Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان گفت: آمار اهدای خون زنان در همدان بسیار پایین است. - اخبار استانها -

دکتر افشین محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان ، اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت اهدای خون در استان همدان خوب است و کمبودی از نظر تامین خون مورد نیاز بیماران وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در هیچ یک از گروههای خونی کمبودی وجود ندارد، تصریح کرد: علاوه بر تامین خون مورد نیاز بیمارستان‌های استان، خون‌های مازاد را به استان‌های نیازمند ارسال می‎کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل انتقال خون استان همدان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 4 هزار واحد خون مازاد به استان‌هایی مانند تهران، گیلان و سیستان‌ و‌ بلوچستان فرستاده شده است، عنوان کرد: سرعت ارسال خون در آبان ماه بیشتر شده است.

محمدی با بیان اینکه با فروکش کردن کرونا اعمال جراحی غیر اورژانسی آغاز شده است، اظهار داشت: اگرچه این امر سبب بیشتر شدن نیاز بیمارستان‌ها به خون‌های اهدایی شده اما آمار اهداکنندگان هم افزایش شده است.

وی از فعال شدن تیم‌های سیار خونگیری در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: در زمان اوج گیری و گسترش کرونا، این تیم‌ها غیرفعال شده بودند.

مدیرکل انتقال خون استان همدان با بیان اینکه همیشه 5 برابر نیاز روزانه ذخیره خونی داریم، اظهار داشت: فعلاً دستورالعمل پذیرش اهدا کنندگان بار اولی‌ اجرا می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه میزان اهدای خون در آبان ماه 3 هزار و 500 واحد بوده است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال آمار اهدای خون در استان به 37 هزار واحد برسد.

وی با بیان اینکه افرادی که واکسن کرونا زدند بعد از گذشت دو هفته می‌توانند برای اهدای خون مراجعه کنند، گفت: اهداکنندگان هنگام ورود برای اهدای خون از نظر ابتلا به کرونا و بیماری‌ها مورد غربالگری قرار می‌گیرند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان افزود: در مواردی  که سلامت گیرنده و دهنده خون تهدید شود اجازه اهدای خون داده نمی‌شود.

اهدای خون رئیس، مسئولان، مربیان، ملی‌پوشان و پیشکسوتان فدراسیون ووشو تداوم پویش «اهدای خون به نیت شهید قاسم سلیمانی» تا پایان دی ماه

محمدی از مشارکت بسیار پایین زنان در اهدای خون خبر داد و گفت: فقط 3 درصد از اهداکنندگان استان را زنان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/743/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتقال خون استان همدان اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۹۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش مهر، این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمار‌های ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • آخرین مهلت ارسال اثر به دومین رویداد «اهدای جایزه جوانی جمعیت» در همدان