Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه امسال یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر از بنادر شهید حقانی و هرمز جابجا شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی تختی، با اشاره به افزایش جابجایی مسافران و گردشگران در پایتخت گردشگری ایران اظهارداشت: در دو سال گذشته با وجود شرایط متاثر از اپیدمی ویروس کرونا و نیز تاکید مصوبات ستاد ملی کرونا مبنی بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی و مراقبتی، تردد بین جزایر مرکز استان با محدودیت ها و ممنوعیت های کرونایی همراه بود اما از سال۱۴۰۰ با تزریق واکسن، شاهد روند کاهشی این ویروس و به تبع آن افزایش شمار سفرهای دریایی در بنادر مرکز استان هستیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدحسینی در این رابطه به افزایش جابجایی مسافران و گردشگران در بنادر مسافری شهید حقانی و هرمز در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: از بازه زمانی سال جاری تا نیمه امسال یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر از بنادر شهید حقانی و هرمز جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۷۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: از این تعداد مسافر و گردشگر، یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۷۳۷ نفر مسافر از مسیر بندر شهید حقانی به جزایر قشم و هرمز تردد داشته اند که افزایش ۶۰ درصدی طی این مدت به ثبت رسیده است.

به گفته محمدحسینی ، با جابجایی ۴۳۶ هزار و ۱۶۵ نفر مسافر و گردشگر در مسیر دریایی بندر هرمز به قشم و بندر شهید حقانی، این میزان رفت و آمد نسبت به سال گذشته در همین مدت ۱۷۱ درصد افزایش را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و مراقبتی برای پیشگیری از موج ششم ویروس کرونا بیش از گذشته مورد توجه است ، خاطرنشان کرد: با توجه به ورود سویه جدید اومیکرون به کشور رعایت الزامات در بنادر مسافری و در طول سفر بشکل دقیق انجام می پذیرد و با هرگونه عادی‌انگاری و سهل‌انگاری برخورد خواهد شد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان استفاده از ماسک در تمام محیط بندر، شناورها و استفاده از مواد ضدعفونی را الزامی دانست و خواستار رعایت تمامی شیوه‌نامه بهداشتی از سوی گردشگران و مسافران دریایی شد.

گفتنی است؛ بندر شهید حقانی بعنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور همه ساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران و گردشگرانی است که در مسیرهای سه گانه دریایی تردد می کنند .

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا مسافران پایتخت ایران ویروس ویروس مسافران قشم قشم هرمزگان ماسک گردشگران و مسافران سه گانه سه گانه گردشگران و مسافران ماسک ویروس هرمزگان نفر مسافر و گردشگر حقانی و هرمز شهید حقانی یک میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۹۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، وزارت حمل و نقل این کشور با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که احمد جاسم الاسدی، مدیر کل شرکت حمل و نقل دریایی عراق به منظور فعال سازی حمل و نقل مسافران بین دو کشور از طریق اروند رود در نشست مشترکی با نمایندگان بنادر جمهوری اسلامی ایران شرکت کرد.

در این اطلاعیه آمده است که این دیدار بر اساس دستورات «رزاق محیبس السعداوی» وزیر حمل و نقل عراق انجام شده و فعال سازی این خط برای تسهیل تردد مسافران بین دو کشور به ویژه در ایام مناسبت های مذهبی برای کاهش ازدحام در گذرگاههای زمینی ضروری است.

وزارت حمل و نقل عراق در این اطلاعیه با اشاره به اینکه شرکت حمل و نقل دریایی عراق از اسکله آماده برای حمل و نقل راحت مسافران برخوردار است، افزود: قایق های دو کشور ایران و عراق برای جابجایی مسافران، پیشرفته و ایمن و مجهز به وسایل امداد و نجات هستند.

وزارت حمل و نقل عراق اضافه کرد که برای سهولت حمل و نقل دریایی با قایق های موجود، تردد بین بنادر خرمشهر و اسکله «العشار» در ساحل اروند رود خواهد بود.

پیشتر مدیرعامل سازمان حمل و نقل دریایی عراق برقراری و فعال شدن خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره و برعکس را از اولویت‌های مهم و اساسی وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد و گفت: به دنبال "صفر" کردن تعرفه سفر دریایی از بندر خرمشهر به بصره هستیم.

احمد جاسم نعیم دیروز دوشنبه در نشست راه‌اندازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره که در بندر خرمشهر برگزار شد گفته بود که هدف اساسی این نشست بررسی فنی، تخصصی و نهایی برای فعال شدن این خط مسافری دریایی است که امیدواریم ظرف ۲ ماه آینده به صورت رسمی شاهد برقراری سفر دریایی از خرمشهر به بصره و برعکس باشیم.

وی افزود: به دنبال این هستیم که تعرفه‌ سفر دریایی از بندر خرمشهر به مقصد بصره و برعکس را به حداقل‌ترین میزان کاهش و یا آن را از بین ببریم.

جاسم نعیم خاطرنشان کرد: آمادگی کاملی برای استقبال از مسافران خط دریایی عازم از بندر خرمشهر به بصره در کشور عراق داریم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل دریایی کشور عراق گفت: سازمان حمل و نقل دریایی کشور عراق آماده استقبال از سرمایه‌گذاران ایرانی برای ایجاد فضای گردشگری دریایی و اقدامات مربوط به آن است.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

این بندر با موقعیت راهبردی خود و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

کد خبر 848395 برچسب‌ها بندر خرمشهر خلیج فارس کویت بندر امام خمینی عراق ایران

دیگر خبرها

  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود