Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد تقی ایرانی روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا استان بوشهر افزود: با توجه به اینکه ویروس کرونا هر روز شکل و رنگ عوض می‌کن  به همین دلیل هرگونه ساده و عادی انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث شعله ور شدن دوباره این ویروس در جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: اجازه ندهیم با ساده انگاری موجب تعطیلی دوباره اصناف، مشاغل و بازار شویم، رعایت شیوه نامه های بهداشتی هیچ منافاتی با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، اقتصادی، علمی و آموزشی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر یادآور شد: جامعه باید با رعایت موازین بهداشتی به زندگی عادی بازگردد و تزریق دزهای واکسن توسط کارکنان دولت و سایر قشرهای مردم و استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بررسی ها نشان می‌دهد موارد مبتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر روبه کاهش است به نحوی که شمار افراد مثبت از ۶۲۰ نفر در آذر به ۲۲۷ نفر در دی‌ماه کاهش یافته است.

دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان افزود: البته ادامه این روند کاهشی به هیچ عنوان تضمینی نیست و با کوچکترین بی احتیاطی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان شعله ور شدن ویروس وجود دارد.

وی با اشاره به روند افزایش ابتلا در ۲ استان همجوار استان بوشهر اظهار کرد: روند کاهشی شیوع ویروس مردم را فریب ندهد و آحاد جامعه بنا را بر از بین رفتن کامل ویروس نگذارند.

خواجه ئیان با بیان اینکه کاهش موارد ابتلا به معنی کاهش نمونه گیری نیست گفت: بررسی ها نشان می‌دهد تنها هشت تا هشت و نیم درصد از تست‌ها مثبت شده این درحالی است که در تابستان این رقم به ۵۰ درصد می‌رسید.

وی ادامه داد: همچنین ۴۴ درصد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر در گروه سنی ۳۰ تا ۴۴ سال هستند و ۵۹درصد از مبتلایان مردان و ۴۱ درصد را زنان تشکیل می‌دهد.

خواجه ئیان افزود: بیشترین میزان بستری با ۱۸.۴ درصد در شهرستان‌های گناوه و ۱۵.۴ درصد در تنگستان و کمترین بستری نیز تا ۴.۴ درصد در شهرستان جم به ثبت رسیده است.

وی یادآور شد: از اول دی ماه جاری تاکنون تنها یک مورد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر به ثبت رسیده این درحالی است که شمار جان باختگان تنها در مرداد ماه ۳۴۴ نفر اعلام شده بود.

خواجه ئیان افزود: شواهد نشان می‌دهد سویه اُمیکرون در کشور در حال گردش است و این امکان وجود دارد که با توجه به سرایت پذیری بالا بزودی به سویه غالب تبدیل شود به همین دلیل توجه آحاد جامعه به تزریق دُز سوم واکسن برای ارتقای ایمن سازی در مقابله با این ویروس ضروری است.

وی تاکید کرد: در زمان حاضر واکسن به اندازه کافی در استان بوشهر وجود دارد و مردم برای اینکه واکسن خاصی دریافت کنند تزریق دُز سوم واکسن خود را به تعویق نیندازند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برخی از انواع واکسن ها به دلیل تولید برخی واکسن‌های داخلی ممکن است در واردات آنها تجدید نظر شود اما واکسن جایگزین با توان ایمنی بالا وجود دارد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر یک میلیون و ۶۲۵هزار و ۵۲۳ دز واکسن تزریق شده و ۷۸۷ هزار ۵۲۲ نفر واکسن دریافت کردند که از این تعداد ۱۳۲هزار و ۴۰۵ دز نوبت سوم را دریافت کردند 

خواجه ئیان در باره واکسیناسیون دانش آموزان گفت: تاکنون ۸۳.۲ درصد از دانش موزان استان بوشهر نوبت اول و ۶۸.۴ درصد هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده اما هنوز  به مرحله واکسیناسیون کامل که ایمنی ایجاد کند، نرسیده ایم. 

وی یادآور شد: باتوجه به اینکه هنوز تعدادی از دانش آموزان واکسن دریافت نکرده و گروهی نیز در برنامه واکسیناسیون قرار ندارند باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تهویه مناسب جلو همه گیری ویروس در مدارس گرفته شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به اینکه شیوع سویه اُمیکرون از دلتا بالاتر است باید مراقب باشیم که ابتلای گروهی اتفاق نیفتد.

برچسب‌ها بوشهر ویروس کرونا اومیکرون طرح واکسیناسیون کرونا دانشگاه های علوم پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ویروس کرونا اومیکرون بوشهر ویروس کرونا اومیکرون طرح واکسیناسیون کرونا دانشگاه های علوم پزشکی استان بوشهر علوم پزشکی خواجه ئیان ۴ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۳۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • تفاوت فرمانداری ویژه با فرمانداری عادی چیست؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت