Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام رسول برگی، روز یکشنبه در سی‌ و هفتمین جلسه‌ علنی شورای اسلامی افزود: موضوع بخش شدن باسمنج از ابتدای شروع فعالیت دوره ششم شورا مطرح شد و اظهار نظر برخی افراد در این خصوص باعث تعجب است.

وی با بیان اینکه اگر در سال های گذشته نگاه مناسبی به باسمنج می‌شد، اکنون بسیاری از مشکلات بروز نمی کرد، اظهار داشت: باسمنج اتاق مهمان تبریز بوده و فاصله چندانی با این شهر ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای اسلامی تبریز گفت: اینکه گفته می‌شود تصمیمات قوا را نباید زیر سوال برد، درست نیست، زیرا که حق اعتراض نص صریح قانون بوده و همه می‌توانند نسبت به تصمیمات نقد داشته باشند.

حجت الاسلام برگی، با انتقاد از اینکه اگر باسمنج بخش مستقل است چرا ساختمان بخشداری آن توسط شورای شهر اجاره شده است، ادامه داد: اگر در بخش شدن باسمنج موضوع تمرکززدایی مطرح است، در این چند ماهه چه عایدی برای مردم این منطقه نصیب شده است.

وی با درخواست از استاندار آذربایجان شرقی برای انجام اقدامات لازم در این خصوص، یادآوری کرد: شهرداری تبریز سال‌هاست که در باسمنج سرمایه‌گذاری کرده است و تبریز هیچ راه توسعه‌ای به غیر از باسمنج ندارد.

به گزارش ایرنا، شهر «باسمنج» که در ۱۰ کیلومتری جنوب‌شرق تبریز واقع شده است، در اواخر دولت دوازدهم و با تصویب هیات وزیران و ابلاغ معاون اول رئیس جمهوری وقت به عنوان سومین بخش شهرستان تبریز معین شد.

تبدیل باسمنج به بخش به کشمکش و بحث داغ محافل سیاسی، شهری و عمومی تبریز تبدیل شده و موافقان و مخالفان آن اسناد و استدلال های خود را برای اقناع افکار عمومی ارایه می‌کنند.

منفک شدن این بخش از تبریز، مخالفان و موافقان خاص خودش را دارد؛ در شرایطی که موافقان این طرح، مجموعه استانداری آذربایجان شرقی و فرمانداری تبریز، اعلام می کنند که بخش شدن باسمنج از آرزوها و مطالبات ۲۰ ساله مردم این منطقه بود؛ مخالفان این اتفاق، اعضای شورای اسلامی تبریز و برخی نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی، بر این باورند که این اتفاق، مترادف با کوچک تر شدن حریم این شهر است که در آینده تبعات و عواقب خاص خود را خواهد داشت.

برچسب‌ها باسمنج شورای شهر آذربایجان شرقی تبریز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باسمنج شورای شهر آذربایجان شرقی باسمنج شورای شهر آذربایجان شرقی تبریز شورای اسلامی بخش شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۱۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز

لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز مبنی بر اعمال پاداش تلاش برای کارگران شهرداری تبریز به مناسبت روز جهانی کارگر تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، به مناسبت روز جهانی کارگر، شورای شهر تبریز ظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در یکصد و نود و دومین صحن علنی شورای شهر تبریز، لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز مبنی بر اعمال پاداش تلاش و پاداش برای کارگران را تصویب کرد.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز با تاکید بر اینکه تمام کارگران دارای بیش از سه ماه سابقه کار مشمول این لایحه هستند اظهار کرد: بر اساس این لایحه ۳ میلیون تومان به عنوان پاداش برای کارگران تخصیص می‌یابد.

وی از افزایش چشمگیر حقوق و دستمزد رانندگان استیجاری شهرداری تبریز علاوه بر میزان افزایش سالانه خبر داد.

همچنین شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر تاکید کرد: کارگران شهرداری تبریز همیشه با حداقل دستمزد، بیشترین تلاش و بیشترین بهره‌وری را دارند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد در مجموعه شهرداری قدردان زحمات سبزبان‌ها، پاکبان‌ها و دیگر کارگران باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تبریز تمیز در سایه تلاش این کارگران است که نه تنها تلاش می‌کنند بلکه جان خود را در این راه از دست می‌دهند.

کد خبر 748771

دیگر خبرها

  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • آشنایی با ۸ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • آشنایی با ۸ کاندیدای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز
  • شهردار و رییس شورای زرند در لباس پاکبانی (عکس)
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر