Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان گروه ۱+۴ امروز (شنبه) در چارچوب هشتمین دور مذاکرات وین در خصوص رفع تحریم‌ها تشکیل جلسه دادند.

به گزارش قدس آنلاین، در این نشست طرف‌ها آخرین وضعیت گفت‌وگوها را برای رفع موثر و قابل راستی تحریم‌ها مورد ارزیابی قرار دادند. این جلسات بر اساس توافقی برگزار می‌شود که در آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام صورت گرفت و نمایندگان کشورهای مشارکت کننده در گفت‌وگوها بر اولویت داشتن موضوع لغو تحریم‌های غیر قانونی و ظالمانه تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسات طرف‌ها سرگرم تعیین چارچوب‌ها، شاخص‌ها و ملاک‌های راستی آزمایی لغو تحریم‌ها و ضمانت درخصوص عدم تکرار اقدامات غیرقانونی ایالات متحده متمرکز هستند.

مذاکرات وین در حالی پیگیری می‌شود که قریب به اتفاق هیات‌های مذاکره کننده در گفت‌وگوهایی که با محور رفع تحریم‌ها در پایتخت اتریش جریان دارد نسبت به پیشرفت‌های حاصل شده در راستای دست یابی به توافق نهایی اتفاق نظر دارند.

دور هشتم مذاکرات وین از دوشنبه هفته گذشته (۶ آذر) آغاز و به مراحل حساسی رسیده است. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه اخیرا در گفت‌وگویی تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران خواستار ضمانت‌هایی است که «عدم اعمال تحریم های جدید و عدم بازگشت تحریم های کنونی پس از لغو شدن آن‌ها را شامل شود.» وی خاطر نشان کرد که اگر طرف های غربی قصد و اراده جدی داشته باشند، دستیابی به یک توافق خوب امکان پذیر است.

منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وین اتریش مذاکرات هسته ای تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۶۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت به همت پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.

در این نشست مسعود اسماعیلی، محمدرضا سنگری، مهدی جمشیدی، ابوالفضل اقبالی، محسن ردادی، مهدی جهان و محمدمهدی جهان پرور به ایراد سخنرانی می‌پردازند و دبیر علمی نشست بر عهده سیدحسین فخرزارع است.

زمان برگزاری یکشنبه ۹ اردیبشهت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۹ صبح در محل تهران، سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است.

علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی و از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6090082 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • ثبت و ضبط تاریخ شفاهی یزد قدیم در اولویت مرکز اسناد