Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: در شرایط نگران کننده و شکننده کرونایی قرار داریم.

فرزاد مخلص الائمه روز شنبه ۱۸ دی در ستاد کرونا استان مرکزی اظهار کرد: اگرچه وضعیت شیوع این بیماری نسبت به گذشته خیلی بهتر شده و امیدی در مردم ایجاد شده بود اما روندهای ملی و بین المللی و برخی نشانگرها دلالت بر این دارد که در وضعیت سناریوی بدبینانه قرار داریم و ممکن است که به زودی شرایط ما نامطلوب شود و وارد شرایط سخت شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر در شرایط نگران کننده و شکننده هستیم.

وی افزود: لازم است که مردم نسبت به تزریق دز سوم واکسن سهل انگاری نکنند و این مهم را جدی بگیرند. با توجه به فصل سرما و مشابه بودن علائم آنفولانزا و کرونا و... مردم از خوددرمانی پرهیز کرده و حتما با پزشک متخصص مشورت داشته باشند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: مردم ضوابط پیشگیرانه را باید جدی تر رعایت کنند و دستگاه های مسئول نیز با قدرت و قوت ضوابط را مطالبه کنند و سختگیری ها را به هیچ وجه کاهش ندهند به ویژه در ایام شیوع این سویه جدید کرونا که کودکان و نوجوانان هم درگیر می شوند.

مخلص الائمه بیان کرد: از آموزش حضوری با تمام توان در چارچوب ضوابط ستاد ملی کرونا حمایت خواهیم کرد، طرح مدرسه سالم- آموزش حضوری در فرمانداری اراک تدوین شده که امیدواریم بتوان این طرح را در شهرستان های استان به ویژه شهرستان های بزرگ آن پیاده سازی کرد.

وی بیان کرد: در این شرایط رسانه ها و صدا و سیما همانند گذشته از اطلاع رسانی دریغ نکنند و همانند گذشته در کنار دولت برای صیانت از جان و سلامت مردم و سلامت اجتماع تلاش خود را انجام دهند. اگر پیک بعدی در ایای نوروز رخ دهد کسب و کار و مسافرت و  ... مردم آسیب دیده و در نهایت آسیب اجتماعی ایجاد خواهد شد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: رسانه ها در این مدت در کنار کادر درمان نقش جدی داشته و پای کار بوده اند لذا باید کماکان فعالیت خود را در حوزه اطلاع رسانی انجام دهند و چشم بینای ما در شناسایی ایرادات و نقاط ضعف دستگاه های اجرایی در ارتقای سطح اطلاعات مردم باشند.

وی بیان کرد: ساوه و اراک تلاش خود را انجام دهند تا به شرایط هشدار نرسند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، بهروز اکرمی نیز در این نشست گفت: متاسفانه شهرستان های آشتیان، تفرش و کمیجان در هفته گذشته و این هفته روند افزایشی را داشته اند.

وی افزود: علیرغم اینکه اراک جمعیت قابل قبولی داره تعداد مبتلایان ۴۵ نفر بوده اما در ساوه که زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد ۷۶ نفر مبتلا شده اند که این نشان می دهد سرانه ابتلا در ساوه بالا است. ۷۶ نفر ابتلا برای ساوه بالا بوده و اصلا قابل قبول نیست و این آمارها نگرانی هایی برای ساوه را رقم خواهد زد.

اکرمی بیان کرد: عملکرد ستادها در حوزه مدیریت این بیماری را آمار تعیین می کند.

وی با بیان اینکه دو نوع رویکرد مدیریت معطوف به عملکرد و مدیریت معطوف به فرایندها داریم وفزود: گاهی اوقات همه تلاش می کنند اما آمارها افزایشی است و این نشان از آن دارد که اگر اقدامی هم صورت گرفته اثربخش نبوده لذا فرمانداران باید به گونه ای تصمم بگیرند که آمار افزایشی آنها کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: شهرستان هایی که آمار واکسیناسیون پایینی دارند باید تمام تلاش خود را برای افزایش آمار بکار بگیرند. نگرانی با اینکه اضطراب را به مردم را وارد کنیم فرق دارد؛ امیکرون باید در مردم احساس نگرانی ایجاد کند تا مردم در رابطه رعایت پروتکل ها احساس نگرانی کنند.

اکرمی بیان کرد: در حال حاضر تعداد مبتلایان به این سویه اندک است اما ممکن است ظرف دو هفته ۵۰ برابر شود لذا اگر سختگیری نکنیم با مشکلات بزرگتری مواجه خواهیم شد در نتیجه مسئولان باید سختگیرانه تصمیمات را اجرا کنند. امیدواریم با تلاش هایی که صورت می گیرد شاهد پیک ششم نباشیم چراکه جامعه و کادر درمان ظرفیت مقابله با این پیک را ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کرونای ا میکرون استان مرکزی استاندار مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۵۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است

استاندار لرستان با اشاره به امنیت این استان گفت: اهداف و مأموریت‌های نیروی انتظامی در سایه تعامل مردم با پلیس محقق می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، ظهر امروز، در نشست با فرماندهان فراجای لرستان گفت: این استان امن و فعال با مشارکت مردم است.

او با بیان اینکه تعامل مردم و پلیس عامل موفقیت پلیس است، اضافه کرد: اهداف و مأموریت‌های نیروی انتظامی در سایه تعامل مردم با پلیس محقق می‌شود.

استاندار لرستان با اشاره به تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، تأکید کرد: خشونت پلیس علیه دانشجویان معترض در دانشگاه‌های آمریکا حاکی از زیر پا گذاشتن حقوق انسانی است.

شفقت بیان کرد: رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان، استادان و فیلسوفان قابل‌ قبول نیست، اما پلیس در کشور ما امنیت را با حضور مردم ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست
  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است
  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • شوراها پل ارتباطی مدیریت اجرایی و مردم هستند
  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مدیریت شهری مرکزی هزینه شده است
  • شوراها به‌عنوان نماد مردم سالاری تقویت شوند
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • در حوزه عفاف و حجاب کار بر زمین مانده بسیار است