Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@14:03:03 GMT

دشمن می‌خواهد نظم کشور را بر هم بزند

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۸۰۹۲۴

دشمن می‌خواهد نظم کشور را بر هم بزند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: دشمن طراحی می‌کند و می‌خواهد نظم ما را برهم بزند اما رهبر معظم انقلاب این نظم را سر جای خود باز می‌گرداند.

حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی شامگاه شنبه، ۱۸ دی ماه، در دوره آموزشی هیات امنای امامزادگان و بقاع متبرکه کشور در مشهد، اظهار کرد: امروز انقلاب اسلامی وجه‌هایی از جنبه ولایت را در خود می‌بیند و آن ولایت فقیه است که به صورت نیابت عام حرکتی در جامعه بروز و ظهور داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دشمن طراحی می‌کند و می‌خواهد نظم ما را برهم بزند و رهبر معظم انقلاب این نظم را سرجای خود بر می‌گرداند، ادامه داد: ایران اسلامی با «یا زهرا» گفتن امروز به داد مظلومان جهان می‌رسد و مرزی برای دفاع از مظلومان قائل نیست و مذهب نقشی برای دفاع از مظلوم ندارد و همه را حمایت می‌کند؛ یمن، سوریه، خط مقاومت مقابل صهیوینیست‌ها و... حمایت و کمک می‌کند. 

خاموشی تصریح کرد: سردار سلیمانی با سربند یا فاطمه‌الزهرا(س) در جهان پیش می‌رود و امروز ایزدی، مسیحی، اهل سنت و... همه از رشادت‌ها، شجاعت‌ها، منش و اخلاق، دفاع جانانه او از خط مقاومت و از سینه سپر کردن او در مقابل دشمنی چون داعش و مسلمانی حاج قاسم می‌گویند.

وی خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه هم  از لحاظ حوزه تاثیر و هم از لحاظ برنامه محور بودن و هم منابع و مصالح و هم طرح برنامه سالیانه موثر بوده‌اند. 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: اگر عدد بیش از ۸۰۰۰ بقعه را در نظر بگیریم هیچ سازمان و نهاد فرهنگی این ظرفیت را ندارد، آن هم نهاد فرهنگی دینی که مردم با عشق و علاقه در آن‌جا بنشینند، دل بدهند، گوش جان بسپارند، مناسک و عباداتشان را انجام دهند، نذورات خود را به آن‌جا بیاورند، حل مشکلاتشان را در آن‌جا بخواهند.

وی بیان کرد: به دلیل این ظرفیت بسیار بزرگ ما باید رشد مضاعفی را در سال پیش رو مشاهده کنیم، لذا اولین تقاضای من این است که هیچ کدام از بقاع متبرکه بدون طرح و برنامه سال نباشند، طرح و برنامه‌ای که با نظر افراد متخصص در این حوزه باشد و این طرح و برنامه اعم از عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و هر چیزی که خود امامزاده به آن نیاز دارد باشد. 

خاموشی با بیان اینکه امسال ۸۰۰ بقعه محوری نیازمند طرح و برنامه هستند و باید داشته باشند، گفت: اگر این اتفاق صورت گیرد، ثمرات خوبی خواهد داشت. 

وی عنوان کرد: باید به ظرفیت معنایی امام زاده به شدت توجه کرد. محاسبات ما نشان می‌دهد بیش از ۸۵ درصد کمک‌های مردمی در طرح مواسات در امام‌زاده‌ها عملیاتی شد و این بدین معنا است که امام‌زاده‌ها یک قطب قابل اعتماد برای مردم هستند. حال شما می‌توانید با استفاده از این ظرفیت موقوفات را توسعه دهید و در این خصوص می‌توانید از وقف اشتراکی و وقف پول بهره ببرید.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه از ظرفیت مردمی برای بهینه‌سازی، پشتیبانی‌ها و منابع پایدار برای بقعه کمک بگیرید، گفت: به زیبایی‌های بصری، معماری، صوتی و انواع هنرها توجه کنید و در این خصوص از مردم کمک بگیرید و قطعاً مردم کمک کار خواهند بود.

وی تصریح کرد: امام‌زاده‌های مدفون شده در ایران به دلیل اینکه ما به عترت و اهل بیت گره خورده‌ایم به این کیفیت در سایر جهان نیست، لذا اگر ما دقت نظر ویژه داشته باشیم قدرت فرهنگی و اجتماعی امام‌زاده در منطقه برای همه روشن می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه حوزه فرهنگ یک جنبه معنایی دارد، یعنی حوزه فرهنگ یک فضای تنفسی در جامعه ایجاد می‌کند، گفت: بقاع متبرکه در کشور به عنوان نقاط متکثر ما می‌تواند کمک کند فضای تنفس جامعه پاکیزه شود و در بهینه سازی فرهنگ جامعه نیز می‌توانند بسیار موثر عمل کنند. 

وی اضافه کرد: قدرت تاثیرگذاری بقاع متبرکه در جورچین نقشه راه جمهوری اسلامی تعیین کننده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری سازمان اوقاف وامور خیریه رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه سیدمهدی خاموشی مشهد خراسان رضوي رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه طرح و برنامه بقاع متبرکه امام زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۰۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتار جونمردانه کریستیانو رونالدو با سادیو مانه

النصر در نیمه نهایی جام حذفی عربستان به مصاف الخلیج رفت و این بازی توانست با درخشش کریستیانو رونالدو با نتیجه سه بر یک به پیروزی دست پیدا کند و حریف الهلال در فینال شود. رونالدو در این بازی دو گل به ثمر رساند تا بیشترین نقش را در پیروزی تیمش داشته باشد.

کریستیانو رونالدو در این بازی رفتار جالب و جوانمردانه‌ای هم از خود نشان داد که بازتاب زیادی داشت. این بازیکن پرتغالی پنالتی زن نخست النصر است با این حال اجازه داد تا سادیو مانه پشت توپ قرار گیرد.

مانه روز‌های سختی را در النصر تجربه می‌کند و نتوانسته آمار گلزنی خوبی از خود به جای گذارد و به همین خاطر کریستیانو رونالدو برای خارج‌کردن این بازیکن سرشناس از بحران به او پیشنهاد داد تا ضربه پنالتی را بزند و مانه هم پنالتی را تبدیل به گل کرد.

این رفتار رونالدو در رسانه‌ها بازتاب داشت. سعودی اسپورت نوشت: رونالدو با این رفتارش نشان داد که چرا در بین بازیکنان جایگاه خاصی دارد. او هوای هم‌تیمی‌هایش را دارد. رونالدو در یک حرکت تاریخی به جای اینکه خودش ضربه پنالتی را بزند اجازه داد تا مانه پشت آن قرار گیرد.

روزنامه دیلی میل در واکنش به حرکت کریستیانو رونالدو نوشت: رونالدو رفتار جالبی داشت و اجازه داد که سادیو مانه ضربه پنالتی را بزند. این رفتارش نشان داد که او خودخواه نیست.

روزنامه اسپورت هم در واکنش به این رفتار رونالدو نوشت: مانه ضربه پنالتی را بعد از آنکه کریستیانو رونالدو به او اجازه داد تبدیل به گل کرد. رونالدو بعد از گلزنی مانه او را تشویق کرد و به این بازیکن روحیه داد.

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به رویکردهای اساسی برای تفکیک زباله از مبدا
  • رفتار جونمردانه کریستیانو رونالدو با سادیو مانه
  • ببینید | کنایه هاشم بیک‌زاده به قیمت دلار در برنامه زنده
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • توطئه برهنگی برنامه نفوذ دشمن برای استحاله و براندازی است
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • ایران با چند درصد ظرفیت به اسرائیل حمله کرد؟
  • سکونت ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران
  • دلنوشته فرمانده اسبق سپاه امیرالمومنین (ع) همزمان با تفحص پیکر شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده»
  • استخراج ۱۸۳ هزار بشکه نفت در بهمئی/ سد آبریز آرزویی بر دل مردم