Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، احمد صادقی روز یکشنبه در جریان سی و هشتمین جلسه شورای شهر تهران، گفت: ۲۳ درصد درآمد های شهرداری از این معاونت تامین می شود که مربوط به انواع پروانه ها  اعم از تخریب، نوسازی و پایان کار می شود و در ارتباط مستقیم با تعداد زیادی از شهروندان است.

به گفته وی، این حوزه می تواند زمینه فساد و سوء استفاده را فراهم آورد و کارکنان و مراجعان را در خطر ابتلاء به روابط  فساد آلود قرار دهد، آسیبی که اگر مهار نشود هیچ حد و مرزی ندارد و علاوه بر سلب اعتماد مردم موجب کاهش سرمایه اجتماعی شهرداری و شورای شهرمی شود و تنها راه حل این مسئله ایجاد ارتباط قاعده مند مبتنی بر سیستم های هوشمند بین شهروندان و شهرداری  و قطع ارتباط مستقیم بین مردم و کارکنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به وظایف نظارتی و پیگیری مصوبات شورای اسلامی شهر تهران اشاره کرد و افزود: طرح چهارچوب اختیارات و وظایف کمیسیون های داخلی مناطق در مورخ ۱۴۰۰/۲/۷، در خصوص ایجاد شفافیت و هوشمند سازی در درگاههای شهروندی و ارائه فرمول محاسبه عوارض شهروندان و اعلام ضرایب پایه و ضرائب متغیر ملک به صورت شفاف می بایست ارائه گردد، لیکن در حال حاضر محاسبه عوارض به صورت دستی با دخالت و تعیین توسط کاربر صورت گرفته و به صورت سیستمی هوشمند بدون دخالت کاربر و از طریق محاسبه سامانه انجام نمی گردد.

به گفته صادقی، جهت جلوگیری از فساد و رفع  ظلم به شهروندان و درآمد شفاف و قانونی شهرداری تهران می بایست به فوریت این مصوبه شورای شهر به صورت سیستمی عملیاتی گردد.

وی  همچنین درباره بسته محرک اقتصادی در تهران گفت: این مصوبه در تاریخ ۱۴ اردیبهشت  ۱۳۹۹ به تصویب رسید اما هنوز اقدام مناسبی برای اجرای آن صورت نگرفته و مراجعه حضوری شهروندان  بیش از پیش افزایش یافته است.

صادقی یادآورشد: حال که تمامی ارکان دولتی در ایران و بیشتر نهادهای خدمات رسان در جهان به دنبال توسعه خدمات غیرحضوری و کاهش سفرهای درون شهری غیرضروری هستند بازگشت به روش های سنتی و افزایش مراجعه حضوری شهروندان امری ناپسند و اشتباه است.

وی خواستار عملیاتی شدن  فوری این مصوبه شورای شهر به صورت سیستمی شد.

انتقاد عضو شورای تهران از ناهماهنگی بین مجموعه حمل و نقل ترافیک و مجموعه زیباسازی 

عضو شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به تفاهم نامه سازمان حمل و نقل و ترافیک در تاریخ  ۹۸/۱۱/۵ به مدت یکسال گفت: یک سال است که این تفاهم نامه تمام شده و اکنون شاهد این هستیم که فضاهای تبلیغاتی ایستگاه های دوچرخه و ایستگاه های اتوبوس بدون هماهنگی با  سازمان زیباسازی اجاره داده می شود.

 مهدی اقراریان ادامه داد: اگر این اتفاق باب شود و تمرکز در حوزه تبلیغاتی شهر از دست برود، یعنی هریک از ارکان و اجزای شهرداری تهران مستقل اقدام به اجاره فضای تبلیغاتی کند، دچار آشفتگی می شویم.

وی با بیان اینکه، فلسفه وجودی سازمان زیباسازی این است که یک تمرکز در حوزه محیطی انجام شود، به ناهماهنگی بین مجموعه حمل و نقل ترافیک و مجموعه زیبا سازی تذکر داد.

برچسب‌ها شورای شهر شهرداری تهران تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری تهران تهران شورای شهر شهرداری تهران تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۱۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید

امید بی‌نظیر قائم مقام مدیرعامل شرکت خودروسازی اسنا در حاشیه تحویل ۲۲ دستگاه اتوبوس درون شهری به شهرداری تهران گفت: شرکت اسنا از معدود تولید کنندگان اتوبوس‌های شهری است که نسبت به اجرای تعهدات خود در موعد مقرر جدیت دارد. وی در همین رابطه یادآور شد، تحویل 22 دستگاه اتوبوس به دلیل مجوزهای حمل و نقلی بوده و روند تحویل در هفته‌ها و ماههای آتی ادامه دارد.

بی‌نظیر در خصوص برنامه شرکت برای انعقاد قرار داد با دیگر شهرها گفت: با تعداد شهرداری‌های شهرهای بزرگ برای تامین و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی وارد مذاکره و امضا تفاهمنامه و حتی عقد قرارداد شده‌ایم و همواره توانسته‌ایم بموقع به تعهدات خود عمل کنیم.
تبریز و اصفهان و تهران از جمله‌ کلانشهرهایی که با قرارداد بسته و طبق قرارداد اتوبوس تحویل داده شده است. با کلانشهرهای دیگر هم تفاهمنامه و‌مذاکرات داشته  که امیدواریم تبدیل به قراردادهای اجرایی شود.

وی گفت: شرکت اسنا آمادگی دارد اتوبوس‌های تک کابین 12 متری، اتوبوس دو کابین BRT و تک کابین برقی مورد نیاز شهرداری‌ها را تامین کند و به سرعت نیاز فوری شهرداری‌ها را برطرف کند.

به گفته قائم مقام مدیرعامل شرکت اسنا، اتوبوس‌های 12 متری از سال گذشته بعد از تبریز تحویل کلانشهر تهران شده و این روند در خصوص شهرداری‌های اصفهان و تهران ادامه خواهد داشت. اتوبوس‌های BRT اسنا از سالیان گذشته همواره به مردم شهرهای تبریز، اصفهان و تهران خدمات ارائه می‌دهند و شهروندان این کلانشهرها علیرغم گذشته سالیان طولانی بکارگیری و فعالیت رضایت دارند.

بی‌نظیر در خصوص قرارداد این شرکت با شهرداری اصفهان گفت: قرارداد نسل جدید اتوبوسهای دوکابین BRT تولیدی اسنا نیز با شهرداری اصفهان امضا شده و تا پایان اردیبهشت بخشی از این قرارداد به شهرداری اصفهان تحویل داده می‌شود.

شرکت اسنا مدرن‌ترین و با امکانات‌ترین انواع اتوبوس ۱۲ و ۱۸ متری را تولید می‌کند. محصولات این شرکت از امکاناتی نظیر سیستم تهویه هوا، امکانات ویژه افراد کم‌توان و سالمند و فناوری‌های پیشرفته ایمنی از مسافران برخوردار بوده و با اتکا به توان مهندسان و کارگران ایرانی طراحی و تولید شده‌اند. 
تمامی صندلی‌های این اتوبوس‌ها پورت اختصاصی شارژ USB دارند و مسافران تا رسیدن به مقصد می‌توانند تلفن خود را نیز شارژ کنند. همچنین در اتوبوس‌ها از سیستم شبیه‌ساز سه بعدی همه جانبه برای حفظ ایمنی در مسیرهای پرتردد استفاده شده است. زیبایی ظاهری اتوبوسهای اسنا و رنگ‌های متنوع باعث زیبایی دکوراسیون شهری و مورد توجه هموطنان قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • تکلیف‌نامه شهرداری تهران برای پارک‌های پایتخت چه می‌گوید؟
  • اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید
  • چگونگی و مراحل رأی دادن در انتخابات الکترونیک
  • شهرداری طرح‌ها را به جای پارک لاله به اطراف دانشگاه تهران منتقل کند
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • پیش‌ بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری
  • پیش‌بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری | شهر هوشمند چگونه شهری است؟
  • کاهش تعداد ساختمان‌های فرسوده پایتخت
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • شورای اسلامی و شهرداری شیراز به فرهنگ و ورزش توجه ویژه‌ای دارند