Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@02:26:56 GMT

سویه دلتاکرون کرونا در قبرس ظهور کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۸۷۴۹

سویه دلتاکرون کرونا در قبرس ظهور کرد

ایسنا/خراسان رضوی دکتر لئونتیوس کوستریکیس، سرپرست گروه دانشمندان آزمایشگاه بیوفناوری و ویروس‌شناسی مولکولی دانشگاه قبرس، اظهار کرد: سویه جدیدی از ویروس کرونا در قبرس شناسایی شده است.

به نقل از قبرس نیوز، کوستریکیس در صحبت با رسانه‌های محلی توضیح داد که نوع جدید که دلتاکرون نام دارد، پیشینه ژنتیکی سویه دلتا و برخی از جهش‌های اُمیکرون را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این سویه جدید تعداد قابل‌ توجهی از جهش‌ها که قبلا در موارد اُمیکرون یافت شده بود را پیدا کرده‌ایم که با سایر سویه‌ها متفاوت و دارای ۳۰ جهش است. در حال حاضر ۱۰ مورد از این سویه در نمونه‌های گرفته شده از بیماران در قبرس شناسایی شدند.

وی افزود: این سویه در ۲۵ نمونه گرفته شده در قبرس شامل ۱۱ نمونه از بیماران بستری در بیمارستان به دلیل کرونا و ۱۴ نمونه از جمعیت عمومی بود.

فراوانی جهش‌ها بین بیماران بستری در بیمارستان بیشتر بود و می‌تواند به این معنا باشد که بین دلتاکرون و بستری شدن در بیمارستان همبستگی وجود دارد.

وی افزود: این احتمال وجود دارد که این سویه خاص در هیچ کجای دنیا شناسایی نشده باشد؛ بنابراین این کشف می‌تواند مورد توجه جهانی قرار گیرد.

میکالیس هاجی پانتلاس، وزیر بهداشت قبرس، پس از اعلام کشف سویه جدید توسط دانشمندان قبرسی گفت: ما به دانشمندان خود افتخار می‌کنیم.

وی تاکید کرد: نتایج تحقیقات و یافته‌های پیشگامانه گروه دکتر کوستریکیس قبرس را در نقشه بین‌المللی مسائل بهداشتی قرار می‌دهد. 

کوستریکیس خاطرنشان کرد: توالی ۲۵ نمونه به پایگاه داده GISAID ارسال شده تا این نتایج در اختیار جامعه علمی جهانی قرار گیرد.

وی نتیجه گرفت هنوز برای پیش‌بینی اینکه آیا دلتاکرون می‌تواند بر دلتا و اُمیکرون غلبه کند، خیلی زود است.

وزیر بهداشت قبرس گفت: جزئیات بیشتر در این خصوص در نشست خبری هفته آینده ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا کرونا در جهان کرونای ا میکرون کرونای دلتا سویه جدید ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۸۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ۷۰ مامای نمونه استان همدان تجلیل شد

در این مراسم معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: هم اکنون ۷۱۵ ماما در مراکز درمانی و بهداشتی استان همدان فعالیت می‌کنند که امسال ۴ نفر از آنها به عنوان نمونه کشوری انتخاب شده اند.

رسول سلیمی گفت: در استان همدان با تلاش‌های انجام شده به ۶۰ درصد غربالگری پیش از بارداری و تولید نوزادان رسیده ایم که با تلاش ماما‌ها و آگاهی بخشی به جامعه باید به غربالگری کامل برسیم.

او همچنین گفت: با تلاش ماما‌ها و مشاوره آنها به ۷ هزار نفر در یک سال گذشته توانستیم جلوی سقط جنین ۵۴۰ نوزاد را بگیریم و ماما‌ها در آگاهی والدین از فرزندآوری و تکامل نوزاد نقش کلیدی دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • از ۷۰ مامای نمونه استان همدان تجلیل شد
  • دانشگاه خودباوری را در جامعه به منصه ظهور برساند
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • بهبوددهنده‌های آنزیمی مخصوص صنعت آرد و نان تولید شد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • ظهور شیوه عجیب در معاملات مسکن در ایران | علت چیست؟
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس