Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد قاسمی نژاد روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:برای کشت محصول بهاره ذرت علوفه ای در خوزستان ۶۰۰ تن بذر از چهار رقم پربازده در حال آماده سازی و انتقال به انبار است.
وی با بیان اینکه کشت ذرت علوفه‌ای طبق تقوم تنظیمی از ۱۵بهمن شروع و خرداد ماه ۱۴۰۱ برداشت آن شروع می‌شود پیش بینی کرد از هر هکتار ذرت علوفه ای بهاره در خوزستان ۵۰ تا ۵۵تن در هکتار محصول برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قاسمی نژاد زمان کشت ذرت علوفه‌ای بهاره که عمدتا" در شمال خوزستان کشت می شود را ۱۵ بهمن تا فروردین ماه ۱۴۰۱ عنوان کرد و گفت: عمده کشت ذرت در خوزستان به صورت علوفه‌ای است.
 
برنامه کشت تابستانی ۵۰هزار هکتار ذرت در خوزستان
رییس نمایندگی شرکت توسعه کشت ذرت در خوزستان از برنامه کشت تابستانی۵۰هزار هکتار ذرت در این استان خبر داد و گفت: بخش زیادی از کشت تابستانی ذرت که پس از برداشت گندم شروع می شود به صورت دانه‌ای خواهد بود.
وی گفت: در صورت تامین پایدار آب و برداشتن محدودیت کشت امکان کشت ذرت در این سطح وجود دارد.
به گفته قاسمی نژاد در سال زراعی گذشته حدود ۴۷هزار هکتار ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای در خوزستان کشت شد که از این میزان ۱۷هزار هکتار کشت بهاره و ۳۰هزار هکتار کشت تابستانی بود.
تابستان امسال سطح زیرکشت ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای در خوزستان به علت کمبود آب و خشکسالی تا ۴۰درصد کاهش یافت.
در سال زراعی گذشته هر کیلوگرم ذرت دانه ای در خوزستان تا ۷۰هزار ریال و ذرت علوفه‌ای تا چهارهزار ریال به فروش رفت.
ذرت از کشت های اصلی و راهبردی در خوزستان است ولی سطح زیرکشت آن در سال های اخیر به علت خشکسالی و متعاقب آن عدم انعقاد قرارداد سازمان آب و برق خوزستان با کشاورزان ذرت کار در نوسان بوده است.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، شیلات ، دام و فرآورده‌های دامی و تولید ۱۴درصد کل محصولات زیربخش کشاورزی ، رتبه نخست را در کشور دارد.
خشکسالی سال زراعی گذشته و اعمال محدودیت وممنوعیت کشت تابستانه ، میزان تولیدات بخش کشاورزی خوزستان را ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش داد.
استان خوزستان ۱.۲میلیون هکتار اراضی زیرکشت دارد ولی در صورت تامین آب و احداث شبکه های آّبیاری و زهشکی ، امکان توسعه اراضی کشاورزی تا ۲.۲میلیون هکتار وجود دارد.

برچسب‌ها کشاورزی بازار محصولات اراضی کشاورزی خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی بازار محصولات اراضی کشاورزی کشاورزی بازار محصولات اراضی کشاورزی خوزستان ذرت علوفه ای هکتار ذرت کشت ذرت دانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۱۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان، پلاک‌های موسی لو کهنه در شهرستان بوئین زهرا، غوره در از توابع شهرستان قزوین، توداران و کذلک در شهرستان آبیک پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آنها به پایان رسید.

از مجموع هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۸ پلاک به پایان رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی فلارد
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران
  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد