Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیانیه آمریکا و اروپا درباره موضوع روسیه و اوکراین و دیدار طرف های برجام با نماینده آمریکا در وین بدون حضور ایران از جمله تحولات مهم جهان طی ساعات گذشته به شمار می روند.

خبرگزاری میزان - مهم‌ترین رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ساعات گذشته عبارتند از:

*شمار تلفات و مبتلایان کرونا

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به بیش از ۳۰۶ میلیون و ۵۷ هزار نفر رسیده و بیش از ۵ میلیون و ۵۰۲ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون بیش از ۲۵۸ میلیون و ۹۷۸ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان بهبود یافته اند.

*دیدار اعضای برجام با نماینده آمریکا در وین بدون حضور ایران

«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین، با انتشار پیامی در توییتر خود نوشت «در پایان روز، طرف‌های برجام (بدون ایران) و آمریکا نشستی برگزار کردند؛ موضوع دشوار تضمین عدم تکرار مشکلات اخیر مورد بحث قرار گرفت و هیئت روسی پیشنهاداتی در این زمینه ارائه کرد.»

*هشدار ترکیه به یونان درباره اقدامات تحریک آمیز

«حلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه به یونان نسبت به آزمایش صبر کشورش از طریق اقدامات تحریک آمیز، از جمله تهدید به گسترش آب‌های سرزمینی خود در دریای اژه هشدار داد.

*بیانیه آمریکا و اروپا درباره روسیه

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا، با انتشار بیانیه مشترکی، مدعی شدند «هرگونه تجاوز روسیه به اوکراین عواقب جدی در پی خواهد داشت.»

*اوضاع در قزاقستان رو به تثبیت است

کاخ کرملین گزارش داد که «قاسم جومارت توکایف»، رئیس جمهور قزاقستان، در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه گفته که وضعیت در قزاقستان در حال تثبیت شدن است.

بیشتر بخوانید: ابتلای صدر اعظم اتریش به کرونا ادامه اعتراضات در قزاقستان *آغاز رایزنی‌ها برای ایجاد روند سیاسی جامع در سودان

سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای گزارش داد که «ولکر پرتز»، فرستاده دبیر کل سازمان ملل در سودان با مشورت شرکای سودانی و بین‌المللی، رایزنی‌های اولیه را برای روند سیاسی جامع بین طرف‌های سودانی به طور رسمی آغاز کرده است.

*آمریکا موضوعات مورد مذاکره با روسیه را در ژنو اعلام کرد

یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع آگاه گزارش داد «فهرست موضوعات مورد بحث در مذاکرات پیش رو میان واشنگتن و مسکو شامل توسعه موشکی، دامنه تمرینات نظامی انجام شده در اروپا و پرونده اوکراین است.»

*زمین لرزه ۶ ریشتری در گینه نو

مرکز لرزه نگاری آمریکا گزارش داد که زمین لرزه‌ای به قدرت ۶ ریشتر «پاپوا گینه نو» را لرزانده است.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل آمریکا ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تحولات بین الملل تحولات بین الملل آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۸۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است

ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشور‌های غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد دکتر محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روند‌های جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشور‌های منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

منبع: روابط عمومی وزارت دفاع

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است