم در بیرون اصلا برایشان قابل باور نبود به گونه ای که کارشناسان خارجی گفته بودند دیگر از اسلام خبری نیست و مانند پیری است که نفس های آخرش را می کشد، آن ها هم باور نداشتند که این انقلاب بماند و لذاست که پیاپی وعده می دادند و به تعبیر خودشان همه گزینه ها را آزمایش کردند و یک دنیا را در زمینه های نظامی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و … علیه ما راه انداختند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ابراز داشت: دشمنان از وضعیت جمهوری اسلامی ایران تصوراتی در ذهن خود داشتند اما درست نقطه مقابل آن در ایران و منطقه انجام شد و سر از آنجا درآورد که خود کارشناسان غربی مدتی است که به اینکه کار غرب تمام است اظهار می کنند، آنچه که امروز بعد از چهل و چند سال تجربه اتفاق افتاده است با اول انقلاب فرق می کند.

وی افزود: خبرنگاری از ترامپ می پرسد شما در انتخابات سال ۲۰۲۴ شرکت خواهید کرد او می گوید تا سه سال دیگر آمریکایی باقی نیست، این را خودشان هم باور کردند، شما بر خلاف همه انتظارها یک مجلس، دولت و قوه قضائیه انقلابی و نیروهای مسلح مقتدر و سرفراز دارید که باعث می شود دشمن از شما وحشت داشته باشد، بر خلاف همه آیه های یأسی که خوانده می شد روزنه های امید در دل مردم زنده شده است، خیلی از افراد می خواهند این موضوع گفته نشود اما حقیقت مطلب این است که این جریان، جریانی بین المللی است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در پایان، گفت: نامه هایی که رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی نوشتند عبث نبوده و تاثیرات فراوانی به همراه داشته است، اگر در فرانسه، آمریکا و انگلیس افرادی در راستای عدالت طلبی تظاهرات می کنند این از برخی از آثار آن است.

وی گفت: مسئله سپهبد سلیمانی امروز یک مسئله بین المللی شده و در کشورهای مختلف طرفدار دارد و لذاست که هشدار دادند که غربی ها بدانند امنیت آن ها فقط از خارج تهدید نمی شود و از داخل خانه های خودشان تهدید می شود، این ها آثار تحمل و سختی هایی است که مردم و شما نیروهای مسلح سرفراز و مقتدر جمهوری اسلامی در طول این مدت تحمل کردید و زحمت کشیدید، آن زحمات امروز به بار نشسته و ان شاء الله به زودی نتایج آن را مشاهده خواهید کرد، امیدواریم که این ها مقدمه ای باشد برای آن وعده هایی از آمادگی جهان برای ظهور حضرت مهدی(عجل الله فرجه) باشد که در اخبار، احادیث و تفاسیر قرآن آمده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خراسان جنوبی آیت الله عبادی جمهوری اسلامی نیروهای مسلح انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۴۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشا و درس‌آموز است

به گزارش خبرنگار مهر، «محمدباقر قالیباف» در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس ضمن تبریک فرا رسیدن روز معلم، اظهار کرد: شهید مطهری پاره تن و حاصل عمر امام راحل و صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود. ایشان عمر شریف خود را صرف مبارزه سرسختانه با انحرافات کرد و به همین جهت همواره مورد بغض و نفرت متحجران و غرب زدگان بود.

وی گفت: جوانان و نوجوانان دلباخته به انقلاب اسلامی اندیشه بلند شهید مطهری را که جوهر اندیشه امام (ره) است، چراغ راه خود قرار دهند تا اساتید خودخوانده و درس نخوانده به اسم اسلام و انقلاب راهزن فکر و عمل آنان نشوند. شهید مطهری زنده است، چرا که اندیشه مطهری همچنان راهگشا و درس آموز است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین روز معلم را به همه فرهنگیان عزیز و پرتلاش سراسر کشور تبریک و تهنیت می گویم. مجلس یازدهم مفتخر به تصویب قانون رتبه بندی معلمان و پیگیری مستمر تا اجرای کامل آن است. همچنین در برنامه هفتم پیشرفت کشور نیز احکام بسیار مهمی برای ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس و افزایش رضایت شغلی معلمان و اصلاح نظام تربیت معلم و ارزیابی عملکرد به تصویب رسیده است که در صورت اجرای درست می‌تواند تحول جدی در وضعیت تربیتی نظام آموزش و پرورش ایجاد کند.

مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد

قالیباف در ادامه روز جهانی کار و کارگر را تبریک گفت و بیان کرد: مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد و قوانین مهمی در این باره به تصویب رسیده است. مهمترین اقدام مجلس در این حوزه رفع انحصار از مجوزهای کسب و کار و شکستن قلم های طلایی با تصویب «قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» بود که به دوران تاریک رانت های صنفی پایان داد.

قالیباف ادامه داد: تصویب «قانون جهش تولید دانش بنیان» نیز به عقب ماندن نظام قانون گذاری از نیازهای زیست بوم فناوری کشور پایان داد و به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری قانون جهش تولید دانش بنیان تاکنون منجر به ۱.۳ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی شده است. رهبر معظم انقلاب قانون جهش تولید دانش بنیان را یکی از سه قانون راهبردی تصویب شده در مجلس یازدهم دانستند.

قالیباف تاکید کرد: تصویب قانون مالکیت فکری و قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی و همچنین معافیت های مالیاتی بر کسب و کارهای خرد و تصویب قانون مالیات بر سوداگری برای هزینه دار کردن فعالیت های اقتصادی غیرمولد و در نهایت اختصاص منابع تبصره ۱۸ بودجه برای ایجاد اشتغال به خود استان ها از دیگر عناصر ریل گذاری مجلس در موضوع تولید و اشتغال است که در صورت اجرای درست و دقیق آن، به بهبود وضعیت کسب و کار در کشور و رونق تولید منجر خواهد شد.

کد خبر 6092712 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • معلمان با قلمشان در راه خیر گام بر می‌دارند
  • اندیشه‌های الهی به دانشگاه‌های آمریکا رسید
  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • استاد مطهری؛ فیلسوف یا متکلم؟!
  • پخش مستند «مسئله حجاب» همزمان با سالگرد شهادت شهید مطهری
  • بررسی اندیشه های فلسفی شهید مطهری در برنامه رادیویی سوفیا
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشا و درس‌آموز است
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟