Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@06:38:25 GMT

درگیری در لبنان/ برق کل کشور قطع شد

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۷۹۶۴

درگیری در لبنان/ برق کل کشور قطع شد

به گزارش جماران؛ رسانه‌های محلی لبنان روز شنبه اعلام کردند که شرکت برق لبنان که ۹۰ درصد از برق این کشور را تامین می‌کند، خدمات رسانی به سرتاسر لبنان را متوقف کرده است.

ایرنا از "اسپوتنیک" نوشت: شبکه خبری الجدید لبنان اعلام کرد که قطعی برق با درگیری‌ها در نزدیکی نیروگاه برق این شرکت در شهرک آرامون در نزدیکی بیروت مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

ساکنین این شهرک در اعتراض به قطعی‌های مکرر برق سعی کرده‌اند وارد نیروگاه شرکت برق لبنان شوند و در نتیجه تمام شبکه برق این شرکت در سرتاسر لبنان قطع شده است.  

برخی از شاهدان عینی همچنین ادعا کرده‌اند که برق فرودگاه بین المللی بیروت نیز به صورت موقت قطع شده است.  

به دلیل بحران شدید اقتصادی، لبنان نتوانسته است سوخت لازم برای نیروگاه‌های این کشور را در شش ماه گذشته تامین کند و این امر منجر به قطعی‌های روزانه برق در این کشور که گاه به ۲۰ تا ۲۲ ساعت می‌رسند، شده است.  

بحران برق در لبنان در عملکرد سازمان‌های دولتی، بیمارستان‌ها و کارخانه‌ها اختلال ایجاد کرده است.  

به گزارش ایرنا لبنانی‌ها در حال حاضر به شکل اساسی به خدمات ابتدایی ارائه شده توسط ژنراتورهای شخصی وابسته هستند که قیمت آن‌ها به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است و هزینه تولید ماهیانه [این ژنراتورها] چندین برابر حداقل دستمزد در کشور است.  

لبنان ماه‌ها است که از بحران شدید در بخش انرژی در نتیجه کمبود سوخت رنج می‌برد و این امر منجر به قطع برق برای ساعات طولانی در خانه‌ها و موسسات دولتی در نتیجه ضعف شدید تولید نیروگاه‌ها شده است.  

بحران سوخت یکی از برجسته‌ترین پیامدهای بحران شدید اقتصادی است که لبنان از اواخر ۲۰۱۹ به دلیل فروپاشی مالی و نبود ارز خارجی به‌اندازه کافی به منظور وارد کردن کالاهای اساسی همچون سوخت و دارو با آن دست به گریبان است.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا لبنان قطع برق لبنان قطعی برق در لبنان افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۷۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه

فرمانده انتظامی هویزه از دستگیری ۲۲ نفر از عاملان درگیری و تیراندازی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی تقدسی اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره درگیری در شرکت‌های نفتی و اخلال در نظم و امنیت شرکت بلافاصله گشت پاسگاه انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضائی و انجام اقدامات پلیسی با حضور چند اکیپ از شهرستان تعداد ۲۲ نفر از عاملان اصلی درگیری و تیراندازی را دستگیر کردند.

سرهنگ تقدسی بیان کرد: مأموران پلیس در بازرسی از محل درگیری یک قبضه سلاح کلت کمری و ۲ تیغه خشاب به کار رفته را در صحنه تیراندازی کشف کردند.

دیگر خبرها

  • اولین جایگاه سوخت هیدروژن برای کامیون ها افتتاح شد
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه
  • دستگیری ۲۲ نفر از عاملان تیراندازی در هویزه
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد
  • ۱۳۵ چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود شد
  • پایداری تامین و توزیع آب شرب شهر‌ستانها و روستا‌های استان یزد
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • (ویدئو) جدال با میراث شوم جنگ؛ زنی که رهبر مین‌زدایی در لبنان است
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین