Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@03:12:12 GMT

شمارش حیات وحش در مناطق حفاظت شده استان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۵۷۹۳

شمارش حیات وحش در مناطق حفاظت شده استان آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله هاشمی بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این سرشماری، به روش مشاهده مستقیم، وضعیت آبی مناطق، پوشش گیاهی و علوفه‌ای پایش می‌شود.

وی بیان داشت: آمار برداری اطلاعاتی در خصوص وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیت‌های موجود، توجه به اهمیت حمایت و آشنایی هر چه بیشتر با مشکلات محیط زیستی پیش روی شهرستان و تبادل نظر برای چگونگی و رفع مشکلات زیست محیطی برنامه ریزی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی افزود: کارشناس و محیط‌بان به مدت چهار روز، در قالب ۲۹ گروه با همکاری تشکل‌های زیست محیطی مردمی، حیات وحش مناطق حفاظت شده، شکار ممنوع در شهرستان‌های گچساران، کهگیلویه، بهمئی و باشت را شمارش می‌کنند.

وی تصریح کرد: هدف از سرشماری‌ها، تخمین جمعیت کل و بز، در مناطق مختلف حفاظت شده و شکار ممنوع است و گوشتخواران و حتی نمایه‌های حضور سایر گوشتخواران نیز در فرم‌های سرشماری ثبت می‌شود.

کد خبر 5395031

منبع: مهر

کلیدواژه: محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد حیات وحش یاسوج قاسم سلیمانی ویروس کرونا دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی بوشهر عکس استانها خطبه های نماز جمعه شهید گمنام ایام فاطمیه کرمانشاه خسارات سیلاب سیلاب تشییع شهدا تشییع و خاک سپاری شهید گمنام آمار کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۵۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اهمیت حفاظت از محیط زیست گفت: کارشناسان و محیط بانان حفاظت محیط زیست استان برای صیانت و پاسداری از محیط زیست و تنوع زیستی استان به صورت شبانه روزی بویژه در روزهای تعطیل در مناطق تحت مدیریت حضور دارند و از محیط زیست استان قاطعانه در مقابل تخریب گران و متخلفان پاسداری می کنند.

سعید شهند، با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست تعطیل بردار نیست، افزود: یکی از مهمترین شاخصه های حفاظت از محیط زیست تداوم ، یکپارچگی و همیشگی بودن آن است و از این رو محیط بانان و مأموران محیط زیست استان در بیش از ۷۶۰ هزار هکتار از مناطق تحت مدیریت محیط زیست و ۲۰ پاسگاه محیط بانی به صورت شبانه روزی حضور دارند و با انجام مستمر گشت و کنترل و استفاده و بهره گیری از روشهای نوین پایش تصویری کار مهم حفاظت از محیط زیست را بدون وقفه انجام می دهند.

شهند اضافه کرد: جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی مناطق تحت مدیریت، جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز، پایش نحوه و چگونگی فعالیت واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی در چهارچوب ضوابط محیط زیستی و درنهایت ارائه آموزشهای محیط زیستی به گردشگران و طبیعت گران در دل طبیعت از جمله فعالیتهای شاخص مستمر، متداوم و شبانه روزی سازمان حفاظت محیط زیست به شمار می رود.

 

 

دیگر خبرها

  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • ثبت زندگی سلاطین کوهستان در ارتفاعات برفی سوادکوه + فیلم
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در این استان
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳
  • تولد گوساله گوزن زرد ایرانی در مرکز ‌احیاء گوزن زرد کشور در لرستان
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • صدور مجوز زیست‌محیطی برای معدن آلبلاغ خراسان شمالی مصوب شد
  • شمارش معکوس آغاز نمایشگاه کتاب تهران و درگذشت پل آستر
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد