Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، سید مهدی میری سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت طرح تفصیلی  گفت: طرح تفصیلی بر اساس ضوابط و معیار‌های طرح جامع شهر، چگونگی استفاده از اراضی محلات مختلف شهر و همچنین وضعیت شبکه عبور و مرور و میزان تراکم ساختمانی در آن اولویت بندی شده و به بهسازی و نوسازی و توسعه و رفع مشکلات شهر کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از مجموع ۲۵ شهر تحت پوشش این اداره کل ۱۳ شهر زاهدان، ادیمی، زابل، بنجار، مهرستان، دوست محمد، زهک، سوران، خاش، نوک آباد، محمدآباد، میرجاوه و سراوان دارای طرح تفصیلی مصوب هستند و طرح تفصیلی شهر‌های سیرکان، هیدوچ، جالق و نصرت آباد نیز توسط این اداره کل در دست تهیه و تدوین است.  

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت طرح جامع گفت: طرح جامع طرح بلند‌مدتی است که در آن نحوه استفاده از اراضی و منطقه‌بندی مربوط به حوزه‌های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری و کشاورزی، تأسیسات و تجهیزات و تسهیلات شهری و نیازمندی‌های عمومی شهری، خطوط کلی ارتباطی و محل پایانه‌ها و فرودگاه‌ها و سطوح لازم برای ایجاد تأسیسات و تجهیزات و تسهیلات عمومی مناطق و نوسازی، بهسازی و اولویت‌های مربوط به آن تعیین می‌شود.

وی گفت:در این راستا تاکنون طرح جامع ۱۷ شهر تحت پوشش این اداره کل مصوب شده است و تهیه و تدوین طرح جامع سه شهر و بازنگری طرح جامع دو شهر نیز توسط این اداره کل در حال انجام است.

میری  گفت: بسیاری از طرح‌های جامع شهر‌های استان در قالب افق ۱۰ ساله تدوین شده است که بعد از اتمام مدت طرح مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین دو شهر علی اکبر شهرستان هامون و گشت شهرستان سراوان نیز دارای طرح جامع و تفصیلی (توامان) مصوب هستند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی خدمات شهری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان اداره کل طرح تفصیلی طرح جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۷۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دهمرده معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان، گفت: این جشنواره با هدف معرفی آئین‌های سنتی، بازی‌های بومی و محلی و معرفی غذا‌های محلی برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • ۲۶ طرح روبنایی در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • راه‌ و شهرسازی لرستان در اجرای طرح‌های جامع بازنگری کند
  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان
  • ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان
  • فیلم/بارش شدید باران در زابل شمال سیستان و بلوچستان
  • آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان