Web Analytics Made Easy - Statcounter

رمضانی با بیان اینکه امور اجرایی نمایشگاه کتاب تهران در حال انجام است، از آماده شدن جدول زمان‌بندی برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص برگزاری سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: بنابر تصمیم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اردیبهشت ماه سال 1401، نیاز بود تا اقداماتی در این زمینه انجام شده و تدابیری اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان این‌که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن ضرورت داشت تا هماهنگی‌های لازم با قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا و ستاد ملی مقابله با کرونا صورت گیرد، تصریح کرد: بر همین اساس  محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با احمد وحیدی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا و بهرام عین‌الهی وزیر  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عضو اصلی ستاد ملی مقابله با کرونا مکاتباتی داشتند. پاسخ اولیه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا این بود که با توجه به شرایط همه‌گیری این بیماری در کشور و قابل پیش‌بینی نبودن آن، از هم‌اکنون امکان صدور مجوز برای برگزاری قطعی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اردیبهشت ماه سال آینده قابل انجام نیست.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران ادامه داد: در مرحله دوم نیز مطرح شد که در صورت صدور مجوز برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به صورت حضوری، شرایط سال‌های گذشته قابل تکرار نخواهد بود و برگزاری نمایشگاه با جمعیت سال‌های گذشته، وسعت و تعداد بالای ناشران امکان‌پذیر نیست؛ در نتیجه باید در خصوص این موارد برنامه‌ریزی‌ کرده و برای کاهش آن راهکاری ارائه شود. همچنین در صورتی که مجوز برگزاری سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صادر شود باید دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور را مدنظر قرار  داده و بر اساس آن اقدام شود.

علی رمضانی مدیرعامل موسسه خانه کتاب شد

رمضانی تصریح کرد: طبق دستور معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری این نمایشگاه در دستور کار خانه کتاب و ادبیات ایران قرار گرفته و این مجموعه با توجه به موارد مدنظر ستاد ملی مقابله با کرونا سناریوهای مختلفی را برای اجرا طراحی کرده است. همچنین مذاکرات و مکاتباتی با سازمان‌های دست اندرکار در حال انجام است تا به محض تایید ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالیت‌های مربوط به برگزاری دوره سی‌وسوم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عملیاتی شود.

وی افزود: جدول زمان‌بندی برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آماده شده و پس از مشورت با صاحب‌نظران و دست‌اندرکاران حوزه نشر، نهایی شده و به سرعت وارد فاز اجرایی خواهد شد. بعضی از فعالیت‌ها را باید توامان انجام دهیم چرا که با محدودیت زمانی روبه‌رو هستیم. قبلا هم اعلام شد که بازدید از محل‌های احتمالی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انجام شده است. تصمیم‌گیری در این خصوص نیز در حال نهایی شدن است.

علی رمضانی در پایان گفت: امیدوارم با کنترل همه‌گیری کرونا در ایران، امکان برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی کشور به نحو مطلوب فراهم شود و علاقه‌مندان حوزه کتاب و کتابخوانی بتوانند از فعالیت‌های ناشران کشور در دو سال گذشته به صورت حضوری بازدید کرده و انتخاب‌گر بهترین‌ها باشند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب نمایشگاه کتاب خانه کتاب کتاب نمایشگاه کتاب خانه کتاب ستاد ملی مقابله با کرونا خانه کتاب و ادبیات ایران کتاب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۳۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب

حجت الاسلام علیرضا سبحانی نسب مدیر انتشارات جمال در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره برنامه‌های این نشر برای نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: برنامه انتشارات بین المللی جمال برای نمایشگاه بین المللی کتاب ۱۴۰۳، ان شاءالله برنامه متنوع و جذابی خواهد بود تا مخاطبان عزیزمان و دوستداران کتاب بتوانند بهره‌ی خوبی از غرفه جمال ببرند.

وی افزود: بخشی از این برنامه، رونمایی از اولین خروجی دپارتمان رمان نشر جمال که به تازگی کار خودش را آغاز کرده خواهد بود؛ رمانی از جناب سید میثم موسویان با نام «روزهایی که از آن سر در نمی‌آوریم» که درباره اهالی یک روستاست که دچار خشکسالی می‌شوند و یک جادوگر به آنها توصیه‌هایی می‌کند و... این رونمایی با کمک غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی انجام خواهد شد.

مدیر انتشارات جمال گفت: همچنین رونمایی از رمان عطر گل محمدی نوشته استاد داود امیریان از دیگر برنامه‌های نشر جمال در این نمایشگاه خواهد بود. این رمان درباره زندگی رسول اکرم با محوریت صحابه ایشان است.

سبحانی نسب اظهار داشت: با همکاری غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی، جشن تولدی برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم که در پویش مثل ما، مثل ماه محور بودند برگزار خواهیم کرد و  نیز نویسندگان توانمند و پرسابقه جمال مثل آقایان سید محمد مهاجرانی، دکتر مسلم ناصری، علی شعیبی، داوود امیریان و غلامرضا حیدری ابهری در غرفه برای گفتگو با مخاطب حضور خواهند داشت. عوامل تولید محتوای انتشارات هم در غرفه جمال حضور پیدا خواهند کرد و با مخاطبان عزیز، گفتگوی صمیمانه خواهند داشت و همه این‌ها بخشی از برنامه نشر جمال در غرفه کتاب کودک و نوجوان است.

وی افزود: یکی از مهمترین چالش‌هایی که نشر جمال در سال ۱۴۰۲ در نمایشگاه بین المللی کتاب با آن مواجه بود، مکان کوچک غرفه بود که با توجه به سابقه و تعداد بالای عناوین نیازمند غرفه‌ای شایسته حضور نشر جمال در نمایشگاه هستیم.

مدیر انتشارات جمال گفت: انتشارات جمال  با بالای ۵۰۰ عنوان کتاب در غرفه نمایشگاه بین المللی کتاب برای اهالی کتاب حضور خواهد داشت. کتب چاپ اولی به زبان فارسی، عربی و انگلیسی بالغ بر ۱۰۰ عنوان است و حدود ۱۳۰ جلد از عناوین ما هم تجدید چاپ شده است.

حجت الاسلام علیرضا سبحانی نسب بیان کرد: ما در نمایشگاه امسال، سه غرفه خواهیم داشت؛ غرفه کودک و نوجوان، غرفه بزرگسال و غرفه بین‌الملل. برنامه جدید امسال ما، پک‌هایی است که تدارک دیده‌ایم. حدود هشت پک که شامل پک کودک خداشناس، خانواده کتاب‌خوان، این قند پارسی، رسم عاشقی، قهرمانان وطن و چند بسته دیگر است که به ترتیب شامل کتاب‌های خداشناسی کودکان، ضرب‌المثل‌های فارسی، خانواده موفق و دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب