Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:43:32 GMT

۱۹ دی نقطه عطف تاریخ انقلاب‌اسلامی

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۸۸۰۲

۱۹ دی نقطه عطف تاریخ انقلاب‌اسلامی

روز ۱۷ دی‌ماه همانسال مقاله‌ای با عنوان «استعمار سرخ و سیاه» با امضای احمد رشیدی‌مطلق به دستور رژیم در روزنامه اطلاعات به چاپ رسید که نویسنده در آن به امام‌خمینی (ره) اهانت کرد و این عمل موجب جرقه‌ای در شهر مقدس قم و به قیامی خونین و تاریخ‌ساز مبدل شد.

در ۱۹ دی ماه همان سال که یادآور حماسه بزرگ، باشکوه و برگ دیگری از کتاب زرین انقلاب‌ است مردم با قیام انقلابی خود اعتراض نسبت به درج مقاله و اهانت به امام (ره) را اعلام و سرآغازی برای قیام‌های دیگر و سرنگونی رژیم ستم شاهی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۹ دی در میان روزهای سرنوشت‌ساز تاریخ انقلاب اسلامی از اهمیت و جایگاه بس رفیعی برخوردار است  و باید همواره یاد و خاطره شهیدان آن گرامی داشته شود و ابعاد آن به نحو مناسبی برای مردم به خصوص نسل جوان تبیین شود.

رسانه‌ها ابعاد ۱۹ دی را تبیین کند

به گفته امام‌جمعه مهریز ،یوم‌الله ۱۹ دی حرکت و  نقطه عطفی در تاریخ نظام اسلامی است و باید از سوی مبلغان دینی، رسانه‌های گروهی و مراکز فرهنگی و آموزشی زوایا و اهمیت آن برای آحاد جامعه و نوجوانان و جوانان  بازگو شود.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی با بیان اینکه نباید در گذر زمان روزهای حماسه‌آفرین و تاریخ‌ساز انقلاب فراموش شود ادامه داد: این حرکت مهم مردم در عمل نقطه عطفی در تاریخ نظام است و باید همواره مردم و مسئولان در مسیر شهیدان حرکت کنند.

وی اظهار کرد: قیام ۱۹ دی موجب سرعت بخشیدن به حرکت مردم برای استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی شد و آحاد جامعه در این روز عشق عمیق خود را به بنیانگذار جمهوری اسلامی و علیه طاغوت نشان دادند و این روحیه باید ادامه یابد.

دانشجویان در جریان قیام ۱۹ دی قرار گیرند 

همچنین عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به خصوص شهدای قیام ۱۹ دیماه افزود: نهادها و تشکل‌ها به خصوص در مراکز آموزش عالی باید با تولید محتوا و برنامه‌های مناسب، دانشجویان را در جریان این رخداد مهم قرار دهند.

مهدی اسلام‌زاده افزود: نباید روزهای مهم تاریخ انقلاب که نقش اصلی در پیروزی نظام داشت در میان مسایل دیگر به بوته فراموشی سپرده شود و تکریم یاد و خاطره شهیدان یک وظیفه دینی و انقلابی است .

وی اظهار کرد: تبیین ابعاد قیام ۱۹ دی با برگزاری نشست‌های مختلف و جلسه‌ پرسش و پاسخ از سوی تشکل‌های مختلف فرهنگی و انقلابی در شرایط کنونی که هجمه دشمنان وجود دارد، از جمله رسالت های مهم است که باید در دانشگاه‌ها پیگیری شود.

۱۹ دی تبلور عشق مردم به ولایت 

همچنین عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مهریز با گرامیداشت ۱۹ دی گفت: یکی از روزهای سرنوشت ساز در تاریخ انقلاب قیام مردم قم علیه رژیم ستم شاهی است که موجب پیروزی نظام در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ شد.

سید عباس طباطبایی افزود: مردم مومن و انقلابی در این روز با قیام سرنوشت‌ساز خود نشان دادند که به ولایت‌فقیه در عمق جان عشق می‌ورزند و در برابر اهانت به ارزش‌های دینی ایستادگی می‌کنند.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف نهادهای فرهگی، تبلیغی، آموزشی و تشکل‌های دانشگاهی است که برای زنده نگه داشتن روزهای مهم انقلاب و تبیین ابعاد آن به جد فعالیت کنند.

ابعاد ۱۹ دی برای جوانان تبیین شود

یکی از کارشناسان مذهبی یزد گفت: روزهای مهم و سرنوشت‌ساز انقلاب که تاثیر اصلی در پیروزی نظام داشت نباید به دلیل برخی مشکل در بین مردم و جوانان فراموش شود و باید همواره برای زنده نگه داشتن آنها تلاش کرد.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی افزود: قیام مردم در سال ۵۶ در اوج فعالیت رژیم طاغوت نشان از غیرت دینی و انقلابی و روحیه ولایتمداری مردم را نشان می‌دهد و باید گرامی داشته شود.

وی اظهار کرد: امنیت و اقتدار کشور به رغم تمامی توطئه‌های فرهنگی و اقتصادی دشمنان مدیون حضور مردم در صحنه و عشق و ارادت قلبی آنها به ولایت فقیه و مقاومت است .

۱۹ دی‌ماه در میان روزهای انقلاب همچون خورشیدی در آسمان نیلگون می‌درخشد، بنابراین یاد شهدای مظلوم و گلگون‌کفن این قیام و تمامی شهدای اسلام و انقلاب را گرامی می‌داریم و خالصانه‌ترین درودها را به روان پاکشان تقدیم می‌کنیم.                    

برچسب‌ها روزنامه اطلاعات انقلاب اسلامی ایران قم یزد امام خمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روزنامه اطلاعات انقلاب اسلامی ایران قم روزنامه اطلاعات انقلاب اسلامی ایران قم یزد امام خمینی تاریخ انقلاب سرنوشت ساز قیام ۱۹ دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۸۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم صبحگاه بسیج پایگاه شهید رسول عسکری دیوان محاسبات کشور با حضور سردار رضا طلایی نیک، سخنگو و معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین جمعی از مقامات و کارکنان این نهاد نظارتی برگزار شد.

سردار طلایی نیک در این جلسه با گرامی‎داشت یاد و خاطره امام راحل عظیم الشان و شهدای ایران اسلامی، اظهار داشت: «احیای اسلام ناب»، «مردمی بودن انقلاب اسلامی» و «رهبری ولایی»، سه رکنی هستند که طی ۴۵ سال گذشته، مقوم و پیش‎ برنده این نهضت الهی بوده اند.

سخنگوی وزارت دفاع در ادامه خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی به معنای حقیقی کلمه، احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) بود که پس از تلاش‌های ناکام رژیم شاهنشاهی در گسترش اسلام ستیزی و زدودن مذهب و معنویت از سطوح گوناگون جامعه، توانست سبکی بی بدیل از الگوی جامعه اسلامی را به جهانیان عرضه دارد.

وی همچنین در تشریح ماهیت مردمی نظام جمهوری اسلامی، بیان داشت: اتکای به مردم، از اساسی‌ترین اصول مکتب امامین انقلاب محسوب می‌شود چراکه هر زمان مشارکت مردم در امور کشور بیشتر بوده، به همان نسبت توفیقات نیز افزایش پیدا کرده است.

سردار طلایی نیک با با بیان اینکه مهمترین شاخصه شعار سال ۱۴۰۳، مشارکت مردم در اقتصاد و تولید است، افزود: تاریخ گواه است که فتوحات در هشت سال دفاع مقدس، درست از زمانی به وجود آمد که موانع حضور مستقیم مردم در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل برداشته شد. بر این اساس، تا زمانی که اقتصاد کشور مردمی نبوده و مردم در عرصه تولید کشور دخیل نباشند، هیچ قدم مؤثری در بهبود اوضاع معیشتی را شاهد نخواهیم بود.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت دفاع در ادامه گفت: شاهکار انقلاب اسلامی در تحقق «رهبری ولایی» بود که با ممزوج نمودن ظرفیت‌های اسلامی و مردمی، افتخارات بزرگی را نصیب ملت کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برکات انقلاب اسلامی، پیوند دادن حوزه دفاعی و مردم، از طریق ظرفیتی به نام «بسیج مستضعفین» بود، تصریح کرد: اگرچه بهره مندی از ادوات جنگی پیشرفته نظیر پهپاد و موشک مطلوب بوده و بازدارنده است اما این اراده و خواست ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی بود که عملیات «وعده صادق» علیه رژیم کودک کش صهیونیستی را به سرانجام رساند و بسیاری از معادلات منطقه‌ای و بین المللی را تغییر داد.

سردار رضا طلایی نیک گفت: امروزه بازدارندگی کارآمد، نیازمند قدرت ترکیبی است؛ چون دشمن در دو عرصه جنگ نرم و سخت علیه کشورمان در حال برنامه ریزی است و ما نیز نیازمندیم تا هم‎سطح با این تهدیدات، توانایی‌های خود را ارتقا دهیم.

وی در پایان با بیان اینکه رویکرد پیشگیرانه دیوان محاسبات، موجبات همراهی و همکاری بیش از پیش دستگاه‌ها با این نهاد نظارتی را فراهم نموده است، بیان کرد: مواردی همچون «دیدبانی از بیت المال»، «تحقق انضباط مالی»، «اثربخشی در کاهش فاصله فقر و غنا» و همچنین «مبارزه با فساد و ویژه خواری»، از جمله مواردی است که به حمدالله دیوان محاسبات توانسته نقشی ویژه در تحقق آنها ایفا نماید.

کد خبر 6090016 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر
  • طلایی‌نیک:«وعده صادق» بسیاری از معادلات را تغییر داد
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • سپردن امور به دست مردم افتخار انقلاب اسلامی است