Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح مطالعاتی میزان اعتبار مورد نیاز این زائر سرا ازسوی کارشناسان در حال اجراست و پس از برآورد کارشناسی اعلام می شود.

او با اشاره به ضرورت احداث زائرسرا در حرم بی بی حکیمه (س) در شهرستان گچساران با توجه به تشرف هزاران تن از استان های مختلف ایران  و کشورهای دیگر، از خیران نیک اندیش خواست برای تحقق این اقدام خداپسندانه پیش قدم شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصیرالاسلامی درباره فرایند احداث زائر سرای حرم حضرت بی بی حکیمه (س) به صورت مشارکتی گفت: پس از جمع آوری وجوه مشارکت های مردمی و رسیدن به اعتبار مورد نیاز برای انجام عملیات اجرایی ساخت این زائر سرا اقدام می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با یادآوری اینکه بقعه متبرکه بی بی حکیمه (س) یکی از جاذبه های  مهم گردشگری مذهبی جنوب کشور محسوب می شود گفت: تکمیل زیرساخت های رفاهی این مکان مقدس ضروری است.

او با اشاره به اینکه وقف مشارکتی ظرفیتی برای توسعه فرهنگ وقف و کمک به بهبود وضعیت جامعه است گفت: گروه های اجتماعی، خیران  و واقفان  علاقه مند به اجرای طرح وقف های جمعی می توانند با مراجعه به ادارات اجرایی و یا دفاتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد نسبت به تعیین و پیشنهاد پروژه وقف جمعی (مشارکتی) اقدام کنند.

با وجود سفر بیش از یک میلیون زائر به این مکان مقدس ،کمبود زیرساخت هایی مانند زائر سرا،هتل و رستوران باعث شده گردشگران نتوانند در این مکان اقامت کنند و فرصت ایجاد ده ها شغل از دست برود.

قرار داشتن شکل منحصر به فرد بقعه متبرکه بی بی حکیمه (س) در دل کوه و اقلیم مفرح این منطقه به ویژه از مهرماه تا اواخر اردیبهشت ماه از جذابیت هایی است که شوق مردم برای بازدید از این مکان را بیشتر کرده است.

حرم بی بی حکیمه (س) در ۸۰ کیلومتری جنوب دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد اوقاف و امور خیریه زائرسرا بی بی حکیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۲۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم حفاظت از زیرساخت‌ها و نیروی انسانی سازمان فنی و حرفه‌ای در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، شامگاه دوشنبه _دهم اردیبهشت_ در دیدار با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سنندج اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای سرمایه‌ای است که به صورت گسترده در حال فعالیت بوده و کارکنان دلسوز و مجربی دارد.

وی بر لزوم حفاظت از زیرساخت‌های این سازمان در استان تاکید کرد و افزود: نگهداری از آن توجه ویژه‌ای را می‌طلبد.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: بیشتر افراد ماهر در این حرفه در حال بازنشستگی هستند بنابراین ضروری است برای استخدام افراد جدید تدبیری شود چرا که نیروی انسانی کافی در استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به زیرساخت‌های مناسب در دانشگاه فنی و حرفه استان خواستار حمایت مسئولان و رسیدگی به وضعیت نیروی انسانی آن شد.

وی با اشاره به اینکه در کردستان مشکلات زیادی در خصوص بیکاری وجود دارد، تصریح کرد: تمرکز دشمن همواره بر استان‌های مانند کردستان و سیستان و بلوچستان است و می‌طلبد که توجه ویژه‌ای به این استان‌ها شود تا شاهد به ثمر نشستن زحمات دولت نیز باشیم.

کد خبر 749190

دیگر خبرها

  • نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • شمسایی: کار سخت آدم‌های بزرگ، مدیریت و پشتیبانی می‌طلبد
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • تعلیم و تربیت زیر ساخت اصلی سعادت و پیشرفت کشور است
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد