Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه امور خارجه کشورمان با معاون رئیس جمهور و نماینده ویژه رئیس جمهور ترکمنستان و هیات همراه دیدار کرد.

خبرگزاری میزان - سردار بردی محمداف معاون رئیس جمهور ترکمنستان که به عنوان نماینده ویژه در راس هیئت مقدماتی دیدار آتی رئیس جمهور این کشور به تهران سفر کرده است، شامگاه امروز با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار طرفین در خصوص همکاری‌های مشترک در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، انرژی، حمل و نقل و ترانزیت گفتگو و تبادل نظر کردند.

همچنین با توجه به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور ترکمنستان به جمهوری اسلامی ایران، در این ملاقات در خصوص اسنادی که قرار است در جریان این سفر به امضای طرفین برسد رایزنی و تبادل نظر گردید.

مسائل منطقه‌ای از جمله اوضاع جاری در افغانستان از جمله دیگر محور‌های گفتگو بین وزیر امور خارجه کشورمان و معاون رئیس جمهور ترکمنستان بود که در این راستا طرفین بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید نمودند.

معاون رئیس جمهور ترکمنستان در این دیدار بر اهمیت روابط دو جانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید نموده و نقش کمیسیون مشترک اقتصادی در توسعه روابط فیمابین را مهم ارزیابی کرد.

سردار بردی محمداف همچنین تاکید نمود که ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای همکاری دو کشور در بخش‌های حمل و نقل، خدمات فنی و مهندسی، برق، نفت و گاز وجود دارد.

با توجه به اشتراکات فراوان تاریخی و فرهنگی میان دو کشور، طرفین در این دیدار بر اهمیت توسعه مناسبات اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور تاکید نموده و همکاری بین استان‌های کشور را نیز در همین راستا مهم ارزیابی کردند.

خاطرنشان می‌سازد در این دیدار رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز حضور داشت که در خصوص همکاری‌های دوجانبه و پروژه‌ها و برنامه‌های مشترک توضیحاتی ارائه نمود.

بیشتر بخوانید: وزیر خارجه: تسهیل تردد‌های ایرانیان خارج از کشور به میهن از اولویت‌های ماست

انتهای پیام/

برچسب ها: امیرعبداللهیان ترکمنستان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امیرعبداللهیان ترکمنستان امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۶۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900402

دیگر خبرها

  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • استعفای قریب الوقوع رئیس ستاد ارتش صهیونیستی
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • روایت العربی الجدید از طرح اضطراری مصر درباره تهاجم قریب‌الوقوع به رفح
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس