Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام روح الله سلیمانی‌فرد روز یکشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد: مراسم پایانی و قرائت مقاله های برگزیده و تجلیل از نفرات برگزیده کنگره ملی یحیی بن زید (ع) چهارم بهمن امسال با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا در گنبدکاووس برگزار می شود.

وی ادامه داد: مقالات برتر در قالب کتاب نیز برای علاقمندان منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراخوان دریافت مقاله برای این کنگره متناسب با اهداف و محورهای شخصیت این امامزاده از جمله " ارتقای فرهنگ ظلم ستیزی، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، تاریخ و تمدن شهر تاریخی جرجان، تقویت باورهای مذهبی و آداب و رسوم ترکمن، تقویت وحدت اسلامی و تعالی فرهنگ غنی قرآن کریم" منتشر شده بود.

شورای عالی سیاستگذاری برگزاری کنگره بین‌المللی یحیی بن زید (ع) در سطح ملی زیر نظر رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و چند تن از مسئولان ارشد از جمله رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی، دبیر مجمع جهانی اهل بیت (ع) و رییس موسسه حکمت و فلسفه ایران تشکیل و فعالیت آن نهم آبان ماه ۹۸ با رونمایی از پوستر فراخوان مقاله آغاز شد که برگزاری این کنگره به دلیل شیوع ویروس کرونا به تاخیر افتاد.

امامزاده یحیی بن زید (ع)، نوه امام سجاد (ع) است و از ایشان به عنوان بزرگترین امامزاده در استان گلستان و کسی که صحیفه سجادیه یادگار با ارزش جدش امام چهارم را به ایران آورده یاد می شود.

گفته می شود، امامزاده یحیی بن زید (ع) در زمان ولید بن یزید با ۷۰۰ نفر از طرفداران خود در خراسان قیام نمود و با دشمن به جنگ پرداخت و شکست سختی به سپاه آنان وارد کرد و بعد از آن عازم هرات شد و از آنجا به شهر جرجان روانه شد.

والی خراسان (نصر) همراه ۸۰ هزار سوار از شام و اطراف برای سرکوبی قیام یحیی وارد قریه ارغوان (در نزدیکی مشهد کنونی) شدند و بعد از سه روز جنگ یحیی (ع) و یارانش را به شهادت رساندند.

مزار امامزاده یحیی بن زید (ع) در حاشیه شهر گنبدکاووس در شرق استان گلستان واقع است.

برچسب‌ها گنبدکاووس استان گلستان سازمان اوقاف و امور خیریه مقالات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس استان گلستان سازمان اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس استان گلستان سازمان اوقاف و امور خیریه مقالات یحیی بن زید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۳۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای نام‌گذاری

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای ارائه خدمات به والدین، برای انتخاب نام نوزادان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ثبت احوال استان، علی رحمتی اظهار کرد: نام‌ها واژه‌هایی هستند که برای شناسایی، تشخیص و تمییزدادن افراد از یکدیگر به کار می‌روند و انتخاب نام یکی از دغدغه‌های اصلی والدین است که همواره قبل یا بعد از تولد طفل مورد توجه آنان قرار می‌گیرد.

وی افزود:در واقع نام و نام‌گزینی پدیده‌ای فرهنگی است، به عبارت دیگر علاوه‌بر رویه‌های اداری تابع اقتضائات عموماً پیچیده فرهنگی است تا جایی‌که در دهه اخیر با پدیده افزایش فراوانی نام‌های نوپدید مواجه بودیم.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: به استناد ماده ۲۰ قانون ثبت احوال، انتخاب نام با اعلام کننده است، برای نام‌گذاری یک نام ساده یا مرکب که عرفاً یک نام محسوب می‌شود، انتخاب خواهد شد، با توجه به اینکه ارائه خدمات در سازمان ثبت احوال به سمت ارائه خدمات تمام الکترونیک پیش می‌رود، مشاوره تخصصی نام نیز در قالب سامانه جامع هوشمند با عنوان «سامانه تعاملی نام» به صورت ویژه در سامانه متمرکز ارائه خدمات ثبت احوال (سهیم) انجام می‌شود.

وی یادآور شد: این سامانه مرجع خدمات مشاوره برای نام‌گذاری کودکان در زمینه‌های مختلف و همچنین ارائه خدمات ویژه برای انتخاب نام‌های اصیل، زیبا با توجه به اقتضائات ملی، قومی و محلی است و باعث خواهد شد ترویج نام‌های جدید جذاب، زیبا و نوآورانه متناسب با فرهنگ اسلامی-ایرانی صورت گیرد.

رحمتی تصریح کرد: والدین می‌توانند در بستر اینترنت و با گوشی تلفن همراه با مراجعه به نشانی sahim.sabteahval.ir و بخش سامانه تعاملی نام از خدمات آن بهره‌مند شوند.

کد خبر 749582

دیگر خبرها

  • رویکرد نوین ثبت احوال برای ارائه خدمات به والدین با سامانه تعاملی نام
  • کنگره علمی پژواک با ارائه دستاورد‌های دانش آموزی در کاشان
  • سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای نام‌گذاری
  • انتخاب رییس هیات قایقرانی خوزستان
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • ارائه جدیدترین دستاورد‌های هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • ارائه جدیدترین دستاوردهای هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند