Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-03@19:04:29 GMT

توصیه آمریکا به شهروندانش برای ترک قزاقستان

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۴۸۳۰

توصیه آمریکا به شهروندانش برای ترک قزاقستان

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، وزارت خارجه ایالات  متحده آمریکا در پی تحولات روزهای اخیر در قزاقستان به شهروندان و دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در این کشور توصیه کرد در صورت تمایل این کشور را ترک کنند.

شبکه روسی «راشاتودی» در این خصوص گزارش کرد، واشنگتن در بحبوحه خشونت‌ها و ناآرامی‌ها در قزاقستان، دستور خروج کارکنان دولت آمریکا از قزاقستان را صادر نکرد و تأکید کرد که شهروندان و دیپلمات‌های آمریکایی در صورت تمایل می‌توانند، این کشور آسیای مرکزی را ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: «شهروندان آمریکایی در قزاقستان باید آگاه باشند که اعتراضات خشونت‌آمیز ممکن است به شدت بر توانمندی سفارت آمریکا برای ارائه خدمات کنسولی از جمله کمکبه شهروندان آمریکایی برای خروج از قزاقستان تأثیر منفی بگذارد».

وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد که خروج داوطلبانه از قزاقستان شامل تمامی «کارکنان غیراضطراری دولت آمریکا» و خانواده‌های آن‌ها می‌شود که در کنسولگری آمریکا در شهر آلماتی فعال هستند.

وزارت امور خارجه ایالات متحده همچنین در توصیه‌نامه خود به شهروندان آمریکایی تصریح کرد: «تظاهرات، اعتراضات و اعتصاب‌ها احتمالاً رخ خواهد داد. این گونه وقایع می‌تواند به سرعت و بدون اطلاع‌ قبلی ایجاد شود و اغلب حمل‌ و نقل، ارتباطات و سایر خدمات را مختل می‌کند و چنین رخدادهایی پتاسیل تبدیل شدن به خشونت را دارد».

از حدود چند روز پیش، اعتراضاتی پراکنده در شهرهای قزاقستان در اعتراض به افزایش قیمت گاز مایع آغاز شد که برخی از این اعتراضات سوء استفاده کردند و آن را به خشونت کشاندند.

در پی تشدید اعتراضات در قزاقستان، مقام‌های ارشد این کشور از روسیه درخواست کردند که نیروهای «سازمان پیمان امنیت جمعی» را برای برقراری امنیت به قزاقستان اعزام کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که «قاسم جومارت توقایف» رئیس‌جمهو قزاقستان روز چهارشنبه هفته گذشته از روسیه و سایر اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی تقاضای کمک کرد.

برخی کشورهای غربی از جمله ایالات متحده آمریکا تلاش کردند تا روسیه را در این قضیه مقصر جلوه بدهند و اعتراضات در قزاقستان را به نوعی تلاش مسکو برای مداخله در قزاقستان جلوه دهند.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته (جمعه) تصریح کرد که واشنگتن از دخالت روسیه در قزاقستان نگران است و حضور نظامیان روس در قزاقستان را سؤال برانگیز توصیف کرد.

وی سپس تصریح کرد که وقتی روسیه به قزاقستان وارد شود، دیگر بیرون کردن آن‌ها از این کشور دشوار خواهد بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1124904 برچسب‌ها آمریکا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آمریکا ایالات متحده خارجه ایالات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۴۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه: ۱۵۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شدند

آفتاب‌‌نیوز :

استفان سژورن، وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای که روز جمعه ۳ مه (۱۴ اردیبهشت) منتشر شد، گفت که فرانسه تخمین می‌زند که ۱۵۰ هزار سرباز روسیه در جریان تهاجم مسکو به اوکراین کشته شده‌اند.

وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای با روزنامه مستقل روسی «نووایا گازتا اروپا» گفت که پاریس، مجموع تلفات روسیه، از جمله مجروحان را ۵۰۰ هزار نفر در این جنگ که اکنون در دومین سال خود قرار دارد، تخمین می‌زند.

سژورن با صحبت در مورد دارایی‌های مسدود شده روسیه در اتحادیه اروپا، تأیید کرد که این بودجه می‌تواند برای تأمین مالی دفاع از اوکراین در برابر تهاجم استفاده شود، اما جزئیات بیشتری ارائه نداد

پیش از این، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در ماه فوریه گفته بود که ۱۸۰ هزار سرباز روسی در این جنگ کشته شده‌اند.

مسکو در مورد تلفات خود در این جنگ رسما آماری ارائه نمی‌دهد، اما از تصرف صد‌ها کیلومتر مربع از اراضی اوکراین، کشته شدن ۱۱۱ هزار نیروی اوکراینی و نابودی ۲۱ هزار دستگاه خودروی نظامی از آغاز سال جاری خبر داده است.

پس از ماه‌ها، سرانجام ایالات متحده آمریکا در اواخر ماه آوریل بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری (۵۶.۷ میلیارد یورو) به اوکراین را تصویب کرد.

از سرگیری کمک‌های نظامی ایالات متحده به کی‌ف اجازه می‌دهد تا نیرو‌های خود را جمع‌آوری و جبهه را به ویژه در شرق در مناطق چاسیو یار و آودیوکا تثبیت کند.

مشکلات اوکراین با کمبود پدافند هوایی، به روس‌ها فرصت داده است زیرساخت‌های حیاتی، به ویژه شبکه برق و خطوط راه آهن را بمباران کنند.

برخی از تحلیلگران نظامی بر این باورند که روسیه ممکن است در حال آماده‌شدن برای آغاز یک حمله بزرگ جدید در اوکراین باشد.

منبع: دویچه وله

دیگر خبرها

  • فرانسه: ۱۵۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شدند
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس نقاب دروغین حقوق بشر را از چهره ایالات متحده انداخت
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟