Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به که بعد از حمله موشکی ایران به عین الاسد گروه‌های مقاومت نیز به برخی از خودروهای نظامی ارتش تروریست آمریکا حمله کردند گفت: بعد از آن اخراج نظامیان آمریکا از عراق به مطالبه عمومی مردم و پارلمان عراق تبدیل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در سالروز حمله موشکی به مواضع تروریست های آمریکایی در عین الاسد در گفتگو با خبرنگار قم فردا،  اظهار داشت: ارژیم آمریکا سردار سلیمانی را به عنوان قهرمان، پیش قراول و پرچمدار مبارزه با تروریسم در جهان و منطقه را به شهادت رساند ، بعد از آن موضوعاتی در این رابطه مطرح شد و آن این بود که چگونه باید این انتقام را از آمریکا گرفت و این نکته حائز اهمیتی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: در فاصله بسیار کوتاه بعد از شهادت سردار سلیمانی اقدامی به نام سیلی محکم از سوی ایران صورت گرفت و پایگاه مهم عین الاسد برای اولین بار پس از بیش از یک قرن که هیچ یک از مراکز نظامی آمریکا مورد هجوم قرار نگرفته بود با موشک های نقطه زن جمهوری اسلامی مورد هدف و آسیب جدی قرار گرفت و  در حقیقت سیلی محکمی به رژیم آمریکا وارد شد.

صدرالحسینی افزود: اما این سیلی بزرگ همه انتقامی نبود که ملت ایران در مقابل این اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی انتظار داشتند، مسئله خروج آمریکا از منطقه به عنوان انتقام سخت در مقابل اقدام تروریستی که رژیم آمریکا انجام داده بود مطرح شد بر این اساس نکته مهم این است که بعد از حمله موشکی به پایگاه نظامی در عین الاسد اقدامات بسیار مناسبی از جانب مقاومت صورت گرفت تا حدی که تعداد قابل توجهی از از خودروهای نظامی متعلق به ارتش متجاوز آمریکا در عراق مورد هدف قرار گرفت.

استاد دانشگاه بیان داشت: همه این اقدامات با موضوعی به نام مصوبه پارلمان عراق برای خروج آمریکایی ها همراه بود در حقیقت این اقدامات علیه ارتش متجاوز آمریکا در شرایطی انجام شد که مصوبه پارلمان عراق هم بر اخراج امریکایی ها اصرار داشت.

کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: بر این اساس جریان های مقاومت در عراق اقداماتی را نیز انجام دادند  نخست وزیر جدید عراق نیز یکی از تضمین هایی که در پارلمان از وی اخذ شد مدیریت و تداوم اخراج آمریکایی‌ها از عراق بود و تا امروز اقداماتی که در این رابطه صورت گرفته است همچنین فرار ذلت بار نیروهای متجاوز آمریکایی از افغانستان نیز در همین راستا بود همچنین بیان این موضوع از جانب آمریکایی‌ها که حضور ما در عراق حضور نظامی نیست، بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان داشت:  این اتفاقات نشان دهنده این است که یک اراده عمومی بعد از شهادت سردار سلیمانی و حمله موشکی به عین الاسد برای اخراج آمریکایی ها از منطقه بین ملت‌های منطقه پدید آمده است .

صدرالحسینی اضافه کرد: به نظر می‌رسد پارلمان کنونی که در عراق با آراء عمومی علیرغم همه فراز و فرود ها و مشکلاتی که به وجود آمد قرار است تشکیل شود اکثریت نمایندگان پارلمان خواستار اخراج آمریکایی ها هستند و چشم انداز اخراج آمریکا از عراق نیز جزء موضوعاتی است محتمل در پارلمان عراق است و به نظر می‌رسد در آینده نزدیک مورد توافق و درخواست نمایندگان پارلمان جدید عراق هم قرار بگیرد.

کار شناس مسائل غرب آسیا اضافه کرد:  اما اینکه آیا آمریکایی ها علاقه مند خروج از عراق هستند باید گفت جواب منفی است ؛ اما با توجه به تاکید ملت عراق  برای خروج آمریکا از عراق به نظر می‌رسد جریان‌های مقاومت در این رابطه مسئولیت سنگینی دارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال حمله مجدد نظامی به مراکز نظامی آمریکا از سوی گروه های مقاومت در صورت عدم خروج آمریکا از عراق وجود دارد؟ گفت: در صحبت های قبلی اشاره کردم، این وظیفه مهمی است که باید مقاومت انجام دهد.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آمریکا از عراق مسائل غرب آسیا کارشناس مسائل سردار سلیمانی پارلمان عراق اخراج آمریکا خروج آمریکا آمریکایی ها حمله موشکی عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۷۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مقاومت اسلامی عراق به اهدافی در عمق فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مقاومت اسلامی عراق از حمله به اهدافی در عمق فلسطین اشغالی خبر داد.

در همین ارتباط نیز مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که مجاهدین ما بعدازظهر پنجشنبه با موشک‌های ارقب «موتور کروز» یک هدف حیاتی را در بئرشبه در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی عراق همچنین افزوده است که دو هدف حیاتی را در تل آویو در سرزمین‌های اشغالی با موشک ارقب هدف قرار دادیم.

به گفته مقاومت اسلامی عراق، حمله به دو هدف در بئرشبه و تل آویو با موشک ارقب شد.

تصاویر ماهواره‌ای نیز از اهداف بمباران شده توسط مقاومت اسلامی در عراق در سرزمین‌های اشغالی حکایت دارد.

چند شب گذشته نیز گروه مقاومت اسلامی عراق در ادامه مقابله با اشغالگران از حمله پهپادی به یک هدف حیاتی دشمن صهیونیستی در جولان اشغالی خبر داد. پایگاه خبری العهد لبنان گزارش داد که مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای شامگاه چهارشنبه تاکید کرد: در ادامه رویکرد ما در مقاومت در برابر اشغالگران و یاری به مردم غزه و در پاسخ به تجاوزات مکرر رژیم غاصب در حق غیرنظامیان فلسطینی از کودکان، زنان و سالمندان مبارزان مقاومت اسلامی در عراق امروز برابر با ۱ می ۲۰۲۴ هدفی حیاتی را در جولان اشغالی با پهپاد هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی در عراق همچنین بر ادامه هدف قرار دادن مواضع اشغالگران تاکید کرده است.

از زمان جنگ علیه غزه، مقاومت اسلامی عراق در حمایت از مردم فلسطین و با هدف توقف جنگ علیه غزه، حملات موشکی و پهپادی متعدد خود علیه اهدافی در عمق مناطق اشغالی فلسطین را از سر گرفته است.

کد خبر 6095406

دیگر خبرها

  • حمله مقاومت اسلامی عراق به اهدافی در عمق فلسطین اشغالی
  • حمله موشکی مقاومت عراق به تل‌آویو
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه