Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به احتمال ازسرگیری سفر زمینی به عتبات از نیمه بهمن‌ماه گفت: در شیوه جدید قرار است زائران پس از تایید و موافقت سفارت عراق به صورت گروهی و لیستی از مرزهای زمینی خارج شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگویی با اشاره به تلاش به منظور برقراری سفر زمینی به عتبات اظهار داشت: هم‌اکنون با توجه به لغو ویزای عراق برای سفرهای هوایی، فقط سفر هوایی به عتبات در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با مذاکرات صورت گرفته و تلاش سفیر کشورمان در عراق، طرف عراقی قول‌های مساعدی برای بازشدن مسیر زمینی به عتبات داده‌اند.

  وی از احتمال برقراری سفر زمینی به عتبات از ابتدای ماه رجب خبر داد و گفت: رجب و شعبان ماه‌های زیارت اهل بیت علیهم السلام است. بر همین اساس، در نظر داریم که سفر زمینی به عتبات را با شیوه جدیدی به صورت محدود از نیمه دوم بهمن‌ماه ازسر بگیریم.   رشیدیان با بیان اینکه هنوز طرف عراقی ویزای زیارتی برای زائران صادر نمی‌کند، خاطرنشان کرد: در شیوه جدید قرار است زائران به صورت مانیفستی و لیستی پس از موافقت سفارت عراق و تأیید اسامی از مرزهای زمینی خارج شوند.   رئیس سازمان حج و زیارت همچنین درباره هزینه سفر به عتبات به صورت زمینی تصریح کرد: هزینه این سفر حدود چهار میلیون تومان کمتر از سفر دو طرف هوایی به عتبات خواهد بود؛ به طوری که پیش‌بینی می‌کنیم این سفر با مبلغ کمتر از پنج میلیون تومان بسته به استان‌های مختلف آغاز شود.   سفر زمینی به عتبات از سال ۹۸ با ناآرامی‌های عراق با فرازونشیب‌هایی همراه بود تا اینکه در اسفند ۹۸ به دلیل شیوع کرونا همه سفرهای زیارتی به عراق بسته شد. از اوایل آذرماه سال جاری نیز پس از حدود 2 سال تعطیلی سفر عتبات، سفر به کربلا به صورت هوایی از سرگرفته شد. اما سفر زمینی به عتبات هنوز امکان‌پذیر نیست و زائران بسیاری در انتظار بازگشایی مرزها و سفر به کربلا هستند.   انتهای پیام/   منبع: فارس

منبع: دانا

کلیدواژه: سفر زمینی به عتبات زمینی به عتبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۲۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی عربستان درباره حج

به گزارش جام جم آنلاین، عربستان برای اطمینان از عملکرد روان ورود و خرج زائران و کاهش تخلفات احتمالی در حج، مجازات‌های سختگیرانه‌ای در نظر گرفته و با همکاری اداره کل گذرنامه، عواقب شدیدی را برای افرادی که قوانین حج را نقض می‌کنند، تعیین کرده است.

وزارت حج و عمره عربستان تاکید کرد انجام حج بدون کسب مجوزهای لازم غیرقانونی است و ۵۰ هزار ریال سعودی معادل ۱۳۳۰۰ دلار (بیش از ۸۰۰ میلیون تومان) جریمه خواهد داشت. همچنین افرادی که در حال جابه‌جایی زائران بدون مجوزهای لازم دستگیر شوند، همین مقدار جریمه خواهند شد.

مهاجرانی که مرتکب چنین تخلفاتی شوند به مدت شش ماه زندانی و سپس از عربستان اخراج خواهند شد و به مدت ۱۰ سال از ورود دوباره آنها به کشور جلوگیری خواهد شد.

علاوه‌بر این، افرادی که مقررات را نقض کنند، از طریق کانال‌های رسانه‌ای با بی‌اعتباری عمومی مواجه خواهند شد.

وزارت حج و عمره عربستان اخیرا اعلام کرده ۱۵ ذی‌القعده (مصادف با ۲۳ می و سوم خرداد) آخرین روز انقضای روادید عمره خواهد بود، که نسبت به تاریخ انقضای قبلی ۲۹ ذی‌القعده (مطابق با ۶ ژوئن و ۱۷ خرداد) تغییر کرده است. این تغییر با هدف تسهیل حضور روان زائران حج ۲۰۲۴ به شهرهای مکه و مدینه اتخاذ شده است.

موسم حج ۲۰۲۴ از غروب جمعه ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) آغاز می‌شود و در عصر روز چهارشنبه ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) به پایان می‌رسد و با توجه به نزدیکی پایان دوره سه‌ماهه ویزای عمره و آغاز حج، احتمال حضور حجاج غیرقانونی از کشورهای مختلف در مناسک حج وجود دارد.

دیگر خبرها

  • افغانستان با شکست عراق در یک قدمی صعود به جام جهانی فوتسال
  • اعتراض باشگاه نیروی زمینی به همزمان نبودن ساعت بازی‌ها
  • ارز حج ۱۴۰۳ تأمین شد
  • آغاز اعزام کاروان‌های حج عمره آذربایجان شرقی
  • آغاز اعزام کاروان‌های عمره مفرده آذربایجان شرقی
  • آمادگی رژیم صهیونیستی برای تخلیه رفح و آغاز عملیات زمینی
  • عراق، قرقیز و افغانستان در انتظار برد ازبک‌ها
  • عراق حذف شد؛ صعود میزبان به نیمه نهایی جام ملت های فوتسال با بردی نفس گیر
  • فوتسال تایلند با برتری برابر عراق به نیمه نهایی آسیا صعود کرد
  • هشدار جدی عربستان درباره حج