Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «علیرضا قاسمی‌فرزاد» روز یکشنبه در آیین گرامیداشت شهدای عملیات «نصر» همدان و تجلیل از امیر سرتیپ دوم «محمد جوادی» در باغ موزه دفاع مقدس همدان، اظهار داشت: بی‌شک اگر مجاهدت‌های امثال امیر جوادی نبود، سنندج به دست استکبار می‌افتاد و انقلاب اسلامی هزینه‌های زیادی متحمل می‌شد.

وی تصریح کرد: وجود فرماندهان بزرگی همچون امیر جوادی باعث شده تا اقدامات ضد انقلاب در شهرستان‌های دیگری همچون، ترکمن‌صحرا، آذربایجان، خوزستان، سیستان و بلوچستان ناکام بماند و به شکست محتوم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده عالی دولت در استان همدان گفت: وقتی اقدامات و کوشش‌های ضدانقلابی دشمنان در اوایل انقلاب با شکست مواجه شد،استکبار جهانی با همراهی و همکاری صدام حسین، جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل کرد. 

استاندار همدان خاطرنشان کرد: استدلال و خیال باطل آمریکا و دیگر دشمنان انقلاب اسلامی این بود که ایران در اوایل انقلاب دارای یک نیرو یا ارتش منسجمی برای دفاع نیست و ما موفق خواهیم شد که کشور ایران را اشغال کنیم. 

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه آمریکا و دیگر دشمنان غافل از این نکته بودند که نیروهای ارتش(زمینی، هوایی و دریایی) معتقد، متدین و مردمی هستند، افزود: امثال امیر محمد جوادی و بخش‌های مختلف نیروهای نظامی در طول هشت سال دفاع مقدس مردانه و جانانه در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی ایستادگی کردند. 

وی تصریح کرد: در آن زمان که هنوز بسیج شکل نگرفته بود، نیروهای مردمی با حرکت از نقاط مختلف کشور توانستند در کنار دیگر رزمنده‌های هشت سال دفاع مقدس، حماسه پرافتخار این سرزمین را رقم بزنند.

استاندار همدان با قدردانی از همه سلحشوری و حماسه‌آفرینی‌ رزمندگان اسلام در بخش‌های مختلف دفاع مقدس، افزود: اقدام پسندیده فرماندهی تیپ ۳۱۶ زرهی قهرمان در راستای تجلیل از امیر جوادی می‌تواند به عنوان یک سنت حسنه در استان و کشور جاری شود.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه از همه کسانی که سلحشوری کرده و خدمت صادقانه و خالصانه برای ایران عزیز اسلامی داشته اند باید در حضور خانواده تجلیل و قدردانی شود، گفت: آنها باید بدانند که ما به ایثارگری‌ها، فداکاری‌ها و سلحشوری‌هایشان در بخش‌های مختلف نظامی ارج می‌نهیم.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی به دنبال ساماندهی یک پایگاه برای مقابله با انقلاب شکوهمند اسلامی بودند، افزود: یکی از اقدامات استکبار جهانی در کردستان روی داد که ضد انقلابیون را ساماندهی و پشتیبانی کرد تا با اشغال و جداسازی بخشی از سرزمین ایران، از آن به عنوان یک پایگاه علیه جمهوری اسلامی استفاده کند. 

استاندار همدان اظهار داشت: اگر امثال امیر جوادی در آن زمان نبودند و پادگان سقوط می‌کرد، سرنوشت انقلاب و نظام نامعلوم بود. 

قاسمی فرزاد در ادامه با اشاره به اینکه قیام مردم قم در ۱۹ دی سرآغاز حرکتی قابل تقدیر برای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بود، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی، افراد شرور و معاند را در نقاط مختلف کشور به کار گرفت تا با ایجاد بلوا و درگیری، کشور را به سمت تجزیه برده و به زعم خود انقلاب اسلامی را شکست دهد.

به گزارش ایرنا، آیین گرامیداشت شهدای عملیات «نصر» همدان و تجلیل از امیر سرتیپ دوم «محمد جوادی» با مشارکت ارشد نظامی ارتش در استان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، شهرداری و شورای اسلامی شهر ، مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سپاه همدان و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، عملیات نصر، نخستین عملیات زرهی رزمندگان اسلام در سال ۱۳۵۹ پس از تجاوز دشمن بعثی به خاک جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود. عملیات نصر موسوم به عملیات هویزه در چارچوب یک استراتژی نظامی با طراحی قرارگاه تاکتیکی جنوب، درساعات آخر روز ۱۵ دی ماه ۱۳۵۹ و ساعات بامدادی روز ۱۶ دی به مدت سه روز در منطقه جنوب غربی اهواز و سوسنگرد به اجرا در آمد.

سرتیپ محمدجوادی متولد ۱۳۱۴ همدان، تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همدان گذراند، دوره متوسطه را در مدرسه دارالفنون پشت سر گذاشت و بعدها وارد دانشکده افسری شد، پس از طی دوره سه ساله دانشکده افسری برای گذراندن دوره مقدماتی پیاده به شیراز اعزام شد.

پس از پشت سر گذاشتن دوره مقدماتی با درجه ستوان دومی در تیپ ۳ همدان که در آن هنگام به «هنگ بیستم» معروف بود به عنوان فرمانده دسته مشغول به خدمت شد، در طول خدمت دوره‌های چتربازی، موتوری، جنگ‌های چریکی، دوره عالی، دوره کوهستان و دوره فرماندهی ستاد را طی کرد.

او مسئولیت‌های فرماندهی تیپ ۳ زرهی همدان، فرماندهی تیپ ۴۰ سراب، فرماندهی لشگر ۱۸ کردستان، فرماندهی قرارگاه مقدم ارتش در غرب کشور در هشت سال دفاع مقدس را بر عهده داشت.

امیر سرتیپ محمد جوادی در وقایع پادگان سنندج در اوایل انقلاب نیز نقش کلیدی را برعهده داشت.

امیر محمد جوادی به پاس خدماتش در دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین آزادسازی خرمشهر نشان درجه فتح را از دستان فرماندهی معظم کل قوا دریافت کرد.

برچسب‌ها بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهر همدان علیرضا قاسمی فرزاد ارتش جمهوری اسلامی ایران استانداری همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهر همدان علیرضا قاسمی فرزاد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهر همدان علیرضا قاسمی فرزاد ارتش جمهوری اسلامی ایران استانداری همدان استاندار همدان انقلاب اسلامی استکبار جهانی سال دفاع مقدس قاسمی فرزاد امیر جوادی محمد جوادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۳۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش

به گزارش همشهری‌آنلاین، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده کل ارتش افزود: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

امیر سرلشکر موسوی با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‍افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‍‌ کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

امیر سرلشکر موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

کد خبر 847127 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه دفاع - ارتش جمهوری اسلامی عبدالرحیم موسوی

دیگر خبرها

  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی
  • شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله ارتش صهیونیستی
  • کشته شدن ۲ نفر از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل
  • وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران وارد قزاقستان شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است