Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-02@09:36:30 GMT

مخالف واردات لوکوموتیو هستم

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۷۶۵۶

مخالف واردات لوکوموتیو هستم

تین نیوز

وزیر صمت گفت: با واردات لوکوموتیو مخالفم، نمی گذاریم جایی که ظرفیت تولید داریم واردات انجام شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت صمت، سید رضا فاطمی امین در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی حوزه صنایع حمل و نقل با بیان اینکه برای بهبود و ارتقای مدیریت، معاونتی مستقل با عنوان صنایع حمل و نقل در ساختار جدید وزارت صمت ایجاد شده است، اظهار کرد: برنامه اصلاحی صنعت خودرو در ۹ محور تدوین شده است که با اجرایی شدن آن ارتقای این صنعت کلید خواهد خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: طرح تأمین مالی زنجیره‌ای و پروژه جریان شفاف کالا، ظرفیت‌های مناسبی برای فعالان تولید از جمله صنایع حمل و نقل ایجاد می‌کند.

وزیر صمت با بیان اینکه در ساختار جدید وزارت صمت دفتر صنایع ریلی و دریایی ایجاد شده است، گفت: هر سه ماه یک بار مسائل رشته فعالیت‌ها در نشست هم اندیشی با فعالان آن حوزه بررسی و تحلیل می‌شود.

قیمت‌ها در حوزه فولاد و سیمان متعادل شد

فاطمی امین در ادامه با اعلام اینکه در تأمین مواد اولیه اقدامات خوبی انجام گرفت، اضافه کرد: قیمتها در حوزه فولاد و سیمان متعادل شد.

وی یکی از مزایای ثبت فاکتور در سامانه جامع تجارت را جلوگیری از تخلف و قاچاق دانست و تصریح کرد: ثبت فاکتورها مبنای مالیات و ارائه پرداختهای بانکی است.

وزیر صمت همچنین اعلام کرد: ثبت معاملات حوزه خودرو تا پایان سال در سامانه جامع تجارت راه اندازی می‌شود.

با واردات لوکوموتیو مخالفم

وی همچنین تاکید کرد: با واردات لوکوموتیو مخالفم، نمی‌گذاریم جایی که ظرفیت تولید داریم واردات انجام شود.

وزیر صمت همچنین با بیان اینکه دفتر ماشین آلات کشاورزی، راهسازی و معدنی در ساختار جدید وزارت صمت ایجاد شد، گفت: برنامه نوسازی ناوگان سنگین تا پایان سال یا سال آینده اجرایی خواهد شد.

فاطمی امین تصریح کرد: برای تحقق اهداف چشم انداز افق ۱۴۰۴ باید در چند حوزه از جمله صنایع حمل و نقل سرآمد شویم.

گفتنی است که نشست هم اندیشی وزیر صمت با فعالان اقتصادی حوزه صنایع حمل ونقل به میزبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

فعالان این حوزه پیشنهاداتی از جمله تعیین تکلیف بدهی قطعه سازان به خودروسازان، انعقاد قراردادهای بلند مدت خودروسازان با قطعه سازان توجه به صنعت دوچرخه برای رسیدن به استانداردهای جهانی، هم افزایی با سازمان محیط زیست و استاندارد برای اخذ مجوزات لازم و به روز رسانی ناوگان حمل و نقل با ظرفیت‌های داخلی را مطرح کردند.

بازنگری قانون اسقاط موتور سیکلت، ضرورت تحقیق و توسعه، ارتقای برندینگ، حمایت از صنایع حمل و نقل دریایی و ریلی، حمایت ازصنعت ماشین آلات راهسازی و توجه به خدمات پس از فروش نیز از دیگر پیشنهادت مطرح شده بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تین حمل و نقل خودرو سیمان تجارت معدن و تجارت خودروسازان قطعه سازان محیط زیست ناوگان حمل و نقل قانون خدمات پس از فروش وزارت صمت صنایع حمل و نقل واردات لوکوموتیو واردات لوکوموتیو صنایع حمل و نقل وزارت صمت وزیر صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۷۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، جمالی سرپرست آموزش و پرورش استان در این جشنواره گفت: ۱۲۰ مراقب سلامت در مدارس استان برای بهداشت و نظارت بر مسائل بهداشتی دانش آموزان فعالیت می‌کنند.
مدیرکل دفتر سلامت سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش هم در این آئین گفت: یکی از برنامه‌های دفتر سلامت تشکل‌های دانش آموزی سفیران سلامت است که ۲۵ درصد دانش آموزان کشور در هر مدرسه سفیر سلامت هستند.
گودرزی افزود: این سفیران با توجه به کمبود نیرو در حوزه سلامت آموزش‌های تخصصی را برمبنای سرفصل‌ها از رابطین بهداشت دریافت و آموزش‌های سلامت محور را به ۱۰ نفر از همکلاسی‌های خود انتقال می‌دهند.
وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های وزارت برای بهداشت و توسعه زیرساخت‌ها جذب نیروی متخصص است که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در اریبهشت ماه ۴ هزار مربی بهداشت جذب و در مهرماه آینده کمبود نیرو برطرف می‌شود

دیگر خبرها

  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه
  • مخالف تک صدایی در دانشگاه‌ها هستیم
  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • واردات خودرو‌های کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد