Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاید برایتان جالب باشد ترفند های جدید دزدی خودرو که بسیار ساده اما متکی به فریب صاحبان خودرو طراحی شده اند را بدانید تا با آگاهی بتوانید هنگام حادثه به سرعت آن ها را تشخیص داده و از سرقت جلوگیری کنید. ابتدا به آمار سرقت های خودرو در سال های اخیر توجه کنید:

سرقت خودرو همواره یکی از اصلی ترین نگرانی های صاحبان خودرو محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بسیاری از موارد استفاده از دزدگیر خودرو نیز کارآمد نبوده و طبق این آمار بیش از ۸۰ درصد خودروهای سرقتی در ایران فقط مربوط به ۵ نوع خودروهای

پراید پژو ۴۰۵ پرشیا سمند نیسان

میباشد که با توجه به نقص سیستم ایمنی این خودروها، سارقان دسترسی بسیار راحت تری برای باز کردن قفل و سرقت خودرو دارند. میبینید که خودرو پراید با توجه به قیمت و فراوانی آن، بیشترین آمار سرقت خودرو را به خود اختصاص داده و به طور حتم دارندگان خودروی پراید نیازمند توجه بیشتری به مسائل ایمنی برای کاهش سرقت هستند.

عوامل موثر در سرقت خودرو کدامند

عوامل متعددی در وقوع سرقت‌های مرتبط با خودرو موثر هستند که از مهمترین این عوامل می توان به ضعف ایمنی خودروها مخصوصا خودروهای مدل ۸۸ و پایین‌تر اشاره کرد البته که به طور کلی خودروهای داخلی را نمیتوان از لحاظ ایمنی سرقت استاندارد دانست. همچنین نبود پارکینگ برای بسیاری از منازل مسکونی باعث می شود دارندگان خودروها مجبور به پارک خودرو در خیابان ها و کوچه ها ناامن شوند که موجب افزایش آمار سرقت میشود.

روشهای جدید دزدی خودرو و ترفند های جلوگیری از آن

حال میخواهیم چند مورد از روش ها و ترفند های جدید دزدی خودرو را برایتان شرح دهیم، ممکن است ابتدا اسامی آنها برایتان خنده دار باشد اما همین موارد موجب سرقت های بسیاری در سطح شهر شده اما شما با خواندن این مقاله میتوانید تمام ترفندهای سارقین را به راحتی تشخیص دهید و آنها را ناکارمد کنید.

سرقت ماشین با پرتاب کردن تخم مرغ

فرض میکنیم شما در حال رانندگی هستید که ناگهان با اثابت چیزی با شیشه جلوی ماشینتان مواجه میشوید. بلافاصله با استفده از برف پاک کن سعی میکنید شیشه را تمیز کنید اما نکته این جاست که درواقع شی تخم مرغ بوده و شما با اینکار باعث کثیف شدن تمام شیشه شده اید میدان دید خود را کاملا از دست داده اید. مجبور میشوید برای جلوگیری از تصادف خودرو را به کناری برده و پیاده میشوید و درست در همین لحظه سارقان که منتظر و در کمین بوده اند اقدام به زورگیری و سرقت از شما میکنند

و اما راه حل:

میتوانید از یک شیشه شوی قوی در قسمت مخزن برف پاک همراه با آب فراوان استفاده کنید که قدرت پاک کردن تخم مرغ را داشته باشد!

سعی کنید حتی الامکان برف پاک کن را روشن نکنید، چون از دست دادن قسمتی از میدان دید بهتر از از دست دادن تمام آن است!

سعی کنید سریعتر از آن محل دور شوید سپس در جای امن اقدام به تمیز کردن شیشه خودرو کنید.

سرقت ماشین با فرمان دادن

ممکن است هنگام پارک کردن ماشین کسی شروع به فرمان دادن به شما کند و شما طبق فرمان های او سعی کنید ماشین را پارک کنید. در این روش سارق طوری به شما فرمان می دهد که خودرو شما با جدول یا خودروی عقبی برخورد کند، دقیقا هنگامی که شما از ماشین پیاده می شوید تا وضعیت را چک کنید سارق به سرعت پشت فرمان نشسته و با ماشین شما فرار میکند.

راه حل این روش:

اعتماد نکنید! سعی کنید به فرمان های افراد ناشناس اعتماد نکنید و خودتان خودرو را پارک کنید.

سارقین عزراییل نما!

دو سارق معمولا یک نفر خانم و یک نفر آقا سوار ماشین میشوند و آقا شروع به صحبت کردن با راننده میکند، وقتی که راننده جواب او را می دهد خانم می پرسد که با چه کسی صحبت می کند. راننده جواب می دهد با این آقا و خانم در جواب می گوید آنجا که کسی نیست! سپس آقا خود را عزرائیل معرفی می کند و راننده به احتما ۹۰ درصد از ترس پا به فرار میگذارد!

راه حل: گول این افراد را نخورید سناریو عزراییل یک ترفند سرقت میباشد.

سرقت ماشین با تصادف صوری

ممکن است هنگام رانندگی و معمولا در مسیرهای خلوت خودرویی با ضربه ای کوچک از پشت به خودروی شما برخورد کند. هنگامی که از ماشین پیاده میشوید فرد دیگر از ماشین پیاده شده و ایجاد نزاع و درگیری میکند در آن شلوغی و سروصدا فردی سریعا در خودروی شما مینشیند و آن را به سرقت میبرد.

راه حل: تا جایی که میتوانید به خصوص در مسیرهای خلوت برای برخوردهای جزئی از ماشین پیاده نشوید و به راهتان ادامه دهید.

روش سرقت ماشین با استفاده از جرثقیل

خیلی ساده میتوان ماشین شما را با جرثقیل بلند کرد و آن را به سرقت برد.

راه حل: سعی کنید ماشین را در جایی پارک کنید که جلوی آن باز نباشد! البته استفاده از دزدگیر اینترنتی خودرو آرشین با سیستم گزارش حرکت خودرو در حالت خاموش از دزدی خودرو ب جرثقیل جلوگیری میکند.

 

سرقت خودرو های پژو و پراید

در خودروهای پراید و پژو مانند پژو 405 اگر دستگیره در را تا انتها بالا ببرید میبینید که سوراخی به قطر نیم سانت در آن محل وجود دارد. سارقان نیز با دانستن این موضوع اقدام به سرقت خودرو شما میکنند به این صورت که با وارد کردن میله یا پیچ گوشتی به داخل سوراخ در ماشین را به راحتی باز می کنند.

راه حل: 

میتوانید به تعمیرکاران خودرو مراجعه کنید و یک ورقه کوچک فلزی پشت دستگیره در پیچ کنید.

استفاده از دزدگیر هوشمند نیز برای این روش بسیار کارآمد است.

منبع: الف

کلیدواژه: ماشین پیاده سرقت ماشین سرقت خودرو دزدی خودرو سعی کنید راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۰۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پلیس هرمزگان سرهنگ عبدالمجید کرمی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره و متواری شدن سارقان، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان ضمن شناسایی محل‌های سرقت و بررسی شیوه و شگردهای به کار رفته در سرقت‌ها با تشکیل تیمی به محل اعزام و در نهایت خودرو ام وی ام سارقان را در یکی از محلات شناسایی کردند.

این مسئول انتظامی اظهار داشت: مالک خودرو احضار که در تحقیقات صورت گرفته اعلام کرد که در تاریخ اعلامی خودرو دست فرزندش بوده که چهار ماه قبل از زندان آزاد شده که با بررسی دقیق سوابق متهم مشخص شد دارای سوابق متعددی در خصوص انواع جرایم بویژه سرقت می‌باشد که با هماهنگی قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ کرمی خاطر نشان کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی فنی به عمل آمده به جرم خود اقرار کرده و معترف شد با همدستی فردی دیگر اقدام به سرقت کرده و سپس اموال مسروقه را به یک مال خر در بندرعباس فروخته‌ اند که طی عملیاتی دیگر دو متهم دیگر نیز در مخفیگاه‌هایشان دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعدادی اموال سرقتی کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس آگاهی هرمزگان با بیان اینکه تلاش مأموران برای شناسایی مالباختگان جهت تحویل اموال مکشوفه به آنان ادامه دارد، بیان داشت: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی و با قرار بازداشت روانه زندان شدند.

کد خبر 6090378

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • فیلم| دزدی با آگهی اجاره خانه ؛ ماجرا چیست؟
  • دزدی با آگهی اجاره خانه ؛ ماجرا چیست؟
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو
  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر
  • دستگیری سارق خودرو در کمتر از ۲۴ ساعت
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ خودروی حامل تریاک توقیف شد
  • نیسان سیلفی e-Power جدید ۲۰۲۳ + عکس خودرو خارجی، قیمت ماشین Nissan Sylphy و مشخصات محصول
  • لطفا خودخواهانه تردد نکنید!