Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع نظامی یمن از کشته شدن دهها نفر از مزدوران وابسته به امارات در استان شبوه یمن خبر دادند.

این منابع به پایگاه خبری «الخبر الیمنی» گفتند که «نیروهای صنعاء امروز شنبه یک محل تجمع بزرگ وابسته به نیروهای وابسته به امارات را در اطراف بیجان، با یک موشک بالستیک هدف قرار دادند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع، در جریان این حمله، «مجدی الردفانی» سرکرده لشکر سوم گروه موسوم به «العمالقه» و شماری از همراهان وی کشته شدند.

این منابع با بیان اینکه، در پی این حمله، «دهها نفر دیگر از عناصر لشکر [سوم] کشته و زخمی شدند»، ادعا کردند که این حمله، توسط نیروهای دولتی یمن صورت گرفته است.

لشکر سوم، یکی از بزرگترین لشکرهای وابسته به امارات است. الخبر الیمنی خبر داد که «طی چند روز گذشته، بیش از نیمی از نیروهای لشکر، کشته و زخمی شده‌اند».

در همین ارتباط، یک منبع آگاه نظامی یمن، چهاردهم ماه جاری از کشته شدن «سمیح جراده الصبیحی» فرمانده تیپ دو العمالق طی یک عملیات تک‌تیراندازی نیروهای مسلح یمن در شبوه خبر داد.

 سمیح الصبیحی از مهمترین فرماندهان میدانی سلفی بود که مرگش خسارت بزرگی برای امارات محسوب می‌شود.  این در حالی بود که مزدوران وابسته به امارات، در حال آماده شدن برای حمله به شهرستان «بیجان» در شبوه بودند اما خبر کشته شدن الصبیحی ضربه بزرگی به آن‌ها وارد کرد.

رسانه‌های نزدیک به ائتلاف سعودی نیز کشته شدن الصبیحی را تایید و اعلام کردند که وی در جبهه عسیلان و در نبرد با نیروهای مسلح یمن کشته شد و نیروهای العمالقه در تلاش برای پیشروی به سوی بیجان و تصرف آن هستند.

چندی پیش منابع نظامی یمنی از تلاش عربستان سعودی و امارات عربی متحده برای تحویل استان شبوه یمن به عناصر تروریستی القاعده خبر دادند. اغلب شبه نظامیان حاضر در این گروه، از جریان‌های سلفی- تکفیری هستند.

به گفته این منابع، عربستان سعودی به وزیر کشور دولت مستعفی یمن دستور داده است که نیروهای امنیتی حاضر در ابین را توجیه کنند که عبور عناصر القاعده به استان نفت‌خیز شبوه را تسهیل کنند.

انتهای پیام/.

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مزدوران امارات شبوه وابسته به امارات کشته شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۷۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، در حمله شاخه غرب آفریقای گروهک تروریستی داعش (ISWAP) و باندهای مسلح به ایالت‌ های بورنو و سوکوتو واقع در نیجریه علیه نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی (CJTF)، ۲۵ نفر جان باختند.

به گزارش رسانه‌ های محلی نیجریه، مین کارگذاشته شده توسط شاخه غرب آفریقای گروهک تروریستی داعش در جاده منطقه گامبورو نگالا در ایالت بورنو (واقع در شمال غرب نیجریه) حین عبور خودروی نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی منفجر شد.

تیجانیما عمر، رئیس نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی اعلام کرد که در نتیجه این انفجار ۱۱ نفر از اعضای نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی جان خود را از دست داده و ۲ تن دیگر زخمی شده‌ اند.

اسماعیل هارونا، از کارکنان نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی نیجریه در ایالت سوکوتو نیز اعلام کرد که در حمله‌ ای که توسط اعضای باندهای مسلح در منطقه ایسا در ایالت سوکوتو انجام شد، ۱۴ نفر از اعضای نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

منابع رسانه ای در این خصوص اضافه کردند که تعداد زخمی های این حادثه تا کنون به صورت دقیقی مشخص نشده است؛ اما بیم آن می رود که تعداد کشته شدگان به دلیل شدت برخی جراحات وارده، افزایش یابد.

گفتنی است، نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی در نیجریه برای کمک به ارتش در مبارزه با باندهای مسلح و همچنین گروه‌ های تروریستی بوکوحرام و داعش در مناطق مختلف این کشور ایجاد شده است.

کد خبر 6092356

دیگر خبرها

  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • هلاکت ۴ نظامی به دست مبارزان مقاومت در المغراقه غزه
  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد