Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  ایرنا،‌ حضرت‌آیت الله خامنه ای امروز یکشنبه در دیدار تصویری با مردم قم که به مناسبت سالروز قیام ۱۹ دی انجام شد،‌ فرمودند: صحبت امروز درباره حادثه مهم و تاریخی ۱۹ دی ماه  ۱۳۵۶ است . بعضی از حوادث تاریخی که دارای مضمون‌های عمیق هستند و پیام های بلندی را به مردم نسل‌های بعد می رسانند، باید زنده بمانند و درباره اینها باید بحث و صحبت شود و نباید بگذاریم غبار فراموشی روی این حوادث بزرگ بنشیند که حادثه ۱۹ دی از این قبیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 ایشان افزودند: البته حادثه ۱۹ دی را وقتی بحث می کنیم در واقع این حادثه و دنباله‌های این حادثه. این حادثه منشا یک حرکت سلسله واری شد که همان حرکت هم به پیروزی انقلاب انجامید. بنابراین نگاه صرفا به یک حادثه محدود و یکی یا دو روز نیست. این حادثه به عنوان سرمنشاء یک تحول بزرگی است.

 رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: این حادثه و دنباله‌های آن نشانه عمق دینی مردم است. این نکته را ما روی آن تاکید می‌کنیم جزو واضحات و بینات انقلاب است منتها تبلیغات کسانی که کینه انقلاب همچنان در دل آنها است، بتدریج منجر به این می‌شود که حتی بینات انقلاب هم مورد تردید قرار بگیرد.

 ایشان در بخش دیگری از بیاناتشان فرموند: یک شخص و آدم با نفوذ ممکن است بتواند تعدادی از مردم را در جایی وادار به تحرک بکند، لکن حرکت عظیم مردم و تکان دادن و به موج درآوردن این اقیانوس عظیم فقط کار عالم دینی و مرجع روحانی است و از اینجا می‌شود راز دشمنی قدرت‌های مستکبر عالم را با علمای دین، علمای سیاسی، با دین سیاسی فقه سیاسی و عالم سیاسی فهمید که چرا دشمن هستند.چون حضور اینها حضور ضد استکباری و ضد استعماری است و این قضایای بزرگ را به وجود آوردند.

 حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: اینها می‌دانند لذا با عالم سیاسی و با مرجع دینی مخالفند، با فقه سیاسی، با دین سیاسی، اسلام سیاسی صریحا می‌گویند که مخالفند و این حقیقتی است که باید توجه داشت و دشمنی و کینه ورزی عمیق آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ایران هم از همین جا فهمیده می شود.

مقام معظم رهبری فرمودند: نظام جمهوری اسلامی مظهر اعتقاد دینی مردم و ناشی از نگاه انقلابی برخاسته از دین به مسائل جاری جهان و کشور است. از این جهت راس استکبار که آمریکاست با جمهوری اسلامی مخالف است. اینکه بعضی‌ها می‌گویند چرا شما با آمریکا مخالف هستید و می‌گویید مرگ بر آمریکا اینها به نظر ما ظاهربینانه و سطحی‌نگری است. عمق قضیه این است که طبیعت استکبار با پدیده‌ای مثل جمهوری اسلامی که همه چیز آن از دین است مربوط به تفسیر علمای دین است، که یک حرکت دینی است، مخالفند.

 ادامه دارد ...

کد خبر 648817 برچسب‌ها رهبر معظم انقلاب

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: رهبر معظم انقلاب جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۱۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور

حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی عراقی در جمع کارکنان فرماندهی انتظامی استان قم حضور یافت و با اهدای گل به کارکنان این فرماندهی حمایت و قدردانی خود را از اقدام پلیس در اجرای طرح نور عفاف و حجاب اعلام کرد.

وی در این مراسم با ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب اسلامی به کارکنان فرماندهی انتظامی استان، لباس پلیس را لباس امنیت و آرامش دانست و گفت: حفظ امنیت در ابعاد مختلف در صدر وظایف و مسئولیت‌های نظامی اسلامی است و پلیس یکی از بازوان تأمین این هدف است.

مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم ورود پلیس به موضوع عفاف و حجاب را در راستای حفظ امنیت مردم به ویژه بانوان ارزیابی کرد و گفت: فراجا با توجه به مأموریت ذاتی خود طرح نور عفاف و حجاب را اجرایی کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی عفاف و حجاب را مسئولیتی همگانی دانست و با اشاره به برنامه‌های دشمنان برای ضربه زدن به مبانی اعتقادی مردم از طریق ترویج بی حجابی گفت: یکی از وظایف مهم فرماندهی انتظامی این است که جریان‌های انحرافی و خطرناک این حوزه را با کار هوشمندانه اطلاعاتی و امنیتی، شناسایی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۲۰ سال از درگذشت گل آقای ایران گذشت
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات