Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، در راستای سیاست کلی اصل 44 و واگذاری سهام دولت در شرکت‌ها هیات واگذاری مصوب کرده بود که 18 درصد از باقیمانده سهام دولت در هلدینگ شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در قالب سه بلوک یک درصدی، دو درصدی و 15 درصدی از طریق بازار بورس و به روش حراج به فروش برسد.

گرچه هفته گذشته قرار بود این حراج صورت بگیرد اما به گفته حسین قربان‌زاده رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی به دلیل نقص تضامین ارائه شده از سوی خریداران این معامله در هفته پیش انجام نشد و حراج دوباره در هفته جاری در بورس تکرار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس خبری که از بورس اوراق بهادار رسیده در روز شنبه 18 دی ماه 1400 تعداد 4 میلیارد و 102 میلیون و 654 هزار و 103 سهم از سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به ارزش 40 هزار میلیارد ریال به صورت خارج از جلسه معاملاتیپ انجام شد.

با این حساب یک درصد از سهام دولت در این هلدینگ پتروشیمی که به عنوان بزرگ‌ترین هلدینگ بورسی کشور به شمار می‌رود به فروش رسیده است، طبق مقررات فروش یک درصدی سهام به قیمت تابلوی بورس انجام شده، اما در مورد هلدینگ 2 درصدی قیمت پایه تابلو بعلاوه پریمیوم یا اضافه ارزش به فروش میرسد و در هلدینگ 15 درصدی سهام دولت به خاطر حق اعمال مدیریت و یک سهمیه صندلی هیات مدیره، قیمت سهام بر اساس قیمت پایه تابلو بعلاوه 30 درصد پریمیوم یا اضافه ارزش به خاطر حق مدیریت به حراج گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اوراق بهادار پتروشیمی خلیج فارس سهام دولت یک درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۰۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم دوم استقلال زنده می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، نخستین جلسه هیئت مدیره باشگاه استقلال پس از واگذاری 85 درصد سهام این باشگاه به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، امروز (یکشنبه) برگزار شد.

یکی از محورهای جلسه، تأکید علی عسگری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به تشکیل تیم «ب» استقلال در جهت پشتوانه تیم بزرگسالان و فروش بازیکنان و درآمدزایی بود.

بحث استعدادیابی و مسئولیت اجتماعی و ... دیگر مباحثی بود که از سوی علی عسگری مطرح شد و در هیئت مدیره باشگاه استقلال پیرامون آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

باشگاه استقلال در سالیان دور تیم «ب» داشت که مقرر شد مجددا این اتفاق بیفتد و سهامدار جدید آبی‌ها دستور با راه‌اندازی هرچه سریع‌تر تیم دوم داده است.

دیگر خبرها

  • نام استقلال به استقلال خلیج فارس تغییر یافت
  • تغییر نام استقلال تهران به استقلال خلیج‌فارس
  • نام استقلال تغییرناپذیر است
  • رسمی| نام تیم استقلال به «استقلال خلیج فارس» تغییر کرد
  • پتروشیمی، نام باشگاه استقلال را تغییر داد
  • تغییر نام استقلال به «استقلال خلیج‌فارس»
  • تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس
  • نام استقلال رسما تغییر کرد: «استقلالِ خلیج فارس»
  • تیم دوم استقلال زنده می‌شود
  • علی‌عسکری: استقلال گوهری برای هلدینگ خلیج فارس است