Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری یازدهمین کنگره بین‌المللی سرطان پستان با حضور معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده سرطان معتمد، دبیر علمی و دبیر اجرایی کنگره برگزار شد.

به گزارش ایسنا، یازدهمین کنگره بین‌المللی سرطان پستان پژوهشکده سرطان معتمد (مرکز تحقیقات سرطان پستان) جهاد دانشگاهی از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۵ دی ماه ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشست خبری این کنگره صبح امروز ۱۹ دی‌ماه با حضور دکتر آسیه الفت بخش، معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده سرطان معتمد، دکتر صفا صفار نجفی، دبیر علمی و دکتر شیوا  مقدم، دبیر اجرایی کنگره برگزار شد.

بهره‌مندی از تجربیات اساتید برجسته داخلی و خارجی

دکتر شیوا مقدم، متخصص رادیوتراپی، انکولوژیست و دبیر اجرایی یازدهمین کنگره بین‌المللی سرطان پستان پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی گفت: سرطان پستان یکی از شایع‌ترین انواع سرطان در ایران و جهان محسوب می‌شود و کنگره بین‌المللی سرطان پستان به صورت اختصاصی به این موضوع (از جنبه‌های مختلف) می‌پردازد. این کنگره به صورت دو سالانه برگزار می‌شود. امسال و با توجه به نگرانی‌هایی که همچنان درخصوص همه‌گیری کووید ۱۹ وجود دارد، تصمیم گرفتیم کنگره یازدهم را به شکل مجازی (وبینار) برگزار کنیم. تلاش کردیم این تهدید را به فرصت تبدیل کرده و از حضور اساتید برجسته بین‌المللی که با توجه به محدودیت‌های رفت‌وآمد، امکان حضور در کنگره را نداشتند، بهره‌مند شویم.    

دکتر مقدم افزود: یکی از خصوصیات مهم پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، خاصیت چندرشته‌ای (multidisciplinary) بودن این پژوهشکده است و متخصصان علوم بالینی شامل جراحی، پاتولوژی، انکولوژی، رادیولوژی در کنار متخصصان علوم پایه در دپارتمان‌های سلولی مولکولی، ‌ژنتیک، فناوری، با یکدیگر مرتبط (لینک) شده و مشغول فعالیت هستند.

دبیر اجرایی یازدهمین کنگره بین‌المللی سرطان پستان تصریح کرد: محورهای کنگره به تمام قسمت‌هایی که درگیر سرطان پستان هستند - از علوم بالینی تا علوم پایه - می‌پردازد. در همین راستا، محورهایی مختلفی را برای کنگره امسال در نظر گرفته‌ایم که شامل: اپیدمیولوژی و عوامل خطر سرطان پستان؛ نقش ژنتیک در درمان سرطان پستان؛ روش‌های نوین تصویربرداری و کاربرد آنها؛ پزشکی شخصی‌نگر؛ تازه‌های درمان‌های سیستمیک؛ جایگاه ایمونوتراپی و سلول‌درمانی در سرطان پستان؛ جراحی سرطان پستان و تکنیک‌های بازسازی؛ رادیوتراپی و تکنیک‌های نوین؛ کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان پستان؛ کنترل لنف ادم در سرطان پستان؛ جنبه‌های اخلاقی درمان بیماران و پژوهش در پزشکی؛ انفورماتیک پزشکی و نحوه استفاده از داده‌ها؛ جنبه‌های روانشناختی سرطان پستان هستند.

وی تأکید کرد: انجمن‌ها و سازمان‌های علمی زیادی از جمله پژوهشگاه رویان، پژوهشگاه ابن سینا، انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران، انجمن ژنتیک ایران، انجمن روانپزشکی ایران، انجمن زنان و زایمان ایران، دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه تهران، ... ما را در برگزاری یازدهمین کنگره بین‌المللی سرطان پستان یاری کردند.

دبیر اجرایی یازدهمین کنگره بین‌المللی سرطان پستان افزود: این کنگره به مدت ۴ روز از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۵ دی‌ماه ۱۴۰۰ به صورت برخط (آنلاین) با امتیاز بازآموزی (برای متخصصان، پزشکان و پرستاران از طریق سامانه آموزش مداوم) برگزار می‌شود. تعداد ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شد که تعدادی از این مقاله‌ها به صورت شفاهی ارائه و ۵۰ مقاله نیز به صورت پوستر و کتابچه منتشر خواهند شد.

دکتر مقدم خاطر نشان کرد: از تجربیات اساتید شاخص و برجسته داخلی و خارجی از جمله دکتر بنجامین سرفتی (Benjamin Sarfati) از مؤسسه گوستاو روسی پاریس، دکتر مارک تیسکوویچ از دانشگاه کمبریج انگلیس، دکتر استفانو پمپی از اساتید جراحی پلاستیک ایتالیا، دکتر هدیه ساغری، رادیولوژیست از آریزونا و دکتر سهیلا حمیدپور از کانزاس سیتی آمریکا استفاده خواهیم کرد. همچنین امکان استفاده از سخنرانی‌ها بعد از پایان کنگره برای علاقه‌مندان فراهم خواهد شد.

حرکت به سمت پژوهش‌های کاربردی و تولید محصول برای استفاده بیماران کشور

دکتر آسیه الفت بخش،‌ جراح پستان، عضو هیأت علمی و معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در این نشست تأکید کرد: تخصص‌های مختلفی (جراحی، رادیولوژی، ژنتیک، خون و انکولوژی، پرتودرمانی، پاتوبیولوژی، اپیدمیولوژی، جراحی، جراح زنان، روانپزشک، روانشناسی، مهندسی کامپیوتر- بیوانفورماتیک) در این کنگره حضور دارند که شاید برخی تخصص‌ها غیرمرتبط به نظر برسند، اما این تخصص‌ها برای تشخیص و درمان بهتر بیماران، در پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی کنار هم جمع شده‌اند.

معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی به برخی از فناوری‌های درحال توسعه در این پژوهشکده از جمله کیت تشخیص CTC‌ (سلول‌های سرطانی در گردش خون) که به وسیله چاپگر سه‌بعدی تولید شده‌اند و کیت ۲۱ و ۱۲ ژنی که تولید شده و در مرحله اعتبارسنجی قرار دارند،‌ اشاره کرد و افزود: از نظر فناوری به سمت درمان‌های کمکی هم ورود پیدا کرده‌ایم. رادیوتراپی و شیمی‌درمانی عوارضی مانند تهوع یا عوارض گوارشی برای بیماران به همراه دارد و پژوهشگران پژوهشکده معتمد تلاش کرده‌اند داروهای بومی برای کاهش این عوارض تولید کنند.

دکتر الفت بخش افزود: مواد حاجبی که برای MRI‌ مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای برخی بیماران حساسیت‌زا هستند. پژوهشگران پژوهشکده معتمد روی انواع جدیدی از بیوسنسورها و انواع مختلف مواد حاجب کار می‌کنند تا این عوارض در بیماران کاهش پیدا کند. پژوهشگران در جهاد دانشگاهی و پژوهشکده معتمد همواره تلاش کرده‌اند به سمت پژوهش‌های کاربردی و تولید محصول برای استفاده بیماران داخلی حرکت کنند.  

فرصتی برای پرداختن اختصاصی به موضوع جراحی و ژنتیک سرطان پستان

دکتر صفا صفار نجفی، فوق تخصص خون و سرطان بزرگسالان و دبیر علمی یازدهمین کنگره بین‌المللی سرطان پستان به اهمیت برگزاری این کنگره اشاره کرد و گفت: کنگره‌های مختلفی درخصوص سرطان برگزار می‌شود، اما کنگره بین‌المللی سرطان پستان دو تفاوت عمده با سایر کنگره‌های سرطان دارد. در این کنگره بیشتر به کارهایی که به صورت محلی (لوکال) انجام می‌شود، پرداخته‌می‌شود و مقالاتی که در این کنگره دریافت می‌کنیم، مانند آینه‌ای است که تمام مشکلاتی که در ایران با آن مواجه هستیم، نشان داده می‌شود.

دکتر صفار نجفی افزود: به عنوان مثال، سه دارویی که قبلاً از خارج از کشور (و به سختی) تهیه می‌شدند، اکنون توسط شرکت‌های دانش بنیان داخلی تولید می‌شوند و در این کنگره، نتایج آنها (و مقایسه داروی ایرانی و خارجی) ارائه می‌شوند. در حقیقت در این کنگره تلاش می‌کنیم اتفاقات (پیشرفت‌ها و دستاوردهای) جدید در کشور خودمان را به جامعه و مردم نشان دهیم.   

دبیر علمی یازدهمین کنگره بین‌المللی سرطان پستان تأکید کرد: از سوی دیگر در این کنگره به صورت تخصصی و فوق تخصصی به موضوع سرطان پستان پرداخته می‌شود. پرداختن اختصاصی به موضوع جراحی و ژنتیک سرطان پستان، فرصتی است که در کنگره‌های بزرگ سرطان (با طیف گسترده‌ای از انواع مختلف سرطان) فراهم نیست.

دکتر صفار نجفی در خصوص لزوم توجه ویژه خانم‌ها به بحث سرطان پستان گفت: همه خانم‌ها از سن ۳۰ سالگی موضوع پستان و معاینات دوره‌ای را جدی بگیرند و به جراح مراجعه و معاینه شوند؛‌ استفاده از روش‌های تصویربرداری (سونوگرافی و ماموگرافی) به صورت سالانه نیز توصیه می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی سرطان پستان پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی برگزار می شود دبیر اجرایی دبیر علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۱۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های ایسکانیوز از اصفهان، جلسه کمیته علمی این کنگره با حضور اعضای کارگروه‌های علمی این کنگره، بعد از ظهر دوازدهم اردیبهشت در محل مرکز تحقیقات نهج‌البلاغه دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

برگزاری شش پیش‌همایش

علی‌اصغر بیگی دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در ابتدای این نشست ضمن گرامی‌داشت روز معلم، در تشریح برنامه‌های آتی علمی این کنگره اظهار کرد: در خصوص کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه، تاکنون شش پیش‌همایش و ده‌ها نشست علمی با مشارکت هزاران استاد و دانشجو برگزار شده و اکنون در آستانه برگزاری پیش‌همایش‌های خارجی این کنگره هستیم.

دریافت ۳۰۰ مقاله تاکنون

رئیس مرکز تحقیقات نهج‌البلاغه با خبر دادن از برگزاری کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در تاریخ سوم تیرماه جاری، ادامه داد: در نهایت، برونداد پژوهشی این کنگره به صورت مجموعه مقالات علمی با محور «نهج‌البلاغه و زیست شرافتمندانه» منتشر خواهد شد. تاکنون بیش از ۳۰۰ مقاله توسط دبیرخانه اعلام وصول شده و داوری بسیاری از این مقالات نیز انجام شده است.

بیگی تصریح کرد: در عین حال، باید برونداد علمی تبدیل به محتوای همگانی و همه‌پسند بشود که ارتقای ضریب نفوذ اجتماعی نهج‌البلاغه را نیز شاهد باشیم. پس از تولید محتوای علمی باید در گام رسانه‌ای، مطابق با استانداردهای روز، برونداد پژوهشی کنگره را در جامعه عرضه کنیم.

هم‌گرایی بین‌المللی

در ادامه، مسعود راعی دبیر علمی این کنگره خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌های مهم موجود، سطح فعلی هم‌گرایی میان مجموعه‌های مختلف فعال در سطح کشورهای منطقه است. با رویکرد درست در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی، می‌توانیم تلاش‌های مشترک را برای پژوهش‌های علمی افزایش دهیم.

وی افزود: آن‌چه که می‌تواند شاخصه «حبل‌المتینی» [به معنای ریسمان استوار] به نهج‌البلاغه را رقم بزند، نگاه علمی است. نگاه علمی به نهج‌البلاغه نیز با علوم انسانی از جمله فسلفه، روان‌شناسی، اقتصاد، علوم تربیتی، حقوق و غیره پیوستگی دارد. برای مثال در حوزه حقوق بین‌الملل، آن‌چه که امروز در حوزه حقوق بشر جهانی محقق شده، هرگاه که به نامه ۵۳ امام علی (ع) می‌نگریم، می‌بینیم که با شاخصه‌هایی که حضرت برای حکم‌رانان می‌شمارد، قرابت دارد.

وحدت، رسالت جمهوری اسلامی

استاد تمام گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: جمهوری اسلامی در راستای نقش ام‌القرایی خود، می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های علمی نهج‌البلاغه، نقش وحدت‌آفرین را در جهان اسلام و هم‌چنان فراتر از آن، ایفا کند.

مدل حکمرانی مطلوب

راعی با تأکید بر مرجعیت علمی نهج‌البلاغه در حوزه علوم انسانی، خاطرنشان کرد: در طول دو دوره گذشته برگزاری کنگره، محتوای علمی خوبی تولید شده و فرصت این را داریم که فقر پژوهشی موجود را در سومین کنگره تا حد خوبی برطرف کنیم.

وی با اشاره به لزوم تبادل علمی میان اسلام‌شناسان و نهج‌البلاغه‌پژوهان برای پاسخ به نیازهای فکری و فرهنگی عامه مردم و نخبگان، بیان داشت: هدف‌گذاری نهایی ما «تبیین مدل حکمرانی مطلوب» بر اساس نهج‌البلاغه است تا بتوانیم خروجی علمی خود را از جهات مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، به صورت کاربردی و یکپارچه عرضه کنیم.

شایان ذکر است پس از دو دوره برگزاری کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، آبان‌ماه گذشته با حضور دکتر طهرانچی، مرکز تحقیقات نهج‌البلاغه دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح شد تا فعالیت‌های علمی دانشگاه آزاد در این زمینه با انسجام بیش‌تری ادامه یابد. برگزاری سومین دوره کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه مقارن با ایام عید غدیر، با هدف تبیین علمی و مدل‌سازی مفهوم «زیست شرافتمندانه» در انطباق با معارف علوی می‌باشد.

انتهای خبر/

کد خبر: 1229209 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی امامت و مهدویت

دیگر خبرها

  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • هو شدن نماینده کنگره آمریکا و حامی رژیم صهیونیستی (فیلم)
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول‌های بنیادی خونساز»
  • این ویتامین چربی کبد را دفع می‌کند | روش‌های کاربردی برای تقویت سلامت کبد
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی
  • کنگره بین المللی ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • آغاز به کار بیست و چهارمین کنگره مغز و اعصاب کودکان
  • باید از هر فرصتی برای بیان حقایق استفاده کنیم