Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به تلاش به منظور برقراری سفر زمینی به عتبات اظهار داشت: هم‌اکنون با توجه به لغو ویزای عراق برای سفرهای هوایی، فقط سفر هوایی به عتبات در حال انجام است. اما با مذاکرات صورت گرفته و تلاش سفیر کشورمان در عراق، طرف عراقی قول‌های مساعدی برای بازشدن مسیر زمینی به عتبات داده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از احتمال برقراری سفر زمینی به عتبات از ابتدای ماه رجب خبر داد و گفت: رجب و شعبان ماه‌های زیارت اهل بیت علیهم السلام است. بر همین اساس، در نظر داریم که سفر زمینی به عتبات را با شیوه جدیدی به صورت محدود از اوایل ماه رجب همزمان با نیمه دوم بهمن‌ماه از سر بگیریم.

رشیدیان با بیان اینکه هنوز طرف عراقی ویزای زیارتی برای زائران صادر نمی‌کند، خاطرنشان کرد: در شیوه جدید قرار است زائران به صورت مانیفستی و لیستی پس از موافقت سفارت عراق و تأیید اسامی از سوی طرف عراقی، از مرزهای زمینی خارج شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین درباره هزینه سفر به عتبات به صورت زمینی تصریح کرد: هزینه این سفر حدود چهار میلیون تومان کمتر از سفر دو طرف هوایی به عتبات خواهد بود؛ به طوری که پیش‌بینی می‌کنیم این سفر با مبلغ کمتر از پنج میلیون تومان آغاز شود.

به گزارش فارس، سفر زمینی به عتبات از سال ۹۸ با ناآرامی‌های عراق با فرازونشیب‌هایی همراه بود تا اینکه در اسفند ۹۸ به دلیل شیوع کرونا همه سفرهای زیارتی به عراق بسته شد. از اوایل آذرماه سال جاری نیز پس از حدود 2 سال تعطیلی سفر عتبات، سفر به کربلا به صورت هوایی از سرگرفته شد. اما سفر زمینی به عتبات هنوز امکان‌پذیر نیست و زائران بسیاری در انتظار بازگشایی مرزها و سفر به کربلا هستند.

منبع: الف

کلیدواژه: سفر زمینی به عتبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۳۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

رئیس سازمان سنجش گفت: نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ به صورت کارنامه نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  عبدالرسول پورعباس امروز ۶ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه الزهرا در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آزمون سراسری به سلامت در کل کشور آغاز شده است و فقط در یکی از شهر‌های استان سیستان و بلوچستان که سیل آمده ارتش جمهوری اسلامی با امکانات خود به کمک آمده و داوطلبان را جابه جا می‌کند.

وی درباره آزمون فرهنگیان خاطرنشان کرد: در هر پنج گروه آزمایشی علاوه بر دفترچه اختصاصی دروس مختلف دفترچه مختص پذیرش دانشجو معلم (فرهنگیان) نیز توزیع می‌شود و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات آن دفترچه پاسخ دهند. تعداد ۶۶۰ هزار نفر در مجموع متقاضی آزمون اختصاصی فرهنگیان هستند.

پورعباس افزود: داوطلبان در این مقطع زمانی به دلیل اینکه در اردیبهشت ماه کنکور را برگزار کرده‌ایم از آمادگی بیشتری برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند و در تیرماه نیز در آزمون شرکت می‌کنند. ضمن اینکه نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است، بنابراین در مقطعی که باید انتخاب رشته صورت بگیرد، یا به انتخاب خود داوطلب و یا به انتخاب سازمان سنجش ۴ نمره برای داوطلبان قابل استفاده است.

رئیس سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ گفت: کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • افغانستان با شکست عراق در یک قدمی صعود به جام جهانی فوتسال
  • اعتراض باشگاه نیروی زمینی به همزمان نبودن ساعت بازی‌ها
  • صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو | اینفوگرافیک
  • ارز حج ۱۴۰۳ تأمین شد
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • آمادگی رژیم صهیونیستی برای تخلیه رفح و آغاز عملیات زمینی
  • عراق، قرقیز و افغانستان در انتظار برد ازبک‌ها
  • عراق حذف شد؛ صعود میزبان به نیمه نهایی جام ملت های فوتسال با بردی نفس گیر
  • فوتسال تایلند با برتری برابر عراق به نیمه نهایی آسیا صعود کرد