Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه آستان قدس رضوی، سردار رحیم نوعی‌اقدم در نشست علمی «نگاهی راهبردی به اندیشه‌ها و الگوهای تربیتی و کادرسازی سردار سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی» اظهار داشت: خط مقدم هر جبهه‌ به عقبه‌اش برمی‌گردد و عقبه خط مقدم مالک اشتر زمان، شهید حاج قاسم سلیمانی، عمار انقلاب آیت الله مصباح یزدی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اینکه رهبر معظم انقلاب از روش و منش این شهید والامقام به عنوان مکتب سلیمانی یاد می‌کنند به این معناست که وی دارای گفتمان است و گفتمان هم مخاطب دارد و چون مخاطب در خط مقدم است پس دارای روحی حماسی است؛ اما ما متاسفانه نتوانسته‌ایم مولفه‌های مکتب شهید سلیمانی را به درستی درک و دریافت کنیم.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) در سوریه گفت: مکتب سلیمانی یک مکتب کامل و جامع در سه حوزه مدیریتی، مقاومتی و تربیتی است.

وی در تشریح مولفه‌های مکتب شهید سلیمانی افزود: این شهید بزرگوار، خداوند را از صحیح‌ترین، عالی‌ترین و رساترین مسیر، که مسیر اهل بیت(ع) است، دنبال کرد؛ از این رو ضرورت دارد تا جامعه را از مسیر و ریل ائمه اطهار(ع) به خداوند نزدیک و متصل کنیم.

سردار نوعی اقدم با اشاره به انواع اعتقادپذیری در افراد، ادامه داد: شهید سلیمانی ولایت پذیری اعتقادی داشت. این شهید والامقام همچنین در تمامی سطوح شناخت عمیقی از دشمن داشت؛ به طوری که از گفتمان‌‎های سیاسی اتفاقات آینده را استنباط می‌کرد.

وی، با اشاره به روحیه انسجام و وحدت بخشی این سردار رشید اسلام، گفت: سردار سلیمانی دارای قدرت انسجام و وحدت بخشی ممتازی بود و همه افراد را، با اعتقادات و مذاهب و ملیت های مختلف، چنان سازماندهی می کرد که در میدان جنگ، که عرصه مرگ و حیات انسان است، با تمام قوا حضور یافته و از دشمن هراسی نداشتند.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) در سوریه با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی دارای تفکر راهبردی در پیشبرد امور بود، تصریح کرد: سردار سلیمانی فوق راهبردی به مسایل نگاه می‌کرد، راهبردی طرح‌ریزی می‌کرد و تاکتیکی عمل می کرد.

سردار نوعی اقدم افزود: سردار سلیمانی در طرح‌‍ریزی‌های میدانی هم راهبردی عمل می‌کرد، به طوری که در درگیری‌ها ابتدا عقبه دشمن را نشانه می‌گرفت، سپس حمله را آغاز می‌نمود.

آیت الله مصباح یزدی و شهید سلیمانی؛ تربیت یافتگان مکتب تربیتی اسلام

نماینده سابق رهبر انقلاب در سوریه نیز در این نشست با بیان اینکه اسلام علاوه بر اینکه مکتبی توحیدی و دینی است، یک مدرسه تربیتی است، گفت: سردار شهید سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی تربیت یافتگان مکتب تربیتی اسلام هستند که در دوران انقلاب اسلامی برای تحقق بخشیدن به اهداف اسلام و انقلاب خود را فدا کردند.

حجت‌الاسلام ابوالفضل طباطبایی اشکذری با بیان اینکه در یک مدرسه تربیتی، اولویت تربیت کادر و نیروهای زبده و انقلابی است، اظهار کرد: اصحاب اهل بیت(ع) و شایستگان تاریخ اسلام، تربیت یافتگان مدرسه اسلام، نبوت و ولایت هستند و اسلام به خودی خود اهدافش پیش برده نخواهد شد زیرا خداوند متعال اراده کرده است که نیروها و تربیت یافتگان مکتب اسلام این اهداف را پیش ببرند.

وی با اشاره به ویژگی‌های مشترک آیت الله مصباح یزدی و سردار سلیمانی، عنوان کرد: خودساختگی و تهذیب نفس، ولایتمداری، انقلاب محوری، بصیرت، داشتن اعتقاد جهانی و جهانی اندیشیدن، مردمی و مرد میدان بودن از جمله ویژگی‌های مشترک این دو شخصیت تاثیرگذار است.

 شهید سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی؛ سرمایه های تمدنی تاریخ اسلام

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی نیز در این نشست از سردار شهید سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی به عنوان سرمایه‌های تمدنی تاریخ اسلام یاد کرد و گفت: دو شخصیت والامقام حتی با مرور زمان از حافظه تاریخی جهان اسلام حذف نخواهند شد.

دکتر احد فرامرز قراملکی افزود: سردار شهید سلیمانی با وجود آن که در قله شجاعت و فرمانده نبرد نابرابر با تمام قدرت‌های طاغوتی و استکبار جهانی بود و آیت الله مصباح یزدی نیز با وجود آنکه در قله بالای معرفت و دانش قرار داشت، اما شخصیت‌هایی فروتن بودند.

این نشست علمی با حضور خانواده معزز شهدا، خانواده آیت الله مصباح یزدی و جمعی از دانشجویان در سالن همایش‌های سردار شهید سلیمانی واحد خواهران دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) برگزار شد.

برچسب‌ها مشهد آستان قدس رضوی محمدتقی مصباح یزدی رحیم نوعی اقدم قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد آستان قدس رضوی محمدتقی مصباح یزدی مشهد آستان قدس رضوی محمدتقی مصباح یزدی رحیم نوعی اقدم قاسم سلیمانی سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی سردار شهید سلیمانی شهید سلیمانی تربیت یافتگان سردار سلیمانی نوعی اقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۴۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت

به گزارش خبرگزاری مهر، «ابراهیم الامین» سردبیر روزنامه لبنانی الاخبار در گفت و گو با شبکه المیادین تاکید کرد: مهم‌ترین مساله در واکنش ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری خود در دمشق این بود که عملیات وعده صادق بخشی از جنگ کنونی علیه تل آویو به شمار می‌رود.

وی افزود: تلاش شد از طریق این عملیات اعلام شود معادله میان ایران و رژیم صهیونیستی ترسیم شده است. صهیونیست‌ها، سردار شهید محمدرضا زاهدی از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان یکی از ستون‌های اتاق عملیات مشترک که جبهه‌های مختلف را مدیریت می‌کند می‌شناختند. ترور وی برای صهیونیست‌ها به مثابه ترور یکی از فرماندهان حماس یا حزب الله بود.

الامین تصریح کرد: عملیات وعده صادق به این دلیل اجرا شد تا صهیونیست‌ها بفهمند که ایران می‌تواند وارد درگیری شود و این کشور بخشی از نبرد کنونی است. در خصوص عملیات طوفان الاقصی نیز باید بگویم که صهیونیست‌ها این عملیات را نتیجه همکاری و آموزش میان نیروهای ایران، حماس و حزب الله می‌دانند. آنچه که در تاریخ هفت اکتبر رخ داد این قاعده قدیمی را مبنی بر اینکه صهیونیست‌ها مورد حمله قرار نمی‌گیرند شکست.

وی اضافه کرد: قدرت مقاومت ملت فلسطین ما فوق تصور است و محال است صهیونیست‌ها هر چقدر هم که خشونت و قساوت به خرج دهند در این جنگ پیروز شوند. آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به مصر و قطر فشار آوردند تا آنها با اعمال فشار بر حماس، این جنبش را مجبور به پذیرش شروط تل آویو کنند.

الامین تاکید کرد: یک جریان قدرتمند در داخل رژیم صهیونیستی و آمریکا با حمایت امارات و دشمنان قطر وجود دارد که اینطور جلوه می‌دهند که قطر فشار کافی و لازم بر جنبش حماس اعمال نکرده است و این مساله ممکن است در نهایت به ضرر دوحه تمام شود.

وی در خصوص حزب الله لبنان گفت: آموس هوکشتاین میانجی گر آمریکایی در لبنان متوجه این نکته شده که حزب الله قبل از پایان یافتن جنگ در نوار غزه حمله‌های خود را متوقف نمی‌کند. جنگ در نوار غزه نیز جز با تغییر کامل مواضع آمریکا یا تغییر کلی در کابینه رژیم صهیونیستی متوقف نمی‌شود.

الامین اضافه کرد: ارتباط شهید عماد مغنیه با نیروهای مقاومت از فلسطین و به صورت مشخص از جنبش فتح آغاز شد. سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید عماد مغنیه برای افزایش توان نیروهای مقاومت و حرکت آنها به سمت تولید موشک‌هایی مانند آنچه ارتش‌های جهان تولید می‌کنند تلاش کردند.

وی بیان کرد: در لبنان یک جو کلی در حمایت از ملت فلسطین وجود دارد و کسانی که می‌گویند جنگ غزه به ما ربطی ندارد کم هستند. محور مقاومت در برابر یک چالش بزرگ برای اثبات اهمیت وجود خود قرار داشت تا نشان دهد حمایت از این محور تا چه میزان اهمیت دارد. تحولات غزه بر تمام جریان‌ها در جهان تأثیرگذار خواهد بود. اگر جنگ غزه نبود تمایلات نزدیک به صهیونیست‌ها در کشورهای غربی و شکاف در میان ملت‌های عربی تا این حد بروز پیدا نمی‌کرد.

کد خبر 6087399

دیگر خبرها

  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد / صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند
  • دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت