Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@11:39:25 GMT

روایتی از تأثیر چشمگیر واکسیناسیون بر آمار بستری‌ها

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۴۵۸۰

روایتی از تأثیر چشمگیر واکسیناسیون بر آمار بستری‌ها

‍‍‍‍‍‍

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله(عج) تاثیر چشمگیر واکسیناسیون بر کاهش بیماران کرونامثبت بستری در بیمارستان بقیةالله را روایت می‌کند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، دانشمندان جهان دست به کار شدند تا واکسنی مؤثر علیه این بیماری بسازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تدریج واکسن‌های ساخته شده وارد بازار مصرف شد؛ اگرچه در چندماه ابتدایی، کمبود واکسن در جهان و مشکلات ناشی از تحریم، واردات واکسن کرونا را به امری دشوار تبدیل کرده بود اما حتی پس از گذشت چندین ماه، دولت قبلی نتوانست به اندازه نیاز جمعیت هدف، واکسن وارد کند.

در پی پایین بودن آمار واکسیناسیون، تعداد شهرهای قرمز و آمار جان‌باختگان به شدت افزایش پیدا کرد و تخت‌های بیمارستان‌ها پر شد.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و پیگیری‌های رئیس جمهور برای افزایش واردات واکسن، در مدت‌زمان کوتاهی، پوشش واکسیناسیون افزایش چشمگیری پیدا کرد و تعداد بیماران بستری رو به کاهش رفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله(عج) تاثیر چشمگیر واکسیناسیون بر کاهش بیماران کرونامثبت بستری در بیمارستان بقیةالله را روایت می‌کند.

آمار کرونا در ایران| تعداد مبتلایان 3 رقمی شد/ فوت 26 نفر در شبانه‌روز گذشتهدستورالعمل تزریق دوز سوم واکسن کرونا تغییر کرد + جزئیاتشناسایی نوع جهش‌یافته ویروس کرونا در فرانسه با نام IHU

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۴۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!