Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: در ساعت ۱۰ صبح امروز شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک عدد ۱۷۳ را نمایش می‌داد که نشانگر کیفیت هوای ناسالم برای تمام گروه‌ها است. - اخبار استانها -

به‌ گزارش  خبرگزاری تسنیم  از  اراک ، کلانشهر اراک  یکی از هشت شهر آلوده کشور است که این روزها دیگر نفسی برای آن باقی نمانده و پی در پی بودن روزهای آلوده نفس این شهر را بریده تا جایی که 139 روز با هوای آلوده در کارنامه امسال اراک ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود تلاش‌های تشکل‌های زیست‌محیطی و همچنین فعالان و دغدغه‌مندان زیست‌محیطی اما اراک همچنان بر مدار آلودگی هوا قرار دارد و آمار روزهای با هوای ناسالم در این شهر روز به روز رو به افزایش است.

اگر چه این روزها اندکی از جولان ویروس منحوس کرونا کاسته شده است اما نگرانی مردم کلانشهر اراک تمامی ندارد و آمار مراجعات افراد با مشکلات تنفسی به مراکز درمانی رو به افزایش است و با شیوع سویه جدید کرونا(اُمیکرون) این نگرانی بیشتر هم شده است.

از جمله مطالبات پرتکرار این روزهای مردم اراک ممنوعیت مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند بوده که دیگر نفسی برای آنها باقی نگذاشته است، اگرچه بستن شیر مازوت نیروگاه این روزها مورد تاکید بسیاری از مسئولان بوده اما تاکنون اقدام عملی در این باره انجام نشده است و اراک همچنان درحال ثبت روزهای آلوده یکی پس از دیگری است.

به طوری که هوای اراک صبح امروز در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌های سنی قرار گرفته که در پی آن تمام مراکز بهداشتی و درمانی هم به حالت آماده‌باش درآمدند.

کیفیت هوای اراک برای گروه‌های سنی حساس "ناسالم" شدکیفیت هوای اراک برای تمام گروه‌های سنی "ناسالم" استکیفیت هوای اراک برای تمامی گروه‌های سنی "ناسالم" شد

علیرضا محرابیان، رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی  در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: طبق اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان مرکزی، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در شبانه روز گذشته منتهی به ساعت 10 صبح امروز به عدد 102 رسید که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

وی افزود: همچنین در ساعت 10 صبح امروز شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک عدد 173 را نمایش می‌داد که نشانگر کیفیت هوای ناسالم برای تمام گروه‌ها است.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون آلاینده مسئول این وضعیت هستند و علت آلودگی پدیده اینورژن یا همان وارونگی دما و افزایش آلاینده‌های جوی است.

محرابیان بیان کرد: بنابراین با توجه به شرایط موجود توصیه می‌شود که شهروندان به ویژه گروه‌های سنی حساس نظیر سالمندان، کودکان، زنان باردار و بیماران قلبی و ریوی از تردد در فضای باز خودداری کنند و در منزل بمانند.

انتهای پیام/712/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کیفیت هوای اراک برای تمام گروه گروه های سنی هوای ناسالم استان مرکزی صبح امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۱۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس

به گزارش همشهری آنلاین،‌ طبق داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، هم‌اکنون هوای پایتخت با شاخص ۹۵ در وضعیت زرد و قابل قبول قرار دارد.

در ۲۴ گذشته هم میانگین شاخص کیفیت هوا بر عدد ۸۱ قرار داشته و کیفیت هوای پایتخت قابل قبول بوده است.

وضعیت کیفیت هوای مناطق مختلف شهر تهران:

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.
از ابتدای سال جاری تا به امروز در تهران ۵ روز هوای پاک و ۳۲ روز هوای قابل قبول به ثبت رسیده است.

وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران:

کد خبر 847199 منبع: فارس برچسب‌ها آلودگی هوا خبر مهم تهران

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد "پاک" است
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • کیفیت هوای تهران در اولین روز هفته
  • هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس!
  • هوای پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت
  • هوای پایتخت ناسالم برای گروههای حساس
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس