Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم سعیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پویش پهلوان تالاب یکی از زیر پویش‌های کمپین "سهم من برای تالاب" با همکاری محیط زیست، حامیان زمین و فدراسیون ورزش‌های همگانی است که با محوریت حمایت جامعه ورزش همگانی از تالاب‌های ایران در ۲۶ استان اجرا می شود.

وی افزود: گنبدکاووس به واسطه داشتن زیستگاه‌های آبی شامل سه تالاب بین المللی به عنوان میزبان استانی این پویش انتخاب شد و چندین نفر از ورزشکاران شاخص شهرستان از جمله مسعود پیروزی ورزشکار ملی پوش بدمینتون و فرشید عاشوری و خلیل آزمون قهرمانان پیشکسوت والیبال فیلم‌های ۶۰ ثانیه‌ای از خود با موضوع کم آبی و اهمیت حمایت از تالاب‌ها تهیه و ارسال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول برگزاری پویش ملی پهلوان تالاب در گنبدکاووس، انجام ورزش در طبیعت را مهمترین برنامه‌ اجرایی پیرامون این پویش دانست و گفت: با همکاری محیط زیست و هنگ مرزی اترک، کمیته یوگا تعدادی از ورزشکاران این رشته را فردا برای انجام تمرینات به تالاب آلماگل اعزام می‌کند و ورزشکاران سایر رشته‌ها از جمله پیلاتس و دوچرخه سواری هم آمادگی خود را در این رابطه اعلام کردند.

وی گفت: با هماهنگی هیات ورزش‌های همگانی گلستان ورزشکاران علاقمند از تمام شهرستان‌های استان می‌توانند تا پایان بهمن ماه ساعاتی از تمرینات ورزشی خود را در حاشیه تالاب‌های گنبدکاووس انجام دهند و فیلم آن را ضبط و ارسال کنند.

سعیدی اظهارداشت: اجرای این پویش تا ۳۰ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

سه تالاب بین‌المللی واقع در ناحیه شمالی و مرزی گنبدکاووس با عمق تقریبی ۲ تا چهار متر، در مجموع حدود سه هزار هکتار مساحت دارند که در این بین تالاب آلاگل حدود ۲ هزارو ۵۰۰ هکتار، تالاب آلماگل حدود ۳۰۰ هکتار و تالاب آجی گل حدود ۲۵۰ هکتار وسعت دارند.

این سه تالاب گنبدکاووس در دوم فوریه ۱۹۷۱ میلادی برابر با ۱۳ بهمن ۱۳۴۹ باحضور نمایندگانی از ۱۸ کشور در شهر رامسر استان مازندران و انعقاد معاهده‌ای جهانی که سال‌ها بعد به کنوانسیون رامسر مشهور شد، اهمیتی بین‌المللی یافتند.

برچسب‌ها گنبدکاووس ورزش همگانی تالاب ها گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس ورزش همگانی تالاب ها گنبدکاووس ورزش همگانی تالاب ها گلستان تالاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۲۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات کونگ‌فو بانوان استان بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، این مسابقات با حضور برترین ورزشکاران در بخش تکنیک (ممای) از باشگاه‌های برتر استان بوشهر به مدت یک روز برگزار شد.

این مسابقات در چهار رده سنی و اجرای هفت خط کونگ فو تو آ در بخش بانوان با حضور ۷۵ ورزشکار برتر از باشگاه استان بوشهر برگزار شد.

در پایان به نفرات اول تا سوم حکم قهرمانی استان بوشهر و مدال مسابقات اهدا شد و باشگاه مهر عالی‌شهر مقام اول مسابقات باشگاه آماتا مقام دوم و باشگاه آذرخش مقام سوم را کسب کردند.

نایب رئیس امور بانوان کونگ فو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر قهرمانان بخش ممای کونگ فو توآ استان بوشهر را از برترین‌های کشور اعلام کرد و گفت: از تمامی مربیان و ورزشکاران انتظار داریم سطح فنی خود را در سال جدید جهت کسب مقام‌های برتر حفظ کنند

طیبه عبدالهی از مسئول کمیته مسابقات مریم برگستوان و کادر اجرایی و داوران این دوره از مسابقات پریسا پیشه ور و نهال احمدزاده و خانم کریم زاده، تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 6097348

دیگر خبرها

  • اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال گذشته
  • رفتار غیر حرفه ای شهربانو منصوریان/ مسئولان ووشو پاسخگو باشند
  • قهرمانان ورزشی پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی هستند
  • سومین تجلیل رئیس جمهور از ورزشکاران
  • تبریز میزبان نشست ملی هم اندیشی رؤسای گروه‌های توسعه ورزش همگانی
  • پهنه تالاب‌های گنبدکاووس ۱۲۰ هکتار افزایش یافت
  • نوجوان خوشابی در مسابقات آسیای ازبکستان تاریخ ساز شد
  • مسابقات کونگ‌فو بانوان استان بوشهر برگزار شد
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • حسینی آذرخوارانی سکان دار هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان اصفهان شد