Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ، داود میرشکار مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: هیچ آبی از رودخانه هیرمند وارد کشورمان نشده است و تنها مقداری آب وارد هامون سابوری شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: کلیه رود‌های غربی افغانستان وضعیتی سیلابی به خود گرفته و برخی از آن‌ها همچون خوسپاس رود به تالاب هامون پوزک ریخته اند و همچنین یک سوم هامون سابوری در کشور افغانستان آبگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی به علت شدت وزش باد بخشی از این سیلاب از شمال سیستان وارد تالاب هامون سابوری ایران شده و تا محدوده تختک درد دل پخش شده است.

وی همچنین در خصوص وضعیت آبی رودخانه هیرمند و سد کمال‌خان گفت:حدود ۵۰ درصد دریاچه سد کمال‌خان در کشور افغانستان آبگیری شده است و رسیدن این آب به سیستان در گرو همکاری کشور افغانستان است و درصورت انحراف آب به سمت گودزره، آبی به سیستان روانه نخواهد شد.

وی گفت: همچنین مقداری آب دشتمال از رود‌های محلی غرب هامون، وارد گودی سنگُل در هامون هیرمند شده است.

میرشکار با تاکید براهمیت دیپلماسی آب گفت: موضوع دیپلماسی آب بطور جدی در برنامه‌های کاری سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت نیرو، وزارت امور خارجه و همچنین استانداری سیستان و بلوچستان قرار دارد و امیدواریم حق آبه ایران از رودخانه هیرمند را دریافت نماییم.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست تالاب هامون سیستان و بلوچستان حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۷۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)

به گزارش صدای ایران از ایسنا،پس از باران‌های سیل‌آسا چند هفته اخیر در استان سیستان و بلوچستان و فروکش کردن آب در بیشتر مناطق، ساکنان روستا‌های آسیب دیده با خسارات پس از سیل از جمله بسته بودن راه‌های ارتباطی، آب گرفتگی منازل و غیر قابل استفاده شدن وسایل خانه دست و پنجه نرم می‌کنند؛ روستای پزم تیاب از توابع بخش مرکزی کنارک این استان، یکی از مناطقی است که هنوز با تبعات سیل دست و پنجه نرم می‌کند.

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • (ویدیو) نیمی از تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • روایتی مستند از دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ دولت چه کرده؟ | فیلم